Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Advokát: Zprostředkovatelé pojistek si už tak snadno nenamastí kapsu

Od 1. prosince začala v Česku platit novela zákona chránící občany před neférovými praktikami, které se až dosud děly v pojišťovnictví. Nová pravidla usměrňují neseriózní zprostředkovatele, kteří přiměli klienty ukončit starou smlouvu a uzavřít novou, aby shrábli desetitisícové provize. Novinky v pojišťovnictví přibližuje Adam Vrbecký, advokát a partner advokátní kanceláře M.B.A. Legal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J19a67n 61Č15e22r75m32á58k 4919268545687

je třeba zavést nikoliv storna provizí nýbrž britský systém, kdy zprostředkovatel je placen klientem a nikoliv pojišťovnou...

Za rohlíky také bere peníze prodejce přímo a nikoliv zprostředkovaně od pekaře...

0/−1
3.12.2016 8:34

P71e41t46r 48M32a46l72i90š43k86a 6451875121633

Když "banku můžete mýt rádi" proč ne pojišťováka nebo prodejce bazarových aut?

+2/0
3.12.2016 8:17

M82a59r13t61i11n 58K95a36r18á81s17e33k 9458683148328

No trhu by pomohlo jedine - zruseni systemu, kdy se prodejce pojistek prezentuje jako financni poradce. U cehokoli jineho by to kazdemu prislo naprosto absurdni. To je jako byste se sel prodavace v AAA Auto ptat jestli si mysli ze je vhodne abyste si poridili bazarove auto a povazoval prodejce aut za "poradce v problematice zda si poridit auto"....

0/0
2.12.2016 16:29

M96i39c76h94a24l 61M79r74a15z51i79k 6837877554830

No tak jednoduse receno zakon nepomuze nicemu, uz vubec ne tomu hlavnimu - tedy snizit prepojistovani - to nesnizi, naopak spise zvysi...

Chce-li nas stat aby poradci fungovali skutecne ve prospech klienta - pak existuje jen jedina cesta - poradenstvi placene klientem. DOkud poradce plati banky a pojistovny, a ty v tom nemaji zadne omezeni, tak je logicke, ze se protezuje ta banka/pojistovna, ktera vice sype. Skutecne objektivni srovnani udela jen par vyjimek (i ja znam jednu takovou) ale jinak vsichni jdou (a naprosto logicky) za vetsim ziskem. Jakmile si bude za poradce platit klient (jako napriklad v USA) tak tady pujde poradci daleko vice o lepsi srovnani a lepsi vyber pro klienta - protoze ho zadna banka ani pojistovna nebude nicim motivovat.

A nebojte nemotivuji jen penezi - tedy provizemi, ale i darky - kdo uzavre xx pojisteni za mesic dostane novy iphone - a sup to by se poradci pretrhli... (uvadim jako priklad).

+1/0
2.12.2016 12:48

M12a11r59t74i72n 62S64a17d71í61l48e95k 1777440106481

jen malá část obyvatel by nyní mohla platit poradce, trh na to není v ČR připraven. Mnohem jednodužší a spravedlivější by byl systém průběžné provize a nerezervotvorné produkty, pak by bylo jedno zda jiný obchodník převezme klienta, neboť ten původní nic nevrací nebo zda klient ukončí pojištění po roce a koupí si nové výhodnější řešení.

+1/0
2.12.2016 20:22

M42i24c48h72a82l 18M36r58a40z79i28k 6737547744930

to ale nemuze fungovat spravedlive - jedna pojistovna vam da 100% jina 200% provizi - kterou budete nabizet? Jedna banka vam da 1% a druha 3% - kterou budete nabizet? DOkud nejsou dane onkretni presne zasby - ale kazdy si muze nabizet co chce, tak to ani nemuze byt spravedlive...

0/0
2.12.2016 20:43
Foto

J35a57n 16Č43e70r79m60á41k 4699588435977

1)nepočítáte fakt, že poradce má náklady, které musí hradit okamžitě a 2)nemyslíte na skutečnost, že začínající zprostředkovatel by se neuživil...

0/0
3.12.2016 8:40
Foto

J59a24n 23Č46e59r66m78á95k 4759608965527

v provizním systému jej platí rovněž ale mnohem dráž... V poplatkovém by si naopak klient velmi dobře rozmyslel co vlastně potřebuje, prodejce pojistek by se pak mnohem spíš stal opravdovým poradcem a profesionálem, který dokáže opravdu zhodnotit skutečný stav a nabídnout klientovi jemu prospěšné a adekvátní změny případně úpravy...

