Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Reklamoval nabíječku k notebooku, servis mu schválně smazal všechna data

Když se Milanu Ceplechovi v záruční době porouchala nabíječka k notebooku, předpokládal, že vyřízení reklamace proběhne hladce. Prodávající nabíječku opraví nebo vymění za novou a on bude moci dál svůj počítač bez problémů používat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M68i19c21h36a70e40l 46P33r55i69n82c 7485965370155

Mne by vážně zajímalo proč je nutné logovat se do systému, když je rozbitá nabíječka. Měl jsem na notebooku dokonce rozbitou základní desku a technik vše spravil i bez hesla a přístupu do systému.

0/0
25.1.2017 10:14
Foto

M38i73l48o44s36l81a60v 11D40i33v12i10š 1905846825241

Poučte mě prosím, jak mám zálohovat data z vybitého NTB, který kvůli nefunkční dobíječce nemouhu dobít , kde jeho otevřením ztrácím záruku a stejnou dobíječku nikdo v okolí nemá?

+1/0
22.1.2017 4:47
Foto

P77e52t51r 48B86i19e14l66i96k 9807404802961

zálohovat důležitá data pravidelně... např na externí disk...Postup servisu mohl být jiný, ale vlastník NTB z článku je pravděpodobně LAMA (nezálohuje si průběžně důležitá data a jediné úložiště kde ty data jsou, dá do servisu a pak se diví)... ;-D

0/−3
22.1.2017 13:14

M69i28c34h81a19e58l 41P70r51i81n85c 7185175800125

Lama je technik, co neumí opravit nabíječku bez přístupu do systému. Měli by ho okamžitě propustit, pokud nedokáže komunikovat s klientem a způsobuje škodu.

+2/0
25.1.2017 10:16

P67e40t55r 47M71a54x15a 8946542887289

Kdo chce, má data zálohovaná. Kdo nechce, potom se diví a hledá důvody, proč to nemohl udělat.

0/0
22.1.2017 16:05

O28n68d81r47e54j 50H78o13l70o14u77s 6276814360505

Nechapu, proc servis nebootoval z jineho disku, nebo treba CD/DVD.

Zakaznikova data by tak byla stale nedotcena.

Ale to je asi tak prace na 10min navic, tak proc se s tim zabyvat.

0/0
19.1.2017 0:20

B52o35h70u65m39i78l 38M12i98c66h35a92l 3185524635331

To ale nemusí jít, pokud má notebook TPM čip a ten je použitý pro ochranu - pak nelze ani zavést systém z jiného média (DVD, sítě) a bez hesla nejde ani použít systém z jiného disku.

Ovšem v takovém případě dost dobře ani nemůže servis data smazat, leda že by disk vytáhli a v jiném stroji přepsali.

0/0
19.1.2017 7:22

E79r92i89k 40L71e88v14i36n44s38k13ý 8201964893225

Kdyz budu u distributora reklamovat, ze mi doma nejde elektrina, budu k nemu muset odvezt i sporak a lednici, aby si overil, ze nevyhazuji pojistky? A muze mi pak sezrat salam z te lednice?

+6/−2
18.1.2017 14:05

R73o21m31a11n 78D34o87r58s48k88ý 1666824790298

Jeeee, vy jste tak vtipny.... Nevim co je na tom tak desne iritujícího, ze se tu všichni rozciluji, když chce technik videt i zarizeni, ke kteremu onen zdroj je. Nemusi ho to sice vůbec zajímat - vyzkousi zdroj - opravi, nebo vymeni, ale pokud by mu tam ten zdroj pristaval pravidelne, tak to asi uz nebude zdrojem ale zarizenim, takze nