Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žádat o hypoteční nabídku u více bank je teď riziko, míní analytička

Od 1. prosince začal platit nový zákon o spotřebitelském úvěru, který přinesl změny v oblasti hypoték a úvěrů. K jakým hlavním změnám dochází a jaké dopady budou mít novinky na trh, přibližuje Lucie Drásalová, hypoteční analytička Partners.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H19o95n94z69a 75S83p 6525689143

Uz to tu asi zaznelo, ale je to hezka dama a ma i uroven. Znam spoustu nekompetentnich "poradcu" a navíc osklivych :D

http://www.jsmepartners.cz/cs/jsme-partners/akce-partners/partners-chytali-bronz-na-turecke-riviere/:-)

0/0
13.4.2017 16:56

M68a16r68t44i71n 74H40e18j90t94m46á67n47e14k 7616405168346

Hypoteku jsem uz prefinancovaval dokonce 2x a diky konkurencnim nabidkam bank jsem vlastne primnel moji puvodni banku k nejlepsi nabidce. Poradci po me sli jak slepice po flusu, ale vsechny jejich nabidky skoncily priblizne o 0,5% vys, nez jsem si dojednal s bankou naprimo. Poradce nepouzivejte. Jejich provize od bank dosahuji v prumeru desitky tisic. Nektere banky jiz jim konecne provize zastropovaly lehce nad sto tisici. Kazdopadne banky tuhle provizi budou vzdy chtit dostat zpatky...

0/0
1.3.2017 12:07

M68i21l81o22s54l76a16v 19J78a46n17o39u65š46e51k 3876373393828

Partners umějí leda namastit vlastní kapsu, klient je na druhé koleji. Nechci slevu zadarmo...

+2/0
18.1.2017 4:05

T80o31m87á53š 62J77a28n10e57č11k37a 4791895376970

Z tohoto pohledu se vyplatí nechat zjišťování podmínek úvěru na profesionálech, kteří spolupracují s více bankami,

Zdroj: http://finance.idnes.cz/novela-uveroveho-zakona-a-hlavni-novinky-f1i-/pujcky.aspx?c=A161202_142913_pujcky_sov

No comment

0/0
11.12.2016 21:51

Z67b12y10n94ě85k 31Č27e97j33k98a 5216588391383

Jojo, nechte vyber na odbornicich. Zaridi vam nejlepsi hypoteku! A taky supr zivotni pojisteni, bez toho se neobejdete. Ze pojistka tvori klidne i 30% mesicnich vydaju spojenych s hypotekou? Ale sluzby jste preci dostal prvotridni a urok o 0.000009% nižší!

Realny pribeh, nastesti ne muj.

+3/0
8.12.2016 19:56

D81á66š20a 52D77o94s49t86á88l93o68v90á 1979863180302

Tak určitě...

+3/−1
6.12.2016 23:58

B44o78h59u74s19l53a29v 35Š39m87a94h98a 8703558384

Pane Vargo, mozna to pani Drasalova nepopsala dostatecne, ale ma pravdu. Pokud zazadate u vice bank, tak je to videt v uverovych registrech v rozpracovanem stavu do te doby, dokud se zadost neodvola, coz klienti ani poradci z ruznych duvodu nedelaji. Neni to plosne, ale skutecne to muze u vetsiny bank ovlivnit vysledek scoringu a dojit az k zamitnuti uveru, ci pozadavku na dodatecne zajisteni.

+2/0
6.12.2016 20:54

P78e16t51r 28S72i54k22o79r84a 4293726628223

Nemůže

+1/−2
7.12.2016 14:27

M15a91r62t36i10n 46T90r90u24h59l78a17r 4579651322522

Tak už víme, kdo si platí na idnes články: Škoda auto, Partners a Bytecheck. A ještě maj tu drzost mě pořád otravovat, že používám AdBl*ck a ať jim za jejich "novinařinu" platím.Rv

+3/−1
6.12.2016 19:38

R64a61d91e89k 32H23o61l29e80c65e12k 3706340468941

Z něčeho ty články platit musí.