0/0
3.12.2016 8:44

J32á82n 85J29a97c68k39o 6594644287772

Nejdřív by si tady měl každý ujasnit co je životka "se spořením" a "bez spoření" a pak by se měl k tomu vyjadřovat nějaký JUDr. Za tohle můžou pojišťovny samy, když u kapitálovek nezveřejňovali poplatky a teď "chtějí" pomáhat a chránit klienta :)

0/0
2.12.2016 11:06

M25i27c12h39a88e98l 25T87a58n68á70č 8768900611828

Každá mince má 2 strany. Pojišťovák a klient. To, že lidi kašlou na svoje pojištění a nezajímají se o něj, jenom rychle aby pojišťovák odešel, má za důsledek to, že pro šmejdy se nabízel prostor, který jen využili. Podívejte se kolik firem dostalo pokutu a "skončilo" - pokut pár rozdaných a šmejdi fungují dál, pod jiným názvem. Dokud tito nedostanou zákaz výkonu činnosti, a to může udělat ČNB, nic se nezmění. Proč to takové roky ČNB toleruje? Že by na tom byl někdo finančně zainteresován?

+1/0
2.12.2016 8:48

T52o22m57á31š 70T52r71u86c44h12l50ý 8106759518805

Novela přepojišťování jen zhorší. Těch, co po dvou letech přepojišťovali vlastní smlouvy je určitě méně, než těch, co "sestřelují" smlouvy konkurence. Novela snižuje ztrátu klienta, takže přesvědčit jej ke změně smlouvy bude snazší. A že konkurent vrací provizi, to tihle "poradci" neřeší.

+3/0
2.12.2016 7:38

M27a80r57e83k 33K46a43l77i30n36a 3149834155908

A proč byste měl jako obchodník řešit to, že obchodník konkurenční firmy vrací provizi?

0/−1
2.12.2016 7:42

T48o39m73á70š 76T96r86u87c77h82l74ý 8746269368875

Poukazuji na deklarovaný smysl novely - omezit přepojišťování životního pojištění. Novela nic neomezí, spíše naopak. Pravda, klient méně ztratí. Tedy pokud jde jen o odkupné. Že nejeden v budoucnu příjde o plnění, protože mu od uzavření původní smlouvy přibyl nějaký ten záznam ve zdravotní dokumentaci, to už je jiná.

+1/0
2.12.2016 8:12

M18a81r44e40k 73K45a33l42i23n40a 3559474375528

Všichni by si měli uvědomit, že zprostředkovatel je primárně OBCHODNÍK, a proto je jen logické, že primárně je pro něj jeho vlastní zájem a ne zájem klienta... Když přinese někdo milion do autoprodejny, že si chce koupit SUV, tak mu obchodník taky nebude říkat, že toto jsou všechny Vaše peníze, půlku si odložte, a že po analýze Vašich potřeb jsme zjistili, že Vám stačí městský cross-over... Prostě mu to prodají... U pojistek je to stejné...

+2/0
2.12.2016 7:32

M40a32r22e97k 26K67a15l63i22n97a 3679154525638

Mě fascinuje, že když někdo s 12500 příjmem podepíše 2500 měsíčně pojistku, tak je to "vina" nezodpovědného zprostředkovatele, pojišťovny a já nevím koho - ale snad PRIMÁRNĚ NEZODPOVĚDNÉ je to od toho, co se k takovým splátkám upíše, když ví, jaký je jeho příjem, ne...??? A o tom tam není ani slovo! Když půjdu do obchodu se stejným příjmem a za 10000 si nakoupím alkohol, tak mi ho taky prodají a nikdo nebude tvrdit, že je obchod nezodpovědný... Primární zodpovědnost musí být na lidech.... OBchodník chce logicky prodat co nejvíc...

+4/0
2.12.2016 7:16

M30a95r25e64k 98K47a55l90i79n51a 3919594925918

Každý, kdo má způsobilost k právním úkonům, je zodpovědný za své rozhodnutí i ohledně vlastních financí... Na to se zcela zapomíná...

+2/0
2.12.2016 7:18

P45a27v45e73l 73N89o60v24á69k 7201146379293

Tak já osobně bych viděl největší problém v tom, že ten finanční poradce by mu takovou pojistku ani vlastně nabídnout neměl pokud je to profesionál. To jak inteligentní je člověk co tohle podepíše je věc druhá. Osobně nemám problém s několika tisicovima odměnami i v řádu deseti tisíců. Ale chci za to profesionálni přístup. Největší problém z toho všeho je ten, že to dne dělá každej do má maturitu a do zadku díru a jejich jedinej cíl je za 2 roky z toho vymlátit co nejvíc. Pojišťovna všechny kolem sebe na super výhodné pojistky dle jejich slov protože jim to někde rekly a tím jejich kariéra končí. A často ono sami skončí s dluhy protože pojistky nabouchaji komukoliv hlavne, že podpis peníze rozhází a vracet provize už není z čeho

0/0
2.12.2016 9:10

M39a79r19e77k 30K68a42l74i84n63a 3669844605798

Obchodník Vám logicky nabídne to, z čeho má největší zisk. Není altruista, aby před svým dobrem upřednostnil to Vaše... To přece nedělá žádný obchodník, tak proč by to dělal obchodník s pojistkami???

