- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
je třeba zavést nikoliv storna provizí nýbrž britský systém, kdy zprostředkovatel je placen klientem a nikoliv pojišťovnou...
Za rohlíky také bere peníze prodejce přímo a nikoliv zprostředkovaně od pekaře...
Když "banku můžete mýt rádi" proč ne pojišťováka nebo prodejce bazarových aut?
No trhu by pomohlo jedine - zruseni systemu, kdy se prodejce pojistek prezentuje jako financni poradce. U cehokoli jineho by to kazdemu prislo naprosto absurdni. To je jako byste se sel prodavace v AAA Auto ptat jestli si mysli ze je vhodne abyste si poridili bazarove auto a povazoval prodejce aut za "poradce v problematice zda si poridit auto"....
jen malá část obyvatel by nyní mohla platit poradce, trh na to není v ČR připraven. Mnohem jednodužší a spravedlivější by byl systém průběžné provize a nerezervotvorné produkty, pak by bylo jedno zda jiný obchodník převezme klienta, neboť ten původní nic nevrací nebo zda klient ukončí pojištění po roce a koupí si nové výhodnější řešení.
Nejdřív by si tady měl každý ujasnit co je životka "se spořením" a "bez spoření" a pak by se měl k tomu vyjadřovat nějaký JUDr. Za tohle můžou pojišťovny samy, když u kapitálovek nezveřejňovali poplatky a teď "chtějí" pomáhat a chránit klienta :)
Každá mince má 2 strany. Pojišťovák a klient. To, že lidi kašlou na svoje pojištění a nezajímají se o něj, jenom rychle aby pojišťovák odešel, má za důsledek to, že pro šmejdy se nabízel prostor, který jen využili. Podívejte se kolik firem dostalo pokutu a "skončilo" - pokut pár rozdaných a šmejdi fungují dál, pod jiným názvem. Dokud tito nedostanou zákaz výkonu činnosti, a to může udělat ČNB, nic se nezmění. Proč to takové roky ČNB toleruje? Že by na tom byl někdo finančně zainteresován?
Novela přepojišťování jen zhorší. Těch, co po dvou letech přepojišťovali vlastní smlouvy je určitě méně, než těch, co "sestřelují" smlouvy konkurence. Novela snižuje ztrátu klienta, takže přesvědčit jej ke změně smlouvy bude snazší. A že konkurent vrací provizi, to tihle "poradci" neřeší.
A proč byste měl jako obchodník řešit to, že obchodník konkurenční firmy vrací provizi?
Všichni by si měli uvědomit, že zprostředkovatel je primárně OBCHODNÍK, a proto je jen logické, že primárně je pro něj jeho vlastní zájem a ne zájem klienta... Když přinese někdo milion do autoprodejny, že si chce koupit SUV, tak mu obchodník taky nebude říkat, že toto jsou všechny Vaše peníze, půlku si odložte, a že po analýze Vašich potřeb jsme zjistili, že Vám stačí městský cross-over... Prostě mu to prodají... U pojistek je to stejné...
Mě fascinuje, že když někdo s 12500 příjmem podepíše 2500 měsíčně pojistku, tak je to "vina" nezodpovědného zprostředkovatele, pojišťovny a já nevím koho - ale snad PRIMÁRNĚ NEZODPOVĚDNÉ je to od toho, co se k takovým splátkám upíše, když ví, jaký je jeho příjem, ne...??? A o tom tam není ani slovo! Když půjdu do obchodu se stejným příjmem a za 10000 si nakoupím alkohol, tak mi ho taky prodají a nikdo nebude tvrdit, že je obchod nezodpovědný... Primární zodpovědnost musí být na lidech.... OBchodník chce logicky prodat co nejvíc...
Každý, kdo má způsobilost k právním úkonům, je zodpovědný za své rozhodnutí i ohledně vlastních financí... Na to se zcela zapomíná...
Poškozování klientů způsobily nenažrané pojišťovny pod pečlivým dohledem ČNB.
Penzijní fondy se na zákazu přetahování klientů dokázaly dohodnout a dotlačily k tomu i stát, a to změnou nezměnitelných smluvních podmínek stávajících klientů.
Přitom vlastníci penzijních fondů a pojišťoven jsou převážně stejní (šmejdi).
A libovolně zaměňovat termíny pojistná smlouva a pojistka může jen nepojistný ignorant.
A co takhle klienti co nečtou co podepisují, nebo podepisují evidentní nesmysly, viz. případ v článku? Ti nic?