Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Advokát: Zprostředkovatelé pojistek si už tak snadno nenamastí kapsu

Od 1. prosince začala v Česku platit novela zákona chránící občany před neférovými praktikami, které se až dosud děly v pojišťovnictví. Nová pravidla usměrňují neseriózní zprostředkovatele, kteří přiměli klienty ukončit starou smlouvu a uzavřít novou, aby shrábli desetitisícové provize. Novinky v pojišťovnictví přibližuje Adam Vrbecký, advokát a partner advokátní kanceláře M.B.A. Legal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J33a52n 23Č29e14r22m95á12k 4319108345417

je třeba zavést nikoliv storna provizí nýbrž britský systém, kdy zprostředkovatel je placen klientem a nikoliv pojišťovnou...

Za rohlíky také bere peníze prodejce přímo a nikoliv zprostředkovaně od pekaře...

0/−1
3.12.2016 8:34

P43e45t90r 77M52a42l71i55š18k81a 6851445901973

Když "banku můžete mýt rádi" proč ne pojišťováka nebo prodejce bazarových aut?

+2/0
3.12.2016 8:17

M91a72r16t52i52n 89K50a95r27á79s49e47k 9588563298938

No trhu by pomohlo jedine - zruseni systemu, kdy se prodejce pojistek prezentuje jako financni poradce. U cehokoli jineho by to kazdemu prislo naprosto absurdni. To je jako byste se sel prodavace v AAA Auto ptat jestli si mysli ze je vhodne abyste si poridili bazarove auto a povazoval prodejce aut za "poradce v problematice zda si poridit auto"....

0/0
2.12.2016 16:29

M44i36c55h25a95l 83M75r80a33z55i95k 6247587794200

No tak jednoduse receno zakon nepomuze nicemu, uz vubec ne tomu hlavnimu - tedy snizit prepojistovani - to nesnizi, naopak spise zvysi...

Chce-li nas stat aby poradci fungovali skutecne ve prospech klienta - pak existuje jen jedina cesta - poradenstvi placene klientem. DOkud poradce plati banky a pojistovny, a ty v tom nemaji zadne omezeni, tak je logicke, ze se protezuje ta banka/pojistovna, ktera vice sype. Skutecne objektivni srovnani udela jen par vyjimek (i ja znam jednu takovou) ale jinak vsichni jdou (a naprosto logicky) za vetsim ziskem. Jakmile si bude za poradce platit klient (jako napriklad v USA) tak tady pujde poradci daleko vice o lepsi srovnani a lepsi vyber pro klienta - protoze ho zadna banka ani pojistovna nebude nicim motivovat.

A nebojte nemotivuji jen penezi - tedy provizemi, ale i darky - kdo uzavre xx pojisteni za mesic dostane novy iphone - a sup to by se poradci pretrhli... (uvadim jako priklad).

+1/0
2.12.2016 12:48

M50a72r94t39i20n 67S40a12d42í68l36e92k 1477860116461

jen malá část obyvatel by nyní mohla platit poradce, trh na to není v ČR připraven. Mnohem jednodužší a spravedlivější by byl systém průběžné provize a nerezervotvorné produkty, pak by bylo jedno zda jiný obchodník převezme klienta, neboť ten původní nic nevrací nebo zda klient ukončí pojištění po roce a koupí si nové výhodnější řešení.

+1/0
2.12.2016 20:22

M54i75c67h44a37l 86M70r14a56z45i59k 6367557164730

to ale nemuze fungovat spravedlive - jedna pojistovna vam da 100% jina 200% provizi - kterou budete nabizet? Jedna banka vam da 1% a druha 3% - kterou budete nabizet? DOkud nejsou dane onkretni presne zasby - ale kazdy si muze nabizet co chce, tak to ani nemuze byt spravedlive...

0/0
2.12.2016 20:43
Foto

J24a93n 33Č53e32r98m75á19k 4529708405267

1)nepočítáte fakt, že poradce má náklady, které musí hradit okamžitě a 2)nemyslíte na skutečnost, že začínající zprostředkovatel by se neuživil...

0/0
3.12.2016 8:40
Foto

J15a38n 53Č73e48r64m28á12k 4769708785737

v provizním systému jej platí rovněž ale mnohem dráž... V poplatkovém by si naopak klient velmi dobře rozmyslel co vlastně potřebuje, prodejce pojistek by se pak mnohem spíš stal opravdovým poradcem a profesionálem, který dokáže opravdu zhodnotit skutečný stav a nabídnout klientovi jemu prospěšné a adekvátní změny případně úpravy...

