Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Advokát: Zprostředkovatelé pojistek si už tak snadno nenamastí kapsu

Od 1. prosince začala v Česku platit novela zákona chránící občany před neférovými praktikami, které se až dosud děly v pojišťovnictví. Nová pravidla usměrňují neseriózní zprostředkovatele, kteří přiměli klienty ukončit starou smlouvu a uzavřít novou, aby shrábli desetitisícové provize. Novinky v pojišťovnictví přibližuje Adam Vrbecký, advokát a partner advokátní kanceláře M.B.A. Legal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J59a27n 11Č49e62r40m97á31k 4549928145637

je třeba zavést nikoliv storna provizí nýbrž britský systém, kdy zprostředkovatel je placen klientem a nikoliv pojišťovnou...

Za rohlíky také bere peníze prodejce přímo a nikoliv zprostředkovaně od pekaře...

0/−1
3.12.2016 8:34

P27e60t11r 60M61a81l64i83š73k73a 6371925891533

Když "banku můžete mýt rádi" proč ne pojišťováka nebo prodejce bazarových aut?

+2/0
3.12.2016 8:17

M47a64r87t92i59n 81K73a24r11á71s25e30k 9968403288938

No trhu by pomohlo jedine - zruseni systemu, kdy se prodejce pojistek prezentuje jako financni poradce. U cehokoli jineho by to kazdemu prislo naprosto absurdni. To je jako byste se sel prodavace v AAA Auto ptat jestli si mysli ze je vhodne abyste si poridili bazarove auto a povazoval prodejce aut za "poradce v problematice zda si poridit auto"....

0/0
2.12.2016 16:29

M20i28c22h10a74l 71M89r94a46z91i58k 6757327964440

No tak jednoduse receno zakon nepomuze nicemu, uz vubec ne tomu hlavnimu - tedy snizit prepojistovani - to nesnizi, naopak spise zvysi...

Chce-li nas stat aby poradci fungovali skutecne ve prospech klienta - pak existuje jen jedina cesta - poradenstvi placene klientem. DOkud poradce plati banky a pojistovny, a ty v tom nemaji zadne omezeni, tak je logicke, ze se protezuje ta banka/pojistovna, ktera vice sype. Skutecne objektivni srovnani udela jen par vyjimek (i ja znam jednu takovou) ale jinak vsichni jdou (a naprosto logicky) za vetsim ziskem. Jakmile si bude za poradce platit klient (jako napriklad v USA) tak tady pujde poradci daleko vice o lepsi srovnani a lepsi vyber pro klienta - protoze ho zadna banka ani pojistovna nebude nicim motivovat.

A nebojte nemotivuji jen penezi - tedy provizemi, ale i darky - kdo uzavre xx pojisteni za mesic dostane novy iphone - a sup to by se poradci pretrhli... (uvadim jako priklad).

+1/0
2.12.2016 12:48

M46a65r88t66i69n 37S63a48d66í97l38e66k 1517780866671

jen malá část obyvatel by nyní mohla platit poradce, trh na to není v ČR připraven. Mnohem jednodužší a spravedlivější by byl systém průběžné provize a nerezervotvorné produkty, pak by bylo jedno zda jiný obchodník převezme klienta, neboť ten původní nic nevrací nebo zda klient ukončí pojištění po roce a koupí si nové výhodnější řešení.

+1/0
2.12.2016 20:22

M63i21c58h52a40l 61M71r59a36z45i75k 6927837194820

to ale nemuze fungovat spravedlive - jedna pojistovna vam da 100% jina 200% provizi - kterou budete nabizet? Jedna banka vam da 1% a druha 3% - kterou budete nabizet? DOkud nejsou dane onkretni presne zasby - ale kazdy si muze nabizet co chce, tak to ani nemuze byt spravedlive...

0/0
2.12.2016 20:43
Foto

J28a63n 78Č65e53r74m42á82k 4569548395547

1)nepočítáte fakt, že poradce má náklady, které musí hradit okamžitě a 2)nemyslíte na skutečnost, že začínající zprostředkovatel by se neuživil...

0/0
3.12.2016 8:40
Foto

J40a46n 18Č51e38r47m62á91k 4339528205767

v provizním systému jej platí rovněž ale mnohem dráž... V poplatkovém by si naopak klient velmi dobře rozmyslel co vlastně potřebuje, prodejce pojistek by se pak mnohem spíš stal opravdovým poradcem a profesionálem, který dokáže opravdu zhodnotit skutečný stav a nabídnout klientovi jemu prospěšné a adekvátní změny případně úpravy...

