Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zásilku z e-shopu nepřevzala, obchodník ale trvá na zaplacení

V předvánočním období se internetoví prodejci doslova předhánějí ve svých nabídkách. Výhodné a ještě výhodnější ceny, slevy, nejrůznější dárky či doprava zdarma. Může se ale stát, že si nákupem v e-shopu zkomplikujete život.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M76i12l97e55n66a 85N34o91v44a41n98s21k62a 4302637429809

Kupuji si jen to, na co si sáhnu, a hned se zaplacením odnesu.

+1/−8
16.12.2016 13:27

P39e11t36r 28J76a21n98d27a 9833347624481

Chápu to. Moji rodiče už na ty novoty taky nejsou.

+3/0
17.12.2016 21:17

J88a58n 56H51r21u51z56a 8714688809187

5. Nikdy neplatím kartou předem. Raději zaplatím pár desetikorun za dobírku, nebo vyzvednu na uložence a mám jistotu, že zboží dorazí. A pokud si to rozmyslím a nezaplatím nic se neděje. Pochybuji, že by se e-shop soudil za dodávku v hodnotě stokorun.

0/−6
16.12.2016 13:10

J68a82n 57H92r27u82z60a 8484938569887

Tím nechci říct, že si zboží objednám a pak nepřevezmu. To může udělat jen trotl pokud e-schop dodrží avizovanou dodací lhůtu nebo se alespoń pokusí dohodnout na pozdějším dodání, když mu to neklapne.

+2/0
16.12.2016 13:23

L51u49k58á65š 18Š38m81a79h91e83l 2377524802214

Považuji za naprosto zbytečné připlácet si "pár desetikorun" za dobírku na každé zásilce, leda tak maximálně pokud to není z nějakého renomovaného eshopu.

+1/0
17.12.2016 18:28

A11n45t23o24n42í52n 70N83o92v25á66k 7441407150597

Taky používám dobírku kde to jde, velmi to usnadňuje odstoupení pokud prodejce či dopravce nedodrží termín, zásilka přijde poškozená apod.

0/0
28.12.2016 14:39

J47a19n 97C85o13n22s73t90a75n95t80i19n 1252551233320

klasika, hlavně se podívejte do srovnávače cen. ;-D ano, dělám to, ale jen proto, abych zjistil, jestli cena v RENOMOVANÉM eshopu není větší o moc, než v nějakém pidishopu s obskurním designem stránek a sídlem ve sklepě. v překladu: když je to v ověřeném a vyzkoušeném velkém eshopu dražší jen o 100 - 200 Kč, vždycky to raději koupím tam, mám to za dva dny v ruce a bez jakýchkoliv strachů a komplikací. paní z příběhu teď zjistí, že za ušetřených pár korun stráví týdny vyřizování a pak platí klasické: čas jsou peníze.

+8/0
16.12.2016 10:03

M69a42r59t73i22n 76V54o77j89á53č20e43k 9983277971406

ale to je asi blbost ,tak snad když už paní komunikovala s eshopem tak snad mohla napsat ,že odstupuje od smlouvy a objednávku zrušit ,jestli to nechala dojít tak blbě ,že si i po xměsících nechala zboží poslat a pak jen nepřevzala -je její chyba

+6/−2
16.12.2016 10:02
Foto

E95v75a 78H20r45a76d83e40c91k30á 8663114195823

To by s odstoupením od smlouvy musela druhá strana souhlasit, nelze to udělal jednostranně. A eshop s tím asi nesouhlasil.

+1/−1
16.12.2016 10:46

J38a33n 28H13r89u89z62a 8254158379757

Odstoupení od smlouvy je jednostranný akt. To co máte na mysli je dohoda o ukončení smlouvy. Právo zákazníka je nekoupit a je srdečně jedno jestli u pultu, v hypersuper nebo na netu.