0/0
6.12.2016 20:11

P33a33v56e72l 26S81l12a45b44ý 9549911871253

Spíš někdo musí podávat objektivní informace. Kdo jiný než odborník v oboru by to měl dělat?

0/0
7.12.2016 13:29

M37i68c93h47a64l 23T61o76m17á10n29e25k 9697499736

o co? myslite ze obchodaci vma reknou co je pro vas nejvyhodnejsi? ne, reknou co je nejvyhodnejsi pro ne

+1/0
14.12.2016 7:46

P79a64v34e87l 52S34l41a22b33ý 9419741791473

Jak má podle vás vypadat správný obchod? slyšel jste někdy o win-win?

0/0
14.12.2016 12:01

M87i67c68h41a65l 38T42o76m86á81n80e70k 9567499716

Ja ano a slyšeli o něm ti obchodaci?

0/0
14.12.2016 18:07

M95i66l42o95s69l73a37v 62J36a84n43o61u34š40e80k 3856963683318

U Partners o nějakém win-win nemůže být řeč. Oni potřebují uzavřít co nejvíc smluv... Každého poradce do toho tlačí jeho nadřízený, takže to taky pak dělají. Ostatně celé fungování Partners je pyramida...

0/−1
18.1.2017 4:09

M39a71r81t81i14n 48V98o94j54á74č47e59k 9403617841356

podle mě to riziko není pokud jsem bonitní tak bude fungovat strategie nejprve se zeptám jinde a s nabídkou banky která mě "nezná" půjdu ke své bance

0/0
6.12.2016 18:04

M17a51r21t56i57n 27K92a41r77á38s53e98k 1258614509984

Procentní bod. To je jak u blbejch na půdě. Procento nebo procenta asi nezní dostatečně odborně a tak někdo začal používat procentní bod a všichni kdo chtějí vypadat učeně to po něm opakují. To jako když něco stoupne o pět procent, tak to stouplo jinak než o pět procentních bodů? Fujhnus. To je jako "shoda náhod" samotná náhoda jako označení nahodilé situace, či shody okolností asi nestačí a tak někdo začal používat sousloví "shoda náhod" jako že vlastně náhoda na druhou, čili téměř nemožná situace. <Začátek fóru> Třeba když potkám kamarádku v kavárně kam ani jeden nechodíme. Vždyť to už přece častěji vyhraju hlavní cenu v loterii, než že by se stalo toto. (A to je výhra hlavní ceny pouhá jednoduchá náhoda a žádná shoda více náhod) <Konec fóru, můžete se začít smát>

Ať žijí superlativy, když obyčejná srozumitelná slova se zřejmě nenosí. Co až nám dojdou předpony. Budeme mít za chvilku Teramarkety, aby bylo jasné o kolik procentních bodů jsou větší než Megamarkety? Megafujhnus brrr.

+3/−4
6.12.2016 17:47

R83a59d79e49k 66H94o60l23e64c35e38k 3676800198951

No a co je na tom k nepochopení, že procentní bod a procenta znamenají něco jiného? Když mám úvěr s úrokom 2 % a vzroste o 5 %, tak vzroste na 2,1 %. Když tentýž úvěr vzroste o pět procentních bodů, bude úvěr za 7 %.

+12/0
6.12.2016 18:32

M11a93r77t95i60n 88K27a19r81á24s63e88k 1728704699514

K nepochopení na tom není nic. Jen je to pitomost.

0/−3
7.12.2016 8:43

R55a58d85e18k 41H76o35l55e67c83e26k 3956430618671

A jak jinak byste chtěl rozlišit ty dva případy, aby nedocházelo k nedorozumění?

