Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Reklamoval nabíječku k notebooku, servis mu schválně smazal všechna data

Když se Milanu Ceplechovi v záruční době porouchala nabíječka k notebooku, předpokládal, že vyřízení reklamace proběhne hladce. Prodávající nabíječku opraví nebo vymění za novou a on bude moci dál svůj počítač bez problémů používat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M29i12c56h67a97e44l 87P88r42i19n18c 7415745760465

Mne by vážně zajímalo proč je nutné logovat se do systému, když je rozbitá nabíječka. Měl jsem na notebooku dokonce rozbitou základní desku a technik vše spravil i bez hesla a přístupu do systému.

0/0
25.1.2017 10:14
Foto

M43i55l64o73s31l41a67v 20D49i85v86i60š 1915426785391

Poučte mě prosím, jak mám zálohovat data z vybitého NTB, který kvůli nefunkční dobíječce nemouhu dobít , kde jeho otevřením ztrácím záruku a stejnou dobíječku nikdo v okolí nemá?

+1/0
22.1.2017 4:47

P20e95t23r 37B51i62e71l22i36k 9767204552721

zálohovat důležitá data pravidelně... např na externí disk...Postup servisu mohl být jiný, ale vlastník NTB z článku je pravděpodobně LAMA (nezálohuje si průběžně důležitá data a jediné úložiště kde ty data jsou, dá do servisu a pak se diví)... ;-D

0/−3
22.1.2017 13:14

M16i46c90h53a40e54l 40P43r23i95n33c 7975705880575

Lama je technik, co neumí opravit nabíječku bez přístupu do systému. Měli by ho okamžitě propustit, pokud nedokáže komunikovat s klientem a způsobuje škodu.

+2/0
25.1.2017 10:16

P58e11t37r 49M76a38x11a 8646802337159

Kdo chce, má data zálohovaná. Kdo nechce, potom se diví a hledá důvody, proč to nemohl udělat.

0/0
22.1.2017 16:05

O13n12d11r18e14j 90H98o92l22o79u24s 6116874470845

Nechapu, proc servis nebootoval z jineho disku, nebo treba CD/DVD.

Zakaznikova data by tak byla stale nedotcena.

Ale to je asi tak prace na 10min navic, tak proc se s tim zabyvat.

0/0
19.1.2017 0:20

B78o61h98u41m28i63l 11M33i78c27h60a53l 3445664685621

To ale nemusí jít, pokud má notebook TPM čip a ten je použitý pro ochranu - pak nelze ani zavést systém z jiného média (DVD, sítě) a bez hesla nejde ani použít systém z jiného disku.

Ovšem v takovém případě dost dobře ani nemůže servis data smazat, leda že by disk vytáhli a v jiném stroji přepsali.

0/0
19.1.2017 7:22

E75r73i17k 38L19e92v31i88n65s97k57ý 8641454303225

Kdyz budu u distributora reklamovat, ze mi doma nejde elektrina, budu k nemu muset odvezt i sporak a lednici, aby si overil, ze nevyhazuji pojistky? A muze mi pak sezrat salam z te lednice?

+6/−2
18.1.2017 14:05

R48o87m89a26n 84D28o33r73s83k47ý 1986844350728

Jeeee, vy jste tak vtipny.... Nevim co je na tom tak desne iritujícího, ze se tu všichni rozciluji, když chce technik videt i zarizeni, ke kteremu onen zdroj je. Nemusi ho to sice vůbec zajímat - vyzkousi zdroj - opravi, nebo vymeni, ale pokud by mu tam ten zdroj pristaval pravidelne, tak to asi uz nebude zdrojem ale zarizenim, takze nevidim důvod se rozčilovat nad tim, ze chce technik videt i to. A to s tou elektřinou byl pekny nesmysl.... vy nekam odvazite reklamovat elektrinu ??? A pokud Vas vezmu za slovo a budete si stěžovat, ze Vam nejde elektřina, tak prijde technik a skutecne vam zkontroluje i ty pojistky a promeri i zarizeni.

+1/−3
18.1.2017 16:41

J48a48r77o23m55í47r 46K71r20á71l 4330889484969

No, budiž. Ale k tomu nepotřebuje spouštět ten zákazníkův OS.