+2/−1
16.12.2016 13:13
Foto

E97v67a 15H81r77a24d95e85c44k42á 8403254315113

Mezi prodávajícím a kupujícím vznikla kupní smlouva na dálku. Pokud by šla jednostranně zrušit, tak by asi o tom nebyl celý tento článek. ;-)

+1/−2
16.12.2016 16:26

J12a41k50u90b 83H52á35j73e98k 8630567276929

Odstoupit od smlouvy můžete do 14 dnů od převzetí. Je to jednostranný akt. Toto právo spotřebitele je zakotveno v zákoně a každý prodejce (při nákupu zboží prostředky dálkové komunikace) jej musí respektovat. V tomto případě je problém v tom, že se jednalo o pofiderní e-shop a paní si nepřečetla jeho obchodní podmínky, resp. dodací podmínky. Kdyby zboží normálně převzala a pak vrátila do 14 dnů, nic by neplatila. Tím že provedla nákup, uzavřela obchodní smlouvu, z níž většinou vyplývá prodejci povinnost zboží doručit a kupujícímu povinnost zboží zaplatit a převzít, což paní neudělala.

+2/0
17.12.2016 0:39
Foto

E32v42a 37H70r96a41d30e80c97k94á 8593894515783

Ano, přesně tak. R^

0/0
17.12.2016 9:16

M17a80r95e81k 37M29a46l63ý 1882268511790

A nestačí to převzít a pak obratem poslat zpátky? Přesně dle zákona. Ale chápu, že pani se bojí, že ji eshop nevrátí peníze, tak to řeší takto...

+2/0
16.12.2016 11:36

M57a14r76i81u49s49z 53H97u54d23e60c41z29e71k 8210599611424

Já doporučuji kupovat v ověřených velkých e-shopech.

+3/−1
16.12.2016 9:41

L19a86d69i97s53l61a10v 67S11o51u20k74u37p 9607889577907

Pokud tam mají požadované zboží.

0/0
16.12.2016 12:16

A76n81t53o80n97í57n 31P17o95l31i43c49k28ý 9420752651447

Zkuste treba levneelektro.cz. To byl hodne velky a renovovany eshop. :-P

+1/0
16.12.2016 19:33

M63a51r21i56u62s66z 17H21u88d63e50c62z46e78k 8870489731624

Na elektro existují jenom dva max tři e-shopy zbytek nestojí za zkoušku

0/−4
16.12.2016 19:40

A37n54t45o86n52í30n 78P21o84l43i32c46k98ý 9970272731937

No, dnes už jej nezkusíte, ale v době fungování patřil snad ke trojce největších.

0/0
17.12.2016 12:10

J81i45r11k23a 40L89e44j28s69k82a 5431433926885

Co také porovnat kolik je podobných neseriózních e-shopů s porovnáním kolik zákazníků si zboží objedná a nepřevezme (a tím vytvoří zbytečné náklady dodavateli)?

+3/−2
16.12.2016 6:59

M13a40r88t55i85n 32V77o17j87á19č63e67k 9883477941816

podle mě je docela solidní počet lidí zvyklých si objednat stejné zboží u více obchodů a přijmou jen to co přijde první - je to hnusRv

+1/0
16.12.2016 10:04

A15n60t33o47n96í14n 54P91o54l21i12c93k63ý 9260472321397

No jo, ale to by pak musel vzniknout zakon na ochranu obchodniku neb neprebirani zbozi je celkem rozsirena kratochvile.

0/0
16.12.2016 19:35

R57u10d67o90l20f 18P20r35o91c97h15á40z35k38a 3219799717784

Provozuji eshop a je to do 5%.

Problem je hlavne postovne. To mi nikdo nezaplati. Ale uz vim jak to resit, zacnu lidem posilat faktury.....

0/0
1.2.2017 12:51

T87o50m48á77š 11Š46v35a39g47e10r48a 2599870504713

To nějak nechápu, z těch mailů nebylo poznat, že odstupuje od smlouvy (jak by podle bodu 7 mělo stačit)???