0/0
3.12.2016 8:44

J95á96n 37J93a81c79k68o 6974844327762

Nejdřív by si tady měl každý ujasnit co je životka "se spořením" a "bez spoření" a pak by se měl k tomu vyjadřovat nějaký JUDr. Za tohle můžou pojišťovny samy, když u kapitálovek nezveřejňovali poplatky a teď "chtějí" pomáhat a chránit klienta :)

0/0
2.12.2016 11:06

M65i90c80h36a31e59l 51T23a21n37á21č 8618600851148

Každá mince má 2 strany. Pojišťovák a klient. To, že lidi kašlou na svoje pojištění a nezajímají se o něj, jenom rychle aby pojišťovák odešel, má za důsledek to, že pro šmejdy se nabízel prostor, který jen využili. Podívejte se kolik firem dostalo pokutu a "skončilo" - pokut pár rozdaných a šmejdi fungují dál, pod jiným názvem. Dokud tito nedostanou zákaz výkonu činnosti, a to může udělat ČNB, nic se nezmění. Proč to takové roky ČNB toleruje? Že by na tom byl někdo finančně zainteresován?

+1/0
2.12.2016 8:48

T42o31m27á61š 10T75r38u15c51h55l38ý 8966459568735

Novela přepojišťování jen zhorší. Těch, co po dvou letech přepojišťovali vlastní smlouvy je určitě méně, než těch, co "sestřelují" smlouvy konkurence. Novela snižuje ztrátu klienta, takže přesvědčit jej ke změně smlouvy bude snazší. A že konkurent vrací provizi, to tihle "poradci" neřeší.

+3/0
2.12.2016 7:38

M13a32r32e58k 84K75a62l41i51n45a 3849894515528

A proč byste měl jako obchodník řešit to, že obchodník konkurenční firmy vrací provizi?

0/−1
2.12.2016 7:42

T45o54m23á82š 54T68r16u47c98h28l43ý 8446739288365

Poukazuji na deklarovaný smysl novely - omezit přepojišťování životního pojištění. Novela nic neomezí, spíše naopak. Pravda, klient méně ztratí. Tedy pokud jde jen o odkupné. Že nejeden v budoucnu příjde o plnění, protože mu od uzavření původní smlouvy přibyl nějaký ten záznam ve zdravotní dokumentaci, to už je jiná.

+1/0
2.12.2016 8:12

M54a31r46e71k 65K98a23l26i13n21a 3119204975678

Všichni by si měli uvědomit, že zprostředkovatel je primárně OBCHODNÍK, a proto je jen logické, že primárně je pro něj jeho vlastní zájem a ne zájem klienta... Když přinese někdo milion do autoprodejny, že si chce koupit SUV, tak mu obchodník taky nebude říkat, že toto jsou všechny Vaše peníze, půlku si odložte, a že po analýze Vašich potřeb jsme zjistili, že Vám stačí městský cross-over... Prostě mu to prodají... U pojistek je to stejné...

+2/0
2.12.2016 7:32

M76a33r23e96k 63K15a69l47i54n92a 3209294895498

Mě fascinuje, že když někdo s 12500 příjmem podepíše 2500 měsíčně pojistku, tak je to "vina" nezodpovědného zprostředkovatele, pojišťovny a já nevím koho - ale snad PRIMÁRNĚ NEZODPOVĚDNÉ je to od toho, co se k takovým splátkám upíše, když ví, jaký je jeho příjem, ne...??? A o tom tam není ani slovo! Když půjdu do obchodu se stejným příjmem a za 10000 si nakoupím alkohol, tak mi ho taky prodají a nikdo nebude tvrdit, že je obchod nezodpovědný... Primární zodpovědnost musí být na lidech.... OBchodník chce logicky prodat co nejvíc...

+4/0
2.12.2016 7:16

M77a88r77e38k 63K23a17l10i20n70a 3249964245178

Každý, kdo má způsobilost k právním úkonům, je zodpovědný za své rozhodnutí i ohledně vlastních financí... Na to se zcela zapomíná...

+2/0
2.12.2016 7:18

P50a26v54e54l 89N43o86v27á32k 7461156509133

Tak já osobně bych viděl největší problém v tom, že ten finanční poradce by mu takovou pojistku ani vlastně nabídnout neměl pokud je to profesionál. To jak inteligentní je člověk co tohle podepíše je věc druhá. Osobně nemám problém s několika tisicovima odměnami i v řádu deseti tisíců. Ale chci za to profesionálni přístup. Největší problém z toho všeho je ten, že to dne dělá každej do má maturitu a do zadku díru a jejich jedinej cíl je za 2 roky z toho vymlátit co nejvíc. Pojišťovna všechny kolem sebe na super výhodné pojistky dle jejich slov protože jim to někde rekly a tím jejich kariéra končí. A často ono sami skončí s dluhy protože pojistky nabouchaji komukoliv hlavne, že podpis peníze rozhází a vracet provize už není z čeho

0/0
2.12.2016 9:10

M41a33r82e66k 94K60a67l32i91n91a 3209704305788

Obchodník Vám logicky nabídne to, z čeho má největší zisk. Není altruista, aby před svým dobrem upřednostnil to Vaše... To přece nedělá žádný obchodník, tak proč by to dělal obchodník s pojistkami???

