- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Já si hlídám, abych žádnou životní pojistku neměl a jsem v klidu.
Hlavně si zkontrolujte, jestli má daná pojišťovna pobočku v pekle i v nebi.
Protože jinak vám ty prachy budou po smrti k ničemu.
cit. z článku:
"U životního pojištění totiž klient pojišťovně minimálně první dva roky, často spíše tři, platí převážné její takzvané počáteční náklady."
Slušelo by se dodat, že tyto "počáteční náklady" jsou tvořeny z více než devadesáti procent provizí zprostředkovateli. Tj. odměnou poradci za sjednání pojistky. Jinými slovy to, co cca první dva roky za životko platíte, jde do kapsy Vašemu zprostředkovateli (pokud tedy jste si sjednali smlouvu jako většina lidí u "finančního poradce" a ne někde na pobočce).
A zdá se jim to málo, pánům poradcům. Přetáčení (=zrušení a nové sjednání) smluv už je zastaralý trik, kdekdo ho prokoukne, resp. je zde velké "reputační riziko", takže od toho je třeba upustit a je proto potřeba vydělat ještě víc hned na začátku.
Jojo, ty počáteční náklady, to je prevít...
Dnešním dnem už tato praktika upadá úplně do zapomnění, díky regulaci provizí ze ŽP. Sice nechápu, proč se dotkla čistých rizikovek, ale co naplat, alespoň se pročistí trh.
Nejhorší životní pojistku jsem uzavřel v r.1993 (Amcico AIG).Před uzavřením doporučuji řádně přečíst a propočítat.Pozor také na nemravné poplatky za uzavření pojistky .
Blbý je, že výši těch "poplatků" (či spíše provizí) vám málokdo řekne. Dají vám to jednoduše do pojistného. Pojišťovna pak poradce sama podle předem domluvených pravidel odmění. A odměna to není malá. Speciálně u životního pojištění ne. (Klidně téměř dvě roční pojistné - pokud ovšem sám nezrušíte smlouvu dřív, než ty dvě roční pojistné zaplatíte, pak i poradci musí již obdrženou provizi vracet...)