+3/0
7.12.2016 8:59

M13a19r57t43i12n 24K67a72r12á33s69e62k 1398834799954

Nechtěl bych je rozlišit nijak. Už jste někdy v praxi viděl, aby někdo při hovoru o úroku vyjadřoval slovem procento/procenta poměr mezi stávající a novou úrokovou sazbou, jako že by řekl, stoupl mu úrok o padesát procent a myslel tím ze dvou procent na čtyři? Já to vždycky viděl/slyšel jako že stoupl o dvě procenta, protože samozřejmě myslel ze základu a né z původních procent samotných.

0/−3
7.12.2016 9:04

R34a91d63e67k 25H34o60l19e91c61e10k 3706140318421

Ano, to jsem slyšel. Používá se to naprosto běžně. Třeba řeknete, že sazby klesly o 50 % a myslí se tím, že klesly na polovinu.

Je pravda, že většinou to z kontextu pochopíte, jak to člověk myslí, ale je vhodnější se vyjadřovat přesně, tedy rozlišovat procenta a procentní body.

+1/−1
7.12.2016 9:30

M92a85r79t12i31n 69K60a22r17á53s44e28k 1458384539644

Já často slyšel že klesly o polovinu, nebo stouply o polovinu, případně se zdvojnásobily, ale co se procent týče, nevybavuju si že by je někdo používal ve vztahu k jiným procentům. ve smyslu třicet procent ze dvou procent.

0/0
7.12.2016 11:51

J92a37r10o45m10i19r 68H13o44b93l32i82k 1925317155

pokud se neuvede nebo z kontextu není úplně jasné z jakého základu se procenta nebo procentní body myslí, tak se vždy jedná o 1/100 něčeho. Takže mezi % a %body žádný rozdíl není.

0/0
22.12.2016 9:16

M71a41r29t48i29n 46K97a10r92á13s32e13k 1558184809254

Pardon, samozřejmě né ze dvou na čtyři ale na tři, když by šlo o padesát procent.

0/0
7.12.2016 9:06

J90a56k32u56b 15M21a92r41k56v84a70r42t 9272343665882

teda napsat tolik znaků nad jednoducho věcí a ještě ze sebe udělat nechápajícího....... 8-o bravo!!

Nevím kde přesně to v článku je, ale když úroková sazba stoupne z 1,79 o půl procentního bodu, výsledná je 2,29....

Pokud by 1,79 % vzrostla o půl procenta, tak je to 1,79895%

No možná podobným způsobem počítali někteří podnikatelé DPH a teď se jim se současným zavedením EET a změnou DPH protočily panenky

+4/0
6.12.2016 18:47

M34a59r23t22i72n 95K34a26r72á90s12e45k 1168164469984

Krásně jste se rozešli s druhým poučujícím, co taky nepochopil, že nejde o otázku početní ale jazykovou. Jak procenta, tak procentní body (pokud připustíme že existuje něco jako procentní body) se samozřejmě vztahují k základu a jen je to příliš šroubovaně nazvané. Něco jako když zastávce MHD bude někdo říkat zastavovací bod MHD. Protože jde o jednoduchou zastávku, bude to znít pitomě. No a když jde o finance a vyjádření odborníka, má to znít učeně. Ale zní to taky jen pitomě. Ale najdou se lidé, co dokonce dodatečně vytvoří teorii o tom, jaký je v tom rozdíl a že to vlastně není pouhý jazykový paskvil.

0/0
7.12.2016 8:54

A87l84e51n67a 12V74e81s25e36l17á 3543861885228

No, procenta i procentní body se vztahují k základu - ale ten základ je u každého tohoto pojmu jiný. Už vám to vysvětlovali výše. To není "dodatečná teorie". To prostě JE rozdíl. V hovorové řeči, kde navíc máte jistotu, že obě strany vědí, o čem je řeč, to zaměnit můžete. V odborném textu v žádném případě.

0/0
7.12.2016 14:54

J39i59r84i 96R46u66s82n30o12k 4775822357323

Je hezke, ze jste zadobre s cestinou. Dokonce to ocenuju. Bohuzel mate naprosto tragicke nedostatky ve stredoskolske matematice.

Procento a procentni bod je naprosto zasadni rozdil. Jak se vam jiz nekteri jini diskuteri snazili naznacit, je naprosto nutne odlisit, jestlize se neco meni o xy % nebo o xy procentnich bodu. Tyka se to primarne toho, kdyz jsou zakladem procenta.

0/0
14.12.2016 15:25

J87a48r11o39m21i78r 64H95o28b45l80i47k 1665577475

ano, lépe zní, když se řekne, že hypotéka zdraží o 1 procentní bod (ze 2% na 3%) než když se řekne, že zdraží o 50%. A to je celý důvod zavedení %tních bodů. Aby to hezky znělo. Jiný efekt tam není.

0/0
22.12.2016 9:22

J39a57n 69M26a70r84t11i89n 6162550309

som v situacii, ked hladam dom alebo pozemok na vystavbu domu na kluc. okolie Brna, do sest mega. Mam v Brne byt s predajnou cenou 2,5-3miliony, este mi chyba dosplacat milion. Prijmy slusne, ale nemam toho nasetreneho az tak moc (mozno 300 tycek). Ak dam za dan z nabyti len za pozemok 100 000kc, dalsich 100 000 odmenu maklerovi ktori vlastne nic neurobil, tak mi zostane v ruke 100 tycek. Poviem si ze stisnem zuby a stiahnem este nejakych dalsich 200 000 z rezerv (poistka, akcie) a vsetko to vylozim na drevo. A teraz otazka - nie som pre banku lepsi klient ak mi da 100 % hypo a budu vediet, ze mam 200 000 rezervu alebo vyplacam vsetko, zoberiem si dalsi uver zo stavebka len aby som dodrzal nejakych virtualnych x%. A nad tymto sa bohuzial nikto moc nezamyslel, ked pripravovali ten zakon. Toto prave dostava ludi do dlhovej vrtule. Ak mi po kupe domu ostane na ucte par desiatok tisic kc, urcite vydrzim dlhsie ako ak budem mat mesacnu splatku mensiu o 600kc pretoze som si nezobral 100% hypo ale len 95%...

+1/0
6.12.2016 17:45

M12a30r64t33i91n 55V91o48j67á52č57e77k 9423747631666

ten váš postup je docela haluz .... o vašich 300tis našetřených nikomu nejde ty si nechte ono je docela zásadní jaké peníze protáčíte v bance "aby na ně banka viděla" pak vám udělá nabídku ,protože byt v Brně nemáte pokud ho nesplatíte ,v LV na něm máte zásttavu předpokládám takže ho znovu zastavit bance nemůžete ,,,protože problém je ,že vám zbývá doplatit třetina hodnoty a to je dost ,pokud by vám zbýval rok dva a byl by jste na tom fakt dobře ,tak bych ten byt refinancnul a půjčil si i na pozemek ,ale třeba vám banka do příjmu zahrne i prachy z pronájmu bytu

0/0
6.12.2016 18:11

M60a64r28t26i72n 63V47o34j65á15č26e62k 9103487151326

jinak ono to nikoho nenutí do vrtule ,jen se musí více počítat a půjčovat s větší rrozvahou

0/0
6.12.2016 18:12

J43a55k64u24b 78M27a11r33k55v82a64r31t 9572283375322

95 % hypotéky neupravuje zákon, ale tuším že nařízení ČNB

100 tis. odměnu makléři platí většinou prodávající, každopádně je samozřejmě zahrnuta v ceně (vy tím pádem platíte 4tis. navíc na dani).

byt v Brně samozřejmě máte a banka Vám na něj dokonce dá novou zástavu (tohle není leasing!)

