Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kvíz: Víte, jak se bránit, když obchodník při reklamaci chytračí?

S reklamací zboží a služeb má každoroční zkušenost každý druhý Čech. Většina obchodníků dnes už reklamace bere za nedílnou součást své práce. Jsou však stále i tací, kteří se snaží ze své zákonné povinnosti vykroutit. Znáte svá spotřebitelská práva a umíte je použít tak, aby reklamace proběhla hladce?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P12a51v81e29l 72Č25e32r18n82í57k 1208405260620

Test hezký, možná až příliš jednoduchý. Navíc to jsou obecně známé skutečnosti, které dnes snad každý ví a ani obchodníci se proti tomu moc nesnaží bojovat a vychází vstříc. Co jsem si ale v praxi všiml, rozmáhá se neuznání reklamace se zdůvodněním "závada se neprojevila" přičemž reklamované zboží se vrátí opravené nebo dokonce vyměněné. Bylo by zajímavé napsat článek jak se tomuto bránit. ani D-test se k tomu zatím neodhodlal. Jejich článek na toto téma jen opakuje, že to není v pořádku a zmiňuje předchozí variantu, kdy obchodník připustí že došlo k opravě v rámci "dobrých vztahů". V mnou popisované situaci však dochází k popření opravy a v tom případě si nejsem jistý jak správně prokázat, že tam vada byla (zvlášť když jde třeba o náhodné restarty mobilního telefonu)

+1/0
6.11.2016 14:36

J56a69n 76S49v27e50t25l20i94k 8457609469309

Máte naprostou pravdu. 5x závada se neprojevila, přitom jsem přejímacímu techníkovi v ALZA.CZ závadu 3x předvedl. V servisu se ani nesnažili závadu nasimulovat. Pošesté se reklamace vrátila s tím, že je po záruce, přitom přejímací technik mi při příjmu reklamace sdělil, že je dva dny do konce záruky.

0/0
7.11.2016 9:32

J92o59s98e23f 22H37r76d51l15i68č94k13a 9429188262

Z OZ vypustili chytří zákonodárci ochranu spotřebitele při výměně zboží za nové při reklamaci. Pokud se tak stane na konci reklamační lhůty, zákazník nemá šanci vyzkoušet zboží a nemá šanci odhalit případnou výrobní vadu a má jako vždy zase pech, neboť původní reklamační lhůta vypršela. Nebo má jinou šanci ?

+2/0
6.11.2016 8:35
Foto

P74a38v71e80l 83Č48e64r17n12í75k 1328925590860

Osobně si myslím že toto není uplně pravda, jelikož lhůta odpovědnosti za vadu začíná běžet dnem převzetí. (odst.1 § 2165 a odst. 2 § 2161) Pokud zboží vyměnili, přebírám nové zboží, měla by běžet nová lhůta.

Nepodařilo se mi najít jediný paragraf, který by tvrdil něco jiného (pokud někdo našel, pošlete, rád se poučím).

Připadá mi to jako mýtus, který je založený na odstranění výslovné zmínky, že pro reklamované věci běží nová záruční doba (přitom je zřejmé že převzetí zboží je spouštěčem lhůty takže není třeba to explicitně znovu opakovat).

+1/0
6.11.2016 14:32
Foto

P41a85v82e21l 78Č12e24r33n58í95k 1278885840150

Dokonce jsem to našel zmíněné zde http://www.epravo.cz/top/clanky/zaruka-na-opravu-veci-99486.html takže nejsem sám, kdo takto uvažuje.

0/0
6.11.2016 15:00
Foto

P63a17v53e24l 17Č16e92r30n16í87k 1658455540930

a další advokát který toto potvrzuje a dokonce ani nezmiňuje možnost jiného výkladu jako ti předchozí: http://www.ppak.cz/novinky/zaruka-na-opravu-veci-aneb-3-mesicni-zakonna-zarucni-doba-je-passe/

0/0
6.11.2016 15:14

Š90t21ě46p14á83n 90F28r37a19n30c30l 8394239594150

Výměna se týká pouze podstatného porušení kupní smlouvy, tedy takové vady, která brání užívání výrobku (nikoli tedy např. chybějící český návod apod.) V takovém případě je na výběr ze 4 možností řešení (výměna/oprava/sleva/odstoupení od smlouvy). Výměna za nový kus je pouze jiným způsobem "opravy" výrobku a proto na něj nová záruka nezačíná. Má to zabránit situacím, kdy se např. zákazníkovi opakovaně "rozpadají" boty těsně před koncem záruční doby apod.

Bylo by to (proti stavu v minulosti) zkrácení zákaznických práv, kdyby v § 2106 neexistoval odst. 2, který začíná slovy "Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil..." O tom, jak se tedy bude řešit reklamace, rozhoduje primárně zákazník. A pokud si zvolí výměnu za nový kus pár dní před koncem záruční doby, je to jen jeho rozhodnutí. Mnohem vhodnější by asi v této situaci bylo odstoupení od smlouvy, vrácení zboží i peněz a následný nový nákup.

+2/0
7.11.2016 17:32





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že pokud je vám cizí řidič způsobí škodu, může likvidaci pojistné události vyřídit vaše pojišťovna nikoli jeho?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.