+1/0
18.1.2017 18:34

M74i44r35o31s61l25a32v 31H27e79r71a34n 6908547821

Je to nesmysl :-) sam mam vyzkouzeno ze je to casto nabijeckou! Pokud konektorem v zarizeni, neni problem do servisu dodatecne zaslat i pristroj. Nabijecka lze vyzkouset napr na jinem pristroji!

0/0
31.1.2017 8:51

M64a34r54t31i13n 40V34y19s26k67o17c66i10l 3512288165220

Spis se vam v dome na klic rozbije skrin a dodavatel bude trvat na predani domu jako celku, protokolarne, pekne na mesic, kdy ho ma ve sve moci a vy tam nesmite...

+2/0
18.1.2017 18:53

L94u43b34o86m71i64r 58O13n21d32e26r55k94a 4746755228802

A co tak mít rozdělený disk. Část systému a druhou záloha. Pokud mám citlivé data tak je uložím na část záloha a případě , že mi dojde ke zhroucená systému, tak systém v pohodě přeinstaluji bez ztráty dat. Jinak vždy vše ještě zálohuji na externí disk.

0/−1
18.1.2017 10:03

J65a87r67o63m92í74r 70K14r11á21l 4450569254639

Jak jsem pochopil z článku, zformátovali celý disk. Takže byste si nepomohl.

+4/0
18.1.2017 12:35

L27u38k53á27š 77O58m49á39č47k82a 5661544361226

Když zformátuje celý disk, tak je ti nějaké rozdělování na nic.

+2/0
18.1.2017 17:16

L85u98k21á21š 91O34m39á46č50k34a 5371784411216

Je ten člověk normální? Dát citlivá data do servisu a nemít zálohu?! Neskutečné.

+2/0
18.1.2017 8:13

J11a59r57o91m75í74r 10K90r77á46l 4310939124169

A je ten servis normální, když požaduje při reklamaci zdroje celý NB ?

+5/−5
18.1.2017 9:01

R48o38m26a19n 18D26o76r87s35k45ý 1456134710928

Ano, je to normalni. Ono nemůžete vedet, zda není problém v onom zarizeni. A na prodejne nejsem fakt blazen abych strkal rozbitou nabíječku do jinych zarizeni. Proste si koupil notas+adapter a ten nejde. Fajn, prineste oboje.

+1/−1
18.1.2017 16:49

J97a16r76o53m31í69r 96K35r80á16l 4950449464209

Rozhodně to v dobrém servisu normální není.

+1/0
18.1.2017 18:36

Z98d30e43n55ě12k 45P44e43r84u97t62k31a 4136835820696

Normální to rohodně není! Pokud někdo reklamuje nabíječku, není nejemenší důvod mu zabavovat přístroj (o zjevně úmyslném a zcela neopodstatněném požkození už snad ani nemá cenuu se bavit). Servis rozhodně může ověřit funkčnost nabíječky i jinak (například proměřením). Pokud se pak ukáže že je problém někde jinde může reklmaci zamítnout.

+1/0
19.1.2017 18:04

R39a39d95e28k 83M47á25č26a58l83a 2779410898386

...strkal rozbitou nabíječku...

Servis může ověřit funkčnost vadné nabíječky (například proměřením) ale zkoušet funkčnost ROZBITÉ nabíječky je nesmyslné.;-)

+1/0
20.1.2017 12:07

L11u30k41á51š 24O46m24á69č26k89a 5621714421676

Pokud sis nevšiml, tak reaguji na toho zákazníka, který svěřil servisu svá citlivá data, absolutně bez zálohy. Bez ohledu, co s tím servis dělá či nedělá.