Banka samozřejmě ČÁST "budoucího" příjmu z pronájmu do bonity zahrne

+1/0
6.12.2016 18:52

M40a17r12t46i85n 11V25o48j17á63č68e44k 9563977351766

no v podstatě souhlasím ,ale jestli nemá peníze jako že nemá a chce řešit bydlení do 6ti milionů a zbývá mu doplatit více jak třetinu bytu ,tak mu to banka nezastaví je to zkrátka hodně na hraně (jestli má 6+3miliony hodnotu minus milion ) tak se dostane do takový šibenice ,že přesně proti tomu je ten zákon namířen .... zkrátka třetina hodnoty je na doplacení hodně

0/0
6.12.2016 20:08

J73a40n 79M67a66r21t92i69n 6982470889

realne teraz oplyvam majetkom 2 Mio (hodnota bytu - nesplatena hypo), 300tisic cash a 200 tisic v akciach a poistke(ta sa da odpredat za cenu ktoru pisem) - Mesacne dokazem mimo splatky za byt (hypo a naklady) spolu s manzelkou splacat pohodovo 25 000kc. To bohate pokryje naklady za 5 500 000 hypo na 30 rokov a naklady spojene s byvanim. V pripade ze sa prestahujem do domu, tak brnensky byt mozme bez vacsich problemov prenajat za 8 tycek mesacne (energie a SVJ neriesim, to by platil najomnik extra). Netvrdte mi ze to nie je realne. Na zaciatku som pisal, ze tento idiotsky novy predpis len zbavi ludi penazi okamzite bez toho aby im nechal ich vlastne peniaze na rezervu. A ak vypadne prijem, rozumny clovek ma rezervu u seba a nepotrebuje hned predavat nehnutelnost. Vo viacerych bankach pretacam vyplatu, mal som par uverov (Auto, moto, kuchyna) vzdy platene nacas, ziadne meskajuce platby (ani pausal u mobilu, energie, UPC). Dosporene stavebko. A som 10 rokov v jednom zamestnani, samozrejme zmluva na dobu neurcitu. Som zvedavy ako si banka predstavuje zodpovedneho klienta, asi sa pojdem popytat osobne

+2/0
6.12.2016 21:51

J92a77k98u52b 74M28a59r46k10v82a61r51t 9212103695182

tak jinak, zástava by byla dejme tomu 8,5 mil (hodnota více nemovitostí se samozřejmě sčítá) - půjčuje si 6 mega na nový + mu chybí mega doplatit, takže nějakých 83 % LTV. (a může si nechat rezervu)

Pokud se zbaví i rezervy, je na 74 % (i pokud uhradí daň + provizi)

a jak pan Martin správně uvádí, banka vezme dejme tomu 5.500,- za nájem, některá celých 8 tis. (uvažovat že 25tis. pokryje náklady na 5,5 mil. hypo už je na hraně a proti tomu zřejmě směřuje zákon / doporučení ČNB - postačí to při současných nízkých sazbách... pokud bude sazba standardní 3 %, už to stačit nebude!)

0/0
6.12.2016 23:56

V92í31ť96a 54K39r33u78t74i25š 1980784605497

Odpověď na otázku. Nejste. Jde o hypotéku, kde hlavní tím hlavním, čím ručíte, je právě ta nemovitost. A při nemovitosti za 6M je pár desítek tisíc nebo i 200 tyček na vašem účtu naprosto směšných ...

Když vám dá banka 100% hypotéku a nemovitost v případě problémů prodá za 85%, tak teče skoro milion a vašich 200 na účtě, které kdykoliv ulijete jinam, ji nevytrhne. Když vám dá hypo na 80%, tak za tyto peníze je vždy v nejhorším případě na nule ... a vaše dluhová vrtule jinde ji nezajímá.