0/0
2.12.2016 9:56

P98e94t58r 83M55a14l58i76š40k94a 6951215491323

A taky potom musí počítat s následky, že pojištěný nebude platit. Není lepší nabídnout vhodný produkt s nižší provizí a mít spokojeného klienta který může doporučit své známé, než s vyšší a pak ji vracet a dělat si zbytečné problémy s výpověďmi pojistek?

0/0
3.12.2016 8:03

M32a43r86t93i76n 95S84a63d15í29l21e65k 1897340826301

ono je to ještě horší, poradce může dělat člověk s ukončeným středním vzděláním, takže zedník nebo obráběč švadlena....tady je třeba regulovat a to značně!!

0/−1
2.12.2016 20:14

M92i85l67a50n 93B16r60o25ž 9363517185814

Jasně, vysoká škola Vám zaručí to, že budete úspěšný ve financích. Až na to, že dluhy má i vysokoškolsky vzdělaný člověk, a od toho si opravdu radit nenechám, on totiž bohatý obraběč používající selský rozum (žádný dluh, rezerva na účtě apod.) je dnes relativně častější než vysokoškolský profesor ekonomie, který má dluhy...To, že máte oblek, ještě neznamená, že nemáte holou pr...l, spíše naopak, od lidí s obleky bych utíkal.

0/0
3.12.2016 6:46

B49o37h61u46m83i37l 37M95á80c70a 5481962446223

Poškozování klientů způsobily nenažrané pojišťovny pod pečlivým dohledem ČNB.

Penzijní fondy se na zákazu přetahování klientů dokázaly dohodnout a dotlačily k tomu i stát, a to změnou nezměnitelných smluvních podmínek stávajících klientů.

Přitom vlastníci penzijních fondů a pojišťoven jsou převážně stejní (šmejdi).

A libovolně zaměňovat termíny pojistná smlouva a pojistka může jen nepojistný ignorant.

0/0
2.12.2016 6:45

M10a80r87e70k 50K53a56l29i38n15a 3869654115388

A co takhle klienti co nečtou co podepisují, nebo podepisují evidentní nesmysly, viz. případ v článku? Ti nic?

+1/0
2.12.2016 7:17

M57a29r52t82i88n 33S47a77d77í12l82e49k 1967310836191

Pro právníky specializující se na tento segment trhu je současná situace příznivá a slovy autora článku "namastí si kapsy" z klientovo peněz dotřetice. Z mých zkušeností vyplývá, že si běžně účtují čvrtinu až třetinu vymožených peněz jako svoji provizi...

Osobně bych zakázal zákonem rezervotvorné pojištění a situace by se výrazně posunula k lepšímu. Spořit či investovat mohou lidé samostatně.

+2/−4
2.12.2016 5:55

M58i39l54a23n 45S22ý27k91o39r18a 1108615667216

:-D ja bych zase zakazal zakonem placat nesmysly

+2/0
2.12.2016 7:09

M91a37r18e97k 89K93a15l46i68n86a 3929564975978

A oni by je advokáti měli zastupovat zadarmo či co?

+1/0
2.12.2016 7:18
Foto

J46i12ř75í 78H26a55v65e88l43k27a 3299973880974

Blbej příspěvek padesát procent je na + padesát procent je blábol na -

0/0
2.12.2016 8:16

F69r53a20n29t85i47š93e82k 87I40n19g91r 6812500417

a k čemu by ten zákaz vedl? Po všeobecném humbuku kolem rezervotvorných pojištění řada poradců přestala tyto klientům nabízet s odůvodněním, že je to vlastně pro ně špatné, a že je lepší uzavřít čistě rizikovou pojistku a k tomu investovat (spořit) přes podílové fondy. A ty mu šmahem uzavřou s poplatkem předplaceným třeba na 20let. Což je v podstatě stejná prasárna.. Mimoto, pokud chci pojistit na smrt, tak je pro mě IŽP s vhodně vyváženou rizikovou a investiční složkou mnohem výhodnější, vzhledem k tomu, že se zvyšující se kapitálovou hodnotou na smlouvě se mi snižuje rizikové pojistné. Díky tomu je pro mě na dlouhodobém horizontu cena rizika podstatně nižší, než u čisté rizikovky..