0/0
3.12.2016 8:44

J15á74n 11J98a40c11k70o 6264614977852

Nejdřív by si tady měl každý ujasnit co je životka "se spořením" a "bez spoření" a pak by se měl k tomu vyjadřovat nějaký JUDr. Za tohle můžou pojišťovny samy, když u kapitálovek nezveřejňovali poplatky a teď "chtějí" pomáhat a chránit klienta :)

0/0
2.12.2016 11:06

M10i28c65h82a16e37l 81T21a47n25á72č 8558120851588

Každá mince má 2 strany. Pojišťovák a klient. To, že lidi kašlou na svoje pojištění a nezajímají se o něj, jenom rychle aby pojišťovák odešel, má za důsledek to, že pro šmejdy se nabízel prostor, který jen využili. Podívejte se kolik firem dostalo pokutu a "skončilo" - pokut pár rozdaných a šmejdi fungují dál, pod jiným názvem. Dokud tito nedostanou zákaz výkonu činnosti, a to může udělat ČNB, nic se nezmění. Proč to takové roky ČNB toleruje? Že by na tom byl někdo finančně zainteresován?

+1/0
2.12.2016 8:48

T55o41m20á29š 67T71r58u83c26h29l77ý 8436959828375

Novela přepojišťování jen zhorší. Těch, co po dvou letech přepojišťovali vlastní smlouvy je určitě méně, než těch, co "sestřelují" smlouvy konkurence. Novela snižuje ztrátu klienta, takže přesvědčit jej ke změně smlouvy bude snazší. A že konkurent vrací provizi, to tihle "poradci" neřeší.

+3/0
2.12.2016 7:38

M79a16r88e60k 75K83a78l91i39n25a 3539634475268

A proč byste měl jako obchodník řešit to, že obchodník konkurenční firmy vrací provizi?

0/−1
2.12.2016 7:42

T76o92m89á61š 25T38r25u23c75h49l40ý 8676189468245

Poukazuji na deklarovaný smysl novely - omezit přepojišťování životního pojištění. Novela nic neomezí, spíše naopak. Pravda, klient méně ztratí. Tedy pokud jde jen o odkupné. Že nejeden v budoucnu příjde o plnění, protože mu od uzavření původní smlouvy přibyl nějaký ten záznam ve zdravotní dokumentaci, to už je jiná.

+1/0
2.12.2016 8:12

M43a78r97e93k 27K46a38l59i28n58a 3779484525588

Všichni by si měli uvědomit, že zprostředkovatel je primárně OBCHODNÍK, a proto je jen logické, že primárně je pro něj jeho vlastní zájem a ne zájem klienta... Když přinese někdo milion do autoprodejny, že si chce koupit SUV, tak mu obchodník taky nebude říkat, že toto jsou všechny Vaše peníze, půlku si odložte, a že po analýze Vašich potřeb jsme zjistili, že Vám stačí městský cross-over... Prostě mu to prodají... U pojistek je to stejné...

+2/0
2.12.2016 7:32

M53a83r91e65k 53K10a74l24i94n78a 3159444885548

Mě fascinuje, že když někdo s 12500 příjmem podepíše 2500 měsíčně pojistku, tak je to "vina" nezodpovědného zprostředkovatele, pojišťovny a já nevím koho - ale snad PRIMÁRNĚ NEZODPOVĚDNÉ je to od toho, co se k takovým splátkám upíše, když ví, jaký je jeho příjem, ne...??? A o tom tam není ani slovo! Když půjdu do obchodu se stejným příjmem a za 10000 si nakoupím alkohol, tak mi ho taky prodají a nikdo nebude tvrdit, že je obchod nezodpovědný... Primární zodpovědnost musí být na lidech.... OBchodník chce logicky prodat co nejvíc...

+4/0
2.12.2016 7:16

M72a32r60e69k 13K52a98l57i45n27a 3339824965948

Každý, kdo má způsobilost k právním úkonům, je zodpovědný za své rozhodnutí i ohledně vlastních financí... Na to se zcela zapomíná...

+2/0
2.12.2016 7:18

P94a43v78e98l 64N94o27v70á90k 7251596919403

Tak já osobně bych viděl největší problém v tom, že ten finanční poradce by mu takovou pojistku ani vlastně nabídnout neměl pokud je to profesionál. To jak inteligentní je člověk co tohle podepíše je věc druhá. Osobně nemám problém s několika tisicovima odměnami i v řádu deseti tisíců. Ale chci za to profesionálni přístup. Největší problém z toho všeho je ten, že to dne dělá každej do má maturitu a do zadku díru a jejich jedinej cíl je za 2 roky z toho vymlátit co nejvíc. Pojišťovna všechny kolem sebe na super výhodné pojistky dle jejich slov protože jim to někde rekly a tím jejich kariéra končí. A často ono sami skončí s dluhy protože pojistky nabouchaji komukoliv hlavne, že podpis peníze rozhází a vracet provize už není z čeho

0/0
2.12.2016 9:10

M51a23r53e93k 52K32a42l80i22n24a 3889934785358

Obchodník Vám logicky nabídne to, z čeho má největší zisk. Není altruista, aby před svým dobrem upřednostnil to Vaše... To přece nedělá žádný obchodník, tak proč by to dělal obchodník s pojistkami???