0/0
2.12.2016 9:56

P39e29t61r 98M31a40l88i32š46k52a 6441415591913

A taky potom musí počítat s následky, že pojištěný nebude platit. Není lepší nabídnout vhodný produkt s nižší provizí a mít spokojeného klienta který může doporučit své známé, než s vyšší a pak ji vracet a dělat si zbytečné problémy s výpověďmi pojistek?

0/0
3.12.2016 8:03

M76a22r35t28i38n 77S70a21d19í26l74e38k 1357590656651

ono je to ještě horší, poradce může dělat člověk s ukončeným středním vzděláním, takže zedník nebo obráběč švadlena....tady je třeba regulovat a to značně!!

0/−1
2.12.2016 20:14

M44i54l37a61n 92B39r31o80ž 9903757675974

Jasně, vysoká škola Vám zaručí to, že budete úspěšný ve financích. Až na to, že dluhy má i vysokoškolsky vzdělaný člověk, a od toho si opravdu radit nenechám, on totiž bohatý obraběč používající selský rozum (žádný dluh, rezerva na účtě apod.) je dnes relativně častější než vysokoškolský profesor ekonomie, který má dluhy...To, že máte oblek, ještě neznamená, že nemáte holou pr...l, spíše naopak, od lidí s obleky bych utíkal.

0/0
3.12.2016 6:46

B30o26h10u17m43i24l 45M16á92c55a 5751432156103

Poškozování klientů způsobily nenažrané pojišťovny pod pečlivým dohledem ČNB.

Penzijní fondy se na zákazu přetahování klientů dokázaly dohodnout a dotlačily k tomu i stát, a to změnou nezměnitelných smluvních podmínek stávajících klientů.

Přitom vlastníci penzijních fondů a pojišťoven jsou převážně stejní (šmejdi).

A libovolně zaměňovat termíny pojistná smlouva a pojistka může jen nepojistný ignorant.

0/0
2.12.2016 6:45

M93a12r42e65k 94K44a93l84i59n15a 3209774115118

A co takhle klienti co nečtou co podepisují, nebo podepisují evidentní nesmysly, viz. případ v článku? Ti nic?

+1/0
2.12.2016 7:17

M53a37r96t22i77n 62S76a93d80í67l45e78k 1827310596431

Pro právníky specializující se na tento segment trhu je současná situace příznivá a slovy autora článku "namastí si kapsy" z klientovo peněz dotřetice. Z mých zkušeností vyplývá, že si běžně účtují čvrtinu až třetinu vymožených peněz jako svoji provizi...

Osobně bych zakázal zákonem rezervotvorné pojištění a situace by se výrazně posunula k lepšímu. Spořit či investovat mohou lidé samostatně.

+2/−4
2.12.2016 5:55

M59i35l29a36n 44S86ý85k15o25r61a 1878515247986

:-D ja bych zase zakazal zakonem placat nesmysly

+2/0
2.12.2016 7:09

M62a16r26e33k 38K39a77l80i62n46a 3649244285208

A oni by je advokáti měli zastupovat zadarmo či co?

+1/0
2.12.2016 7:18
Foto

J16i60ř83í 68H65a32v70e32l90k94a 3849913490544

Blbej příspěvek padesát procent je na + padesát procent je blábol na -

0/0
2.12.2016 8:16

F96r78a98n70t77i56š39e15k 11I11n68g22r 6782450167

a k čemu by ten zákaz vedl? Po všeobecném humbuku kolem rezervotvorných pojištění řada poradců přestala tyto klientům nabízet s odůvodněním, že je to vlastně pro ně špatné, a že je lepší uzavřít čistě rizikovou pojistku a k tomu investovat (spořit) přes podílové fondy. A ty mu šmahem uzavřou s poplatkem předplaceným třeba na 20let. Což je v podstatě stejná prasárna.. Mimoto, pokud chci pojistit na smrt, tak je pro mě IŽP s vhodně vyváženou rizikovou a investiční složkou mnohem výhodnější, vzhledem k tomu, že se zvyšující se kapitálovou hodnotou na smlouvě se mi snižuje rizikové pojistné. Díky tomu je pro mě na dlouhodobém horizontu cena rizika podstatně nižší, než u čisté rizikovky..