+5/0
16.12.2016 6:46

M57a79r36t68i88n 16V55o91j22á67č91e73k 9293747321616

podle mě to mailem vůbec nezrušila jen se dohadovala o ttermínu dodání a zrušení vůbec neřešila jen si myslela ,že to stačí nepřevzít

0/0
16.12.2016 10:05

J54a84k24u11b 96J98e19m98e28l40k31a 7669484778216

Nebo zaplatit a obratem poslat zpět ve 14 denní lhůtě a je klid a může se stavět třeba na hlavu.

+3/0
16.12.2016 6:35

L70a46d50i29s82l28a67v 14S85o23u30k72u54p 9497909497247

Ano může, nemusí vrátit peníze. To se mi teď stalo. Zbývá jedině soud. Ale ne každý se bude soudit kvůli tisícovce.

+3/−1
16.12.2016 8:59

J45a13k49u50b 87J31e40m35e23l87k89a 7769444198516

Vrátit musí tak pak jedině COI.

+2/0
16.12.2016 9:02

L92a83d73i16s25l88a19v 40S81o40u74k20u56p 9847729957787

ČOI člověku pomůže jen tím, že ho odkáže jinam, na občanskoprávní spor.

+1/0
16.12.2016 9:27

J89a42k44u17b 52Š97p82r55i72n83g73e76r 9741292212

Ano, takhle mi taky pomohli...

0/0
16.12.2016 13:03

J17o14s83e45f 18P19o18l49á35č55e63k 8763916516497

taky az-europe? :-)

0/0
16.12.2016 9:31

L91a77d79i47s78l61a62v 77S18o20u96k40u95p 9767119357977

Ne, paruka.eu. Ale az-europe taky vypadají příšerně.

0/0
16.12.2016 13:24

P94e65t11r 48S44o46k49o25l 8222501917661

Řekl bych, že úplně stačí storno objednávky. :-P

+4/−2
16.12.2016 3:56

M60a29r12t17i93n 31V20o98j65á18č24e76k 9183167431816

před odesláním zboží by to mělo stačit si myslím

0/0
16.12.2016 10:06

J20a23r82o34m17í29r 40Š51t36o37h50a85n22s86l 5584589554822

A proc lidem neporadite tu nejjednodussi metodu? Pokud nepotvrdite svym e-mailem nebo telefonicky objednavku, ale pouze objednate a prijde vam potvrzeni o objednavce, jednoduse reknete, ze jste si nic neobjednali a je vyreseno. Vase jmeno a adresu (coz staci k objednani), zna kazdy kdo projde kolem vasi postovni schranky, takze to mohl objednat kdokoliv. Dokonce i kdyby to objednal clen rodiny na vase jmeno uz to je duvod k tomu, ze pujde o vami neobjednane zbozi a obchodnik ma smulu.

Mozna to neni uplne korektni, ale to lakadla na nizke ceny a 300,- za postovne a balne, nebo sleva z nerealne ceny take ne...

+3/−2
16.12.2016 3:13
Foto

J86a98c96h73y86m 61B33r27z90e60z82i89n34a 6609229422943

Přesně tak

0/0
16.12.2016 3:32

T81o98m64á39š 19Š43v88a30g45e71r64a 2259780194273

Ale ona to objednala a potvrdila.

+2/0
16.12.2016 6:47

L12i30b53o19r 64M29o61u10č43k81a 1678277185402

presti si, prosim NOZ a podle nej se ridi i eshop. k objednavce doslo i bez potvrzeni... dokonce muze dojit k objednavce i pres telefon a tam taky neni zadne hmatatelne potvrzeni - a ze tech objednavek pres telefon je :-)

+3/0
16.12.2016 8:52

T54o51m30á82š 76Š24v69a35g47e24r44a 2809940774443

Pokud jsem něco objednával přes eshop, tak snad vždy na konci bylo potvrzení objednávky, ne?

