- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pracovala někdy paní autorka pro trumbelíny, kteří mají podobné rady načtené ve velkém? Nejlépe z knih "Jak vést kolektiv" či "Jak zvýšit výkonost" z výprodeje v Kaufu za 50Kč kilo.
Na větu " to nejde" měl můj šef okamžitě odpověď. "V pořádku pokud to nedokážeš, tak řekni, já si na tvé místo najdu někoho, kdo to dokáže". Můžu vás ubezpečit, že vždy to pak šlo.
To mi připomíná situaci před mnoha lety, kdy manžel dělal na stavbě- oprava starého domu a stavbyvedoucí poručil vybourat vnitřní zeď. Bohužel, byla nosná. Manžel i jeho kolegové to přežili a ještě se objevili ve zprávách. Jo, není nad kompetentní šéfy. A pak, že to nejde!
To nejde
ani číst.
Ale koučce jde zřejmě všechno.
Tohle nemam v popisu prace - problem je tam se slovickem "obcas".
Vetsinou to dopada tak, ze z "obcas" je najednou "porad" a management se tvari, ze to tak bylo odjakziva. A z obcasne vypomoci je prace, za kterou clovek neni nijak odmenen, respektovan, kolikrat k takove "navic, obcasne" praci nema ani adekvatni praxi, znalosti ci vzdelani, ale ma jen zodpovednost a stress navic...Zadarmo.
Přesně tak - nebo jiná varianta je i ta, že z občasné práce přesčas se pak stane vyžadovaný standard práce po nocích a o víkendech.... to už pak jde loajalita stranou.
kolega co pomlouvá je naopak nejoblíbenější, každý se rád zasměje na úkor druhého a že je sám taky pomlouvám průměrně inteligentnímu pracujícímu nedojde
Vzdycky jsme to delali takhle - jenze i ona stara proverena cesta je kolikrat lepsi, nez stupidni experimenty radoby manazeru. Ono by bylo dobre se obcas podivat, proc to uz zavadene funguje, nez zacnu vymyslet nesmysly, ktere ve vysledku naserou lidi, stoji firmu spoustu pnez a efektivita zaporna. Ale hlavme ze si manager muze udelat carku za aktivitu...
Vetsina z tech poucek jsou nesmysly - napr. kdyz uz potreti nekdo naridi delat veci jinak (protoze nevi, ze uz dva manazeri pred nim naridili to same a nefungovalo to),
tak se mam tvarit, ze potreti to uz urcite pujde? Proste zeknu ze to nejde, ze je to nesmysl, ze uz se to parkrat zkouselo.
Nemam naladu kazdemu novemu rychlomanagerovi vysvetlovat, ze si to mohl zjistit...
To jsou zase cynty:
TO NEJDE! Ano, když vím, že to nejde, tak to nejde. Podle paní autorky jsem lúzr, ale asi je lepší se tvářít, že to jde, vynaložit zbytečně čas (peníze) na řešení, aby se nakonec ukázalo, že to fakt nejde. Podle paní autorky bych měl za mrhání časem ještě dostat medaili.
VŽDYCKY JSME TO DĚLALI TAKHLE. Ano, protože jste nás to takto naučil, šéfe! A kdo tehdy přišel s nápadem, že by to šlo jinak, ten byl za rebela, resp mu šéf řekl TO NEJDE!
TOHLE NEMÁM V POPISU PRÁCE Ano, a právě proto to neudělám. Jednou vyhovím a udělám práci za někoho jinýho, a za chvilku budu mít povět týpka, kterej každýmu vždy pomůže. Co na tom, že jsem pak přepracovanej.
Neberu vam vas nazor, ale souhlasim s autorkou, ze neni vhodne rikat to takto na primo. Misto "TO NEJDE!" bych spise rekl "popremyslim, jak by to slo udelat, protoze se na prvni pohled zda, ze to nejde" Podobnych variant, ktere vam daji cas popremyslet a nejdrive zformulovat si pro sebe padne argumenty, proc to opravdu nejde, muzete vymyslet nekolik. Stejne tak ty dalsi negativisticke vety je potreba vic promyslet, nez je vyslovite.
Naučit se říkat "Ne" je první krok na cestě k tomu, aby člověk v práci nezblbnul.