0/0
2.12.2016 8:51

M64a28r39t75i58n 15S46a60d12í63l29e19k 1267570906521

200% provize je pro poradce nereálné získat, bohužel je to mediálně podporované tvrzení. Je pravda, že několik velkých poradenský společností na tyto provize dosáhne, avšak významná část z této odměny jde na náklady společnosti spojené s administrativou, právními službami, na mzdy IT, managementem, reklamou atd. Poradce dostává provizi poloviční, mnohdy i menší...

+2/−1
2.12.2016 5:46

M33a14r70t29i49n 87S13a58d38í54l36e81k 1887400316711

Jsem poradce s 12 letou praxí. Novelu vítám, neboť většina pojišťoven zavádí průběžný model odměňování poradce, tzn. dostávám pravidelnou roční provizi za péči o klienta. Tento způsob odměňování je výhodný pro všechny strany. Škoda, že zákonodárci nezavedli průběžné provize namísto jednorázových zákonem - jednoduše by se zamezilo spekulacím ze strany poradců, mohla se zjednodušit administrativa, společnosti by neusely vytvářet velké stornofondy a segment trhu by fungoval stejně jako u aut nebo majetku.

+2/0
2.12.2016 5:40

K76a58r33e35l 47H57u57m42l 7505231444

Předpokládám ze se provize rozloží také do pěti let,poctivý zprostředkovatel bude tedy muset pojistek uzavřít o hodně více aby mohl existovat.Dobrá páka ze strany pojišťoven.Pojistovak se rozmyslí odchod když mu provize rozloží na pět let.

0/0
2.12.2016 5:32
Foto

J70i80ř11í 42H80a34v21e10l74k33a 3589873400244

Jenomže pojišťovák dříve měl čas na zpúrcování pojistky teď po dobu prvních 3 let bude muset uzavírat víc pojistek věnovat méně času jejich přípravě aby získal podobný příjem jako před tím. Po těch letech pak naopak bude mít větší příjem následný což paradoxně povede k jeho zlenivění a přebírání kmene konkurencí.

Takže vydělal na tom klient nebo jen populismus státní regulace?

0/0
2.12.2016 8:19

M67i56c19h26a42l 12M72r18a92z37i36k 6277687794560

jenze to funguje tak,z e dostane provizi celou, a pak kdykoliv klient zrusi smlouvu behem tech peti let, tak musi pomernou cast provize vratit - a to bude pekelny problem. Vezmete si, ze treba uzavre deset pojistek - takze dostane 240k, za mesic ale prijde jiny jouda a 5 mu jich prepojisti - jemu tak vznikne dluh cca 115k ktery musi vratit - tohle neomezi prepojistovani, ale naopak to vse zdrazi pro klienta - navic - muze dojit i k tomu, ze budete potrebovat zmenu - napriklad proto, ze se vam narodi dite, nebo treba jiny duvod - ale pojistovak to nebude chtit delat, protoze mate za sebou teprve 2 roky a on by nemel na to tu provizi vratit, tak vam bude nabizet jine, daleko mene vyhodne varianty - aby zachranil vlastni zadek....

0/0
2.12.2016 12:40

K55a46r93e12l 40B55a25c86h 5401915203189

Další regulace, jako by toho už nebylo dost. A výsledek? Pro poctivého poradce práce navíc, nepoctivému, který chce rychle zbohatnout, to bude jedno. Řeší se provize poradce a nikoliv náklady klienta, takže pro klienta žádná výhoda.

Nemluvě o tom, že se těm lepším poradcům nevyplatí pracovat s menšími klienty. Také nechápu, proč bych se to týká i rizikových pojistek, kdy platím pouze rizika a jde mi o to, abych měl dobrý poměr cena/výkon a na to, že mě poradce čas od času upozorní, že za svoje peníze dostanu lepší krytí, mi nepříjde jako úplná hloupost. Investovat přes pojistku je konina, ale to nikdo neřeší...

+1/0
2.12.2016 2:48

K88a90r52e46l 33B59a23c97h 5681115363559

Nemluvě o tom, že se vyjadřuje advokát, kterému možná významnou část práce připravují koncipienti, kteří mají řádově desetikoruny na hodinu a on ji fakturuje klientům za tisícikoruny na hodinu...

0/0
2.12.2016 2:54

M87i61c63h68a39l 17M25r28a72z47i16k 6897187834670

Hlavne je fakt, ze to vlastnenic neresi, lhuta se prodlouzi, ale vysledkem bude maximalne zdrazeni pojistneho a jinak nic...pro klienty. Pro radu poradcu to muze mit fatalni existencni nasledky - ty provize se ruzni, a pokud si za smlouvu muze nechat kazdy mesic par korun, tak to moc na zivobyti neni...

0/0
2.12.2016 0:37





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.