0/0
18.1.2017 17:12

P33e17t74r 32H96á33j36e77k 2168806121119

je fakt normalni, ze davate nekomu cizimu pocitac se soukromymi daty do ruky? BEZ ZALOHY? ja vyndavam z notebooku disk, i kdyz mam notebook u obchodaku na parkovisti v aute....jednak nemam zalisovanou desku, ale thinkpad a SSDcko beztak nic nevazi. pravda,asi jsem moc paranoidni a navic mam dropbox na kriticky vyznamne veci....to je asi debilita toho pana a vic si nezaslouzi, ale to, ze technik udelal co udelal je dalsi level, to uz mi rozum nebere, tady se proste potkali dva....ne, proste lidi jsou obecne pitomy ....on fakt v pohode a klidu dal disk se smlouvama a ja nevim cim tajnym a cennym nezalohovanym nekomu na par tydnu z ruky aniz by to mel u sebe? fakt nekdo takovy existuje? proboha proc technik musel delat format a reinstal, to jestli bezi komp vidi tak jako tak....???? akorat mne rozcilujete temahle clankama o lidske blbosti, ktera je jak vidno skutence nekonecna

+4/0
17.1.2017 21:43

K58a17r86e28l 84S58l16a65v71í92k 4113634505275

Dát počítač do servisu a mít na HD jakákoliv data osobního charakteru může jen bezmozek.

+2/−2
17.1.2017 19:55

P51e92t25r 36F12i92r83e52k 3825904609707

Článek mě připadá vymyšlený. Nedovedu si představit, že servisák maže zákazníkovi data, když je vadný externí zdroj - je to absurdní, proč by to dělal - leda že by zešílel. Dělám na servise elektroniky a když zákazník reklamuje zdroj - řeším jenom zdroj, tedy jen to co reklamuje.

+3/−3
17.1.2017 19:15

J65a67n 40S77o92u63k44u43p 1434234206185

Mně při servisu nabíječky taktéž smazali disk, nicméně já s tím tak nějak počítal. ;-D

+3/0
17.1.2017 19:46

E13d43a 86D82r60á66b44e80k 7309422813187

no tak jistě, musí přece ověřit, že nabíječka s notebookem funguje, což se ověří pohledem na takovou tu ikonku baterie po přihlášení, že...:-)

0/0
18.1.2017 0:10

J36a23r64o75s97l65a33v 43K45a92d97l45e98c 5131619332691

Také se musí zkontrolovat zdali zákazník si to nepohnojil sám nějakým nejapným softwarem.

0/−1
18.1.2017 13:08

M86a82r18t58i11n 25V92y89s49k65o98c40i93l 3352848475970

A nedostačovalo by pro začátek použít takové to, co vyměňovači dílů neznají, tedy voltmetr?

+1/0
18.1.2017 18:52

R94a84d36i30m 77D67r24b54o84h68l97a92v 5841246663407

Uživatelé počítačů se dělí na ty, kteří zálohují, a na ty, kteří o data ještě nepřišli. Mít tisíce fotek a důležité dokumenty jen v jediné kopii, to je jako řídit auto se zavázanýma očima. Není pak otázka, jestli se něco stane, ale kdy k tomu dojde. No trochu drahá lekce pro pana.

To nicméně neomlouvá ten servis, který měl spravit nebo vyměnit jenom adaptér a na data nešahat. Reklamoval jsem notebook, který se sám vypínal, protože se uvnitř ulomilo něco kovového a větrák to hodil někam, kde to zkratovalo. Jenom to otevřeli, vybrali ten binec a data zůstala netknutá, notebook funguje dodnes. Proč taky dělat něco s daty? Jednoznačně neuvěřitelná zlomyslnost toho technika.

+5/0
17.1.2017 17:59

B28o96h71u94m34i28l 63M62i59c14h75a82l 3775454625131

Podle článku ano. Ale je taky možné, že řekli něco jako: dejte nám heslo, jinak budeme muset disk přepsat. Pak odpověď "heslo nedám" znamená, že mu disk přepíšou. Takže je otázka, jak a na co se vlastně ptali, to bez záznamu komunikace nejde posoudit.

Jiná věc je, že nejschůdnější řešení je, najít někoho s notebookem se stejným typem adaptéru a zkusit ten jiný adaptér. Když to půjde, můžu notebook spustit, zazálohovat data a servis může řádit dle libosti.

Že to servis chce vyzkoušet jako celek chápu, problém nemusí být v adaptéru, nebo nemusí být jenom v něm, případně vadný adaptér mohl způsobit poškození i napájecí části v notebooku a pouhá výměna nestačí.