0/0
2.12.2016 8:51

M18a30r82t13i27n 49S91a90d64í60l28e23k 1707660706361

200% provize je pro poradce nereálné získat, bohužel je to mediálně podporované tvrzení. Je pravda, že několik velkých poradenský společností na tyto provize dosáhne, avšak významná část z této odměny jde na náklady společnosti spojené s administrativou, právními službami, na mzdy IT, managementem, reklamou atd. Poradce dostává provizi poloviční, mnohdy i menší...

+2/−1
2.12.2016 5:46

M58a39r16t13i15n 16S58a23d26í51l92e81k 1477620566121

Jsem poradce s 12 letou praxí. Novelu vítám, neboť většina pojišťoven zavádí průběžný model odměňování poradce, tzn. dostávám pravidelnou roční provizi za péči o klienta. Tento způsob odměňování je výhodný pro všechny strany. Škoda, že zákonodárci nezavedli průběžné provize namísto jednorázových zákonem - jednoduše by se zamezilo spekulacím ze strany poradců, mohla se zjednodušit administrativa, společnosti by neusely vytvářet velké stornofondy a segment trhu by fungoval stejně jako u aut nebo majetku.

+2/0
2.12.2016 5:40

K86a29r73e55l 92H10u83m93l 7775641374

Předpokládám ze se provize rozloží také do pěti let,poctivý zprostředkovatel bude tedy muset pojistek uzavřít o hodně více aby mohl existovat.Dobrá páka ze strany pojišťoven.Pojistovak se rozmyslí odchod když mu provize rozloží na pět let.

0/0
2.12.2016 5:32
Foto

J14i17ř30í 80H75a93v97e62l16k29a 3319883660374

Jenomže pojišťovák dříve měl čas na zpúrcování pojistky teď po dobu prvních 3 let bude muset uzavírat víc pojistek věnovat méně času jejich přípravě aby získal podobný příjem jako před tím. Po těch letech pak naopak bude mít větší příjem následný což paradoxně povede k jeho zlenivění a přebírání kmene konkurencí.

Takže vydělal na tom klient nebo jen populismus státní regulace?

0/0
2.12.2016 8:19

M11i64c64h91a89l 14M44r85a72z29i70k 6817757574930

jenze to funguje tak,z e dostane provizi celou, a pak kdykoliv klient zrusi smlouvu behem tech peti let, tak musi pomernou cast provize vratit - a to bude pekelny problem. Vezmete si, ze treba uzavre deset pojistek - takze dostane 240k, za mesic ale prijde jiny jouda a 5 mu jich prepojisti - jemu tak vznikne dluh cca 115k ktery musi vratit - tohle neomezi prepojistovani, ale naopak to vse zdrazi pro klienta - navic - muze dojit i k tomu, ze budete potrebovat zmenu - napriklad proto, ze se vam narodi dite, nebo treba jiny duvod - ale pojistovak to nebude chtit delat, protoze mate za sebou teprve 2 roky a on by nemel na to tu provizi vratit, tak vam bude nabizet jine, daleko mene vyhodne varianty - aby zachranil vlastni zadek....

0/0
2.12.2016 12:40

K11a12r95e84l 35B82a28c28h 5871865613269

Další regulace, jako by toho už nebylo dost. A výsledek? Pro poctivého poradce práce navíc, nepoctivému, který chce rychle zbohatnout, to bude jedno. Řeší se provize poradce a nikoliv náklady klienta, takže pro klienta žádná výhoda.

Nemluvě o tom, že se těm lepším poradcům nevyplatí pracovat s menšími klienty. Také nechápu, proč bych se to týká i rizikových pojistek, kdy platím pouze rizika a jde mi o to, abych měl dobrý poměr cena/výkon a na to, že mě poradce čas od času upozorní, že za svoje peníze dostanu lepší krytí, mi nepříjde jako úplná hloupost. Investovat přes pojistku je konina, ale to nikdo neřeší...

+1/0
2.12.2016 2:48

K72a89r73e85l 64B19a62c13h 5941495173159

Nemluvě o tom, že se vyjadřuje advokát, kterému možná významnou část práce připravují koncipienti, kteří mají řádově desetikoruny na hodinu a on ji fakturuje klientům za tisícikoruny na hodinu...

0/0
2.12.2016 2:54

M66i32c40h71a85l 73M91r12a77z79i46k 6137707784500

Hlavne je fakt, ze to vlastnenic neresi, lhuta se prodlouzi, ale vysledkem bude maximalne zdrazeni pojistneho a jinak nic...pro klienty. Pro radu poradcu to muze mit fatalni existencni nasledky - ty provize se ruzni, a pokud si za smlouvu muze nechat kazdy mesic par korun, tak to moc na zivobyti neni...

0/0
2.12.2016 0:37





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že správným používáním kreditky můžete značně ušetřit?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.