0/0
16.12.2016 10:01
Foto

E31v96a 47H50r28a70d72e60c77k60á 8373634895333

Radíte nesmysly, takto to fakt nefunguje. Já mám např. u všech objednávek IP adresu počítače, ze kterého byla objednávka vytvořena. ;-)

+1/0
16.12.2016 9:25

J83a67k23u16b 52P30o12k39o77r63n74ý 7459176523197

tak to urcite, hlavne kdyz si to treba nekdo objedna z pracovniho pocitace a cela firma na venek (nekolik desitek pocitacu) vystupuje pod jednou I.P. ;-)

+1/0
16.12.2016 10:19

J87a66k80u21b 81P72o19k16o49r57n13ý 7899606953977

a nesmysly neradi protoze:

Kupní smlouva, na jejímž základě je realizován prodej zboží prodávajícím kupujícímu, vzniká na základě závazného potvrzení objednávky.

Za závazné se považuje e-mailem nebo textovou zprávou, které je realizováno po předchozím odeslání elektronické objednávky (potvrzení o přijetí objednávky do systému není potvrzení objednávky). Kontakt nutný k potvrzení objednávky provádí prodávající.

;-)

+1/0
16.12.2016 10:24
Foto

E19v11a 62H82r26a22d15e13c40k12á 8983234535383

Závazné potvrzení objednávky je myšleno ze strany prodávajícího, tzn. že uděláte objednávku, která se přijme. Až povrzovací mail o vyřizování je stvrzením kupní smlouvy. Ne že vám zákazník bude potvrzovat, že je ta objednávka fakt od něho. ;-)

+2/0
16.12.2016 10:53
Foto

E61v60a 88H60r78a15d50e31c24k42á 8303924165273

Pane to na mě také zkoušela zákaznice, jak jí někdo zneužil mailovou adresu, telefon a i adresu domů. Po sdělení, že mám IP počítače (paní objednávala z práce) jen řekla: Aha, to jsem nevěděla... a náklady uhradila. Pokud jí dojde na mail, telefon potvrzení o objednávce a ona nereaguje, že to není její objednávka, tak si může vykládat co chce.

+2/0
16.12.2016 10:50

J17a42k29u48b 55P60o51k69o41r75n49ý 7199746233527

asi nevedela co to IP vlastne znamena stejne jako vy :-)

+1/−2
16.12.2016 10:56

J58a30k82u57b 37P43o16k81o75r28n74ý 7159126823557

za co je to minus? pochopte, ze jestli pani objednavala z prace, tak jste IP adresu jejiho konkretniho pocitace urcite nemela, mela jste mozna IP adresu jejich firemniho serveru ;-D

0/−2
16.12.2016 12:00

M49a96r72e58k 52M88a42l66ý 1462148281860

Mínus za nepochopení co je IP adresa :-)

+2/0
16.12.2016 12:27

M47a45r11e57k 31M91a92l80ý 1352488271870

Normální seriozní eshop toto nehrotí. Prostě počítá s tím, že určité procento zákazníků si objedná a pak nevyzvedne a že jsou s tím nějaké náklady. To se prostě stát můžea nevidím důvod kvůli tomu si kazit pověst. Ale chápu, že různé "garážové" eshopy toto řešit musí, protože jsou s cenami hodně nízko a na tyto náklady neníprostor. proto radši koupím třeba v Alze a podobně, kde je to sice dražší, ale takovéto problémy tam nejsou.

+1/−1
16.12.2016 11:25

J51i12r39i 45J92o16n63á78š 2213889867161

takze vlastne predem uz pocitate s tim, ze si zbozi nevyzvednete.

0/−1
16.12.2016 11:59

M51a38r18e34k 71M82a47l55ý 1782228231870

Ne, ale měl by s tím u určité části zákazníků počítat už eshop. Většinou objednávám v Alze a ano, už se stalo, že jsem zboží nevyzvedl (osobně, alza box) a nic se nestalo, objednávka byla stornována a pohoda. A s tou přepravou na alza box byl taky nějaký náklad, ale eshop s tím počítá, stane se, no...

0/0
16.12.2016 12:19





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že správným používáním kreditky můžete značně ušetřit?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.