0/0
19.1.2017 7:33

V19o24j65t63ě37c84h 59S62t39r90n86a70d 4184301502715

Zákazníci v našem servisu sice podepisují, že za jejich data neručíme, ale snad každý technik taky ví, že opravdu málokdo poctivě zálohuje všechno. Proto než něco smažu, vždycky volám zákazníkovi, abych se ujistil.

+2/0
17.1.2017 16:54

J24a25n 37S93o65u49k35u10p 1594184656245

Podle toho, co je v NOZ, bych akorát doporučil tam explicitně a tučným písmem napsat, že je možné, že mu přemažete disk. V tomhle případě totiž ten člověk klidně může jít k soudu a tvrdit, že obchodní podmínky ho nezajímají, protože oprávněně při reklamaci banality nemohl očekávat, že mu vyleští celý disk a NOZ na takovou situaci - bohužel pro prodejce - tak trochu myslí.

0/0
17.1.2017 17:27

J17a19n 78V11a89c62h40u80d14a 7512746647688

To je prkotina... jak prasklé boty.Nereklamuji vyhazuji...a kupuji nové časová ztráta ..kvůli pár stovkám jít něco reklamovat..

+2/0
17.1.2017 16:44

M86a45r71t87i72n 75V88y95s54k41o16c30i47l 3752258575250

Na to spousta prodejcu suntu (nejen za par kacek) spoleha. Nam se stalo v praci x-krat, ze nove PC neslo spustit, notebook měl něco s displayem (extrem byl pruh pres pravou polovinu), ani takove "korunove" polozky nechodite reklamovat? Vas musi obzvlast ti vyrobci, co se uplne vykaslali na vystupni kontrolu a misto toho "zamestnali" zakazniky, milovat.

0/0
18.1.2017 19:06

J38a37r34o50s95l25a82v 77D90u16n39d87a 1413422206840

Ano, pán si měl data zálohovat. To ale není žádná omluva pro servis, který naprosto bezdůvodně zlikvidoval data.

+1/−1
17.1.2017 16:25
Foto

P29e11t80r 47P63r87o30c92h48á28z23k33a 3692836412914

Nechápu někoho, kdo reklamuje nabíječku a do servisu dá i notebook. Když si navíc nezazálohuje data, nebo nevytáhne disk pak už tomu vůbec nerozumím. Na druhou stranu tahle zkušenost člověka poučí a příště se chová rozumněji. Je to sice drahé ponaučení, ale o to víc si ho každý zapamatuje.

+4/0
17.1.2017 16:16

J14a88r92o58s35l41a61v 93D74u72n88d97a 1963882246530

Nechápu servis, který při reklmaci nabíječky smaže data na disku.

Ano, souhlasím, měl mít data zazálohovaná. Ale to nic nemění na neprofesionalitě servisu. Škoda že není v článku uvedená značka notebooku.

+6/−1
17.1.2017 16:27
Foto

P73e87t37r 90P94r56o44c89h72á46z30k12a 3752646642674

Myslím že článek pokud je skutečný je dost tendenční. Chtělo by znát i názor druhé strany a pak se to dá posoudit. Kdo ví, co bylo požadováno, moc se mi nechce věřit, že šlo "jen" o nabíječku. Tam je ověření činnosti primitivní a vzhledem k ceně nemá v podstatě šanci to opravovat. Mohla však být v pořádku a problém mohl být softvérový pak je opravdu potřeba mít možnost notebook zapnout a dostat se do nastavení. Jestliže klient heslo odmítá, také bych ho nedal, pak to bohužel technik vyřešil tím nejjednodušším a zároveň nejhloupějším způsobem.

+3/0
17.1.2017 17:23

J46a54r55o48m37í30r 90K70r75á48l 4840689224579

I když je problém v NB, není třeba spouštět zákazníkův OS. Na to jsou testy na live médiu.

0/0
18.1.2017 9:04
Foto

P14e50t30r 33P18r25o20c53h64á23z92k46a 3232446672254

No pokud si zákazník nainstaluje nějakou aplikaci, která by měla řídit dobíjení a ve skutečnosti tak nečiní pak sice zjistíte, že problém je v nastavení, ale nemůžete ho odstranit a riskujete spor se zákazníkem. I tak se dá celkem snadno obejít většina zabezpečení, systém nastavit a přitom nesmazat žádná data. To však nezvládne každý a v tomhle případě se klidně mohlo stát, že technik šel nejjednodušším způsobem I tak mohl smazat jen OS a věci, které si do něj lidé uloží. Vše ostatní mohlo zůstat. Dle mého postupoval hloupě. Zda schválně nebo s neznalosti těžko říct.

0/0
18.1.2017 13:33

J73a72r95o33m42í39r 51K68r96á34l 4590169984349

Pokud si nainstaluje nějakou pochybnou aplikaci, pak je reklamace neoprávněná a technik do toho neměl bez vědomí zákazníka rýpat.

0/0
18.1.2017 18:39

B79o94h15u13m33i72l 97M35i43c40h58a30l 3445124835231

Notebook chráněný pomocí TPM neprolomíte, tj. bez hesla ani nespustíte, ani s jiným diskem. Když to heslo majitel zapomene, tak je řešením jen výměna základní desky a přepsání disku (ten je šifrovaný klíčem, který je zašifrovaný klíčem uloženým v tom TPM čipu a k odemknutí je potřeba právě to zapomenuté heslo).

0/0
19.1.2017 7:41
Foto

P37e53t56r 40P80r69o94c49h60á79z17k90a 3812496282844

Kolik takových notebooků je mezi lidmi? Ti, co ho mají pak nechodí reklamovat nabíječku do kšeftu spolu s notebookem. A už vůbec v něm nenechávají v servisu pro ně důležitá data.....:-)

0/0
19.1.2017 8:22

V92l58a23s67t65i27m39i63l 90P11e74v69n89ý 6128803305345

Možná by to chtělo naučit servisaka jak nebýt hovado spíš než majitele učit jak chodit ve světě plném hovad, nemyslite?

+1/−1
17.1.2017 16:28

R93a50d45e78k 55H77o49l24e44c18e83k 3216270288521

Ne, nemyslíme. Myslíme si, že je lepší naučit majitele se o svá data starat, protože pravděpodobnost, že narazí na hloupého servisáka je daleko menší, než že mu notebook ukradnou či se rozbije a nebo jen chytí nějakou breberku, která mu zašifruje data.

Servisák jsou jen takové běžné vnější vlivy, s kterými člověk prostě musí počítat.

+2/0
17.1.2017 16:50
Foto

P58e18t12r 59P19r35o10c68h86á39z10k26a 3772936732904

Otázkou je, co vše bylo skutečně předmětem opravy a kontroly. Léta jsem se tím živil byť ne jako hlavním povoláním a nikde mě nenapadlo někomu mazat data. Dokonce i při reinstalaci systému se dala snadno zazálohovat. Nic méně vždy je zákazník upozorněný na možnou ztrátu dat a k té opravdu někdy dojde. Moc se mi nechce věřit, že se jednalo o úmysl i když mezi námi žijí různí lidé.

0/0
17.1.2017 17:20

V89l14a20s60t24i33m43i56l 78P67e89v26n12ý 6938553165885

Líbí se mi ti protřelí mazáci co jsou zvyklí se svetaznalým ušklebkem všude ochotně nastavit zadnici a ještě si klepou na čelo že to majitel nečekal a nenachystal si lubrikant

0/0
17.1.2017 15:55

P56e50t46r 53Ž71á28k 1737843258453

No, tak abych zůstal u vašeho příměru...dát z ruky počítač s cennými daty, nemít zálohu a pak se divit, že jsem o ně přišel je jako přijít do gayklubu, stáhnout kalhoty, nastavit zadnici a pak...se taky divit.

+2/0
17.1.2017 15:58

V20l67a47s48t96i66m23i20l 29P36e23v41n96ý 6938783255615

Vzhledem k tomu že šel do servisu tak bych si gayclub dovolil změnit na proktologa :)

0/0
17.1.2017 16:00





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že cestovní pojištění vás chrání proti vysokým výlohám na léčení v zahraničí?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.