0/0
2.12.2016 9:56

P91e23t87r 23M54a52l39i96š71k95a 6171495931203

A taky potom musí počítat s následky, že pojištěný nebude platit. Není lepší nabídnout vhodný produkt s nižší provizí a mít spokojeného klienta který může doporučit své známé, než s vyšší a pak ji vracet a dělat si zbytečné problémy s výpověďmi pojistek?

0/0
3.12.2016 8:03

M93a33r94t74i85n 80S17a41d84í34l91e40k 1837500116901

ono je to ještě horší, poradce může dělat člověk s ukončeným středním vzděláním, takže zedník nebo obráběč švadlena....tady je třeba regulovat a to značně!!

0/−1
2.12.2016 20:14

M55i65l83a81n 13B81r96o46ž 9333107275624

Jasně, vysoká škola Vám zaručí to, že budete úspěšný ve financích. Až na to, že dluhy má i vysokoškolsky vzdělaný člověk, a od toho si opravdu radit nenechám, on totiž bohatý obraběč používající selský rozum (žádný dluh, rezerva na účtě apod.) je dnes relativně častější než vysokoškolský profesor ekonomie, který má dluhy...To, že máte oblek, ještě neznamená, že nemáte holou pr...l, spíše naopak, od lidí s obleky bych utíkal.

0/0
3.12.2016 6:46

B98o97h50u23m34i69l 83M14á74c93a 5831832126953

Poškozování klientů způsobily nenažrané pojišťovny pod pečlivým dohledem ČNB.

Penzijní fondy se na zákazu přetahování klientů dokázaly dohodnout a dotlačily k tomu i stát, a to změnou nezměnitelných smluvních podmínek stávajících klientů.

Přitom vlastníci penzijních fondů a pojišťoven jsou převážně stejní (šmejdi).

A libovolně zaměňovat termíny pojistná smlouva a pojistka může jen nepojistný ignorant.

0/0
2.12.2016 6:45

M47a12r42e47k 20K53a72l79i64n33a 3979924295478

A co takhle klienti co nečtou co podepisují, nebo podepisují evidentní nesmysly, viz. případ v článku? Ti nic?

+1/0
2.12.2016 7:17

M60a72r49t72i72n 64S34a11d23í89l81e19k 1987190266861

Pro právníky specializující se na tento segment trhu je současná situace příznivá a slovy autora článku "namastí si kapsy" z klientovo peněz dotřetice. Z mých zkušeností vyplývá, že si běžně účtují čvrtinu až třetinu vymožených peněz jako svoji provizi...

Osobně bych zakázal zákonem rezervotvorné pojištění a situace by se výrazně posunula k lepšímu. Spořit či investovat mohou lidé samostatně.

+2/−4
2.12.2016 5:55

M18i84l19a14n 70S31ý46k72o84r40a 1858385977946

:-D ja bych zase zakazal zakonem placat nesmysly

+2/0
2.12.2016 7:09

M59a35r60e53k 29K40a56l59i92n16a 3179764505618

A oni by je advokáti měli zastupovat zadarmo či co?

+1/0
2.12.2016 7:18
Foto

J28i12ř72í 40H46a43v88e68l45k22a 3729903770554

Blbej příspěvek padesát procent je na + padesát procent je blábol na -

0/0
2.12.2016 8:16

F70r32a10n24t24i34š97e55k 48I19n33g41r 6302570417

a k čemu by ten zákaz vedl? Po všeobecném humbuku kolem rezervotvorných pojištění řada poradců přestala tyto klientům nabízet s odůvodněním, že je to vlastně pro ně špatné, a že je lepší uzavřít čistě rizikovou pojistku a k tomu investovat (spořit) přes podílové fondy. A ty mu šmahem uzavřou s poplatkem předplaceným třeba na 20let. Což je v podstatě stejná prasárna.. Mimoto, pokud chci pojistit na smrt, tak je pro mě IŽP s vhodně vyváženou rizikovou a investiční složkou mnohem výhodnější, vzhledem k tomu, že se zvyšující se kapitálovou hodnotou na smlouvě se mi snižuje rizikové pojistné. Díky tomu je pro mě na dlouhodobém horizontu cena rizika podstatně nižší, než u čisté rizikovky..