+1/0
6.12.2016 21:23

J44a35r92o41s25l10a28v 70D90r44o13z32d 6163279550727

"+" pokud jste na článek klikli kvůli fotce 8-o

+3/−1
6.12.2016 15:13

P56e28t26r 55B20i33e60l15i25k 9907474472751

jj 8-o nádherná žena R^

0/0
22.1.2017 14:16

R72a98d12i59m 66D49r43b26o26h27l67a53v 5171746603157

A kvůli čemu jinému? :-)

0/0
23.1.2017 13:58

P19e35t10r 71Š57t69ě35p 2323413330876

Takže se nám pomalu zavádí systém credit score/credit history jako v USA, kdy skoro každý kontakt s finanční institucí skončí v centrálním registru. Následně lidi řeší, jestli si nepokazí rating, když si budou zjišťovat podmínky půjčky/úvěru u více bank, jestli je lépe mít jednu nebo dvě nebo tři kreditky, jakým způsobem nejlépe splácet, aby si vylepšili skore atd. Následně se na to nabalují příživníci (v článku zmínění "profesionálové", kteří lidem slibují zlepšení úvěrového ratingu apod.

0/−1
6.12.2016 14:51

J24a68n 80Č19e84r36n32ý 8530680394331

Slečna analytička poněkud opomněla to, že pokud si potřebujete nějaký dokument, je jaksi zhruba stejně náročné ho obstarat jednou, jako desetkrát, pokud znáte kouzelné zařízení jako je kopírka, případně magickou instituci notáře. Ale chápu, že při tak časté činnosti, jako nákup nemovitosti, to člověka otravuje a radši to vezme u první banky na rohu.

+5/0
6.12.2016 14:29

J14o66s88e33f 23M11u98ž37á52t78k52o 5405633847373

Regiony, kde převyšuje nájem výrazně hypotéku. Já padám :) Žádný takový region není, někde se pouze nájmy blíží hypotékám. Ale stejně jsou to počty nanic, protože během třiceti let hypotéky musím bydlení 2x zrekonstruovat, aby bylo v původní kvalitě, což je min. polovina ceny nemovitosti navíc. U nájmu to za mne udělá pronajímatel.

0/−7
6.12.2016 13:50

P21e74t11r 51N42o33v43o17t19n38y 1111570861

Jenomže po těch 30 letech v nájmu máte holou zadnici.

+7/−1
6.12.2016 13:54

J43o32s47e38f 61M50u94ž76á67t89k80o 5125183397333

Tak tomu rozumím, ale ať mi nikdo netvrdí, že za hypotéku budu platit méně jak za tržní nájem. OK, připlatím si k nájmu 20-50% včetně vlastní údržby a bude to za třicet let moje. Beru.

0/−1
6.12.2016 14:06

J59a71k89u37b 78M30a50r93k41v92a38r81t 9712433545252

A myslíte, že v tom nájmu nemáte od pronajímatele částku, kterou on potom může využít k rekonstrukci? Co je pro Vás tržní nájem? :) vlastní nemovitost samozřejmě může být jak aktivum, tak pasivum

+1/0
6.12.2016 18:55

J13i72ř96í 79Z64á45h30o91r35a 5333865252979

nájem i hypotéka mají plusy i mínusy. v česku jsou ale ceny nempovitostí tak nízké, že co se týká cen a financí, je nájem výhodnější o velmi zanedbatelnou částku.

0/0
6.12.2016 14:36

L42i60b61o30r 34D76a84n77e39k 9678589646127

V Praze to není až zase tak neobvyklé, zvláště u menších bytů.

0/−1
6.12.2016 15:36

D95á43š29a 56D66o94s95t56á35l85o14v66á 1369793160542

Zrovna v Praze je to přesně obráceně. Holý nájem 3+1 začíná okolo 10.000, ale takový byt stojí 3,5 milionu, což znamená hypotéku okolo 15.000.

0/0
7.12.2016 0:28





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že cestovní pojištění vás chrání proti vysokým výlohám na léčení v zahraničí?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.