0/0
2.12.2016 8:51

M23a70r53t66i76n 62S45a75d78í92l86e93k 1237200396711

200% provize je pro poradce nereálné získat, bohužel je to mediálně podporované tvrzení. Je pravda, že několik velkých poradenský společností na tyto provize dosáhne, avšak významná část z této odměny jde na náklady společnosti spojené s administrativou, právními službami, na mzdy IT, managementem, reklamou atd. Poradce dostává provizi poloviční, mnohdy i menší...

+2/−1
2.12.2016 5:46

M20a46r30t25i39n 31S79a38d28í86l58e16k 1487860506581

Jsem poradce s 12 letou praxí. Novelu vítám, neboť většina pojišťoven zavádí průběžný model odměňování poradce, tzn. dostávám pravidelnou roční provizi za péči o klienta. Tento způsob odměňování je výhodný pro všechny strany. Škoda, že zákonodárci nezavedli průběžné provize namísto jednorázových zákonem - jednoduše by se zamezilo spekulacím ze strany poradců, mohla se zjednodušit administrativa, společnosti by neusely vytvářet velké stornofondy a segment trhu by fungoval stejně jako u aut nebo majetku.

+2/0
2.12.2016 5:40

K22a80r52e42l 46H65u96m18l 7385691564

Předpokládám ze se provize rozloží také do pěti let,poctivý zprostředkovatel bude tedy muset pojistek uzavřít o hodně více aby mohl existovat.Dobrá páka ze strany pojišťoven.Pojistovak se rozmyslí odchod když mu provize rozloží na pět let.

0/0
2.12.2016 5:32
Foto

J56i44ř19í 71H39a40v53e35l43k30a 3589123130344

Jenomže pojišťovák dříve měl čas na zpúrcování pojistky teď po dobu prvních 3 let bude muset uzavírat víc pojistek věnovat méně času jejich přípravě aby získal podobný příjem jako před tím. Po těch letech pak naopak bude mít větší příjem následný což paradoxně povede k jeho zlenivění a přebírání kmene konkurencí.

Takže vydělal na tom klient nebo jen populismus státní regulace?

0/0
2.12.2016 8:19

M93i15c14h46a15l 19M13r53a34z78i34k 6257467684960

jenze to funguje tak,z e dostane provizi celou, a pak kdykoliv klient zrusi smlouvu behem tech peti let, tak musi pomernou cast provize vratit - a to bude pekelny problem. Vezmete si, ze treba uzavre deset pojistek - takze dostane 240k, za mesic ale prijde jiny jouda a 5 mu jich prepojisti - jemu tak vznikne dluh cca 115k ktery musi vratit - tohle neomezi prepojistovani, ale naopak to vse zdrazi pro klienta - navic - muze dojit i k tomu, ze budete potrebovat zmenu - napriklad proto, ze se vam narodi dite, nebo treba jiny duvod - ale pojistovak to nebude chtit delat, protoze mate za sebou teprve 2 roky a on by nemel na to tu provizi vratit, tak vam bude nabizet jine, daleko mene vyhodne varianty - aby zachranil vlastni zadek....

0/0
2.12.2016 12:40

K69a88r15e68l 55B68a54c74h 5821275703879

Další regulace, jako by toho už nebylo dost. A výsledek? Pro poctivého poradce práce navíc, nepoctivému, který chce rychle zbohatnout, to bude jedno. Řeší se provize poradce a nikoliv náklady klienta, takže pro klienta žádná výhoda.

Nemluvě o tom, že se těm lepším poradcům nevyplatí pracovat s menšími klienty. Také nechápu, proč bych se to týká i rizikových pojistek, kdy platím pouze rizika a jde mi o to, abych měl dobrý poměr cena/výkon a na to, že mě poradce čas od času upozorní, že za svoje peníze dostanu lepší krytí, mi nepříjde jako úplná hloupost. Investovat přes pojistku je konina, ale to nikdo neřeší...

+1/0
2.12.2016 2:48

K36a38r71e54l 20B92a26c37h 5591825763589

Nemluvě o tom, že se vyjadřuje advokát, kterému možná významnou část práce připravují koncipienti, kteří mají řádově desetikoruny na hodinu a on ji fakturuje klientům za tisícikoruny na hodinu...

0/0
2.12.2016 2:54

M87i24c84h79a95l 49M98r34a53z49i56k 6217797394270

Hlavne je fakt, ze to vlastnenic neresi, lhuta se prodlouzi, ale vysledkem bude maximalne zdrazeni pojistneho a jinak nic...pro klienty. Pro radu poradcu to muze mit fatalni existencni nasledky - ty provize se ruzni, a pokud si za smlouvu muze nechat kazdy mesic par korun, tak to moc na zivobyti neni...

0/0
2.12.2016 0:37





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že správným používáním kreditky můžete značně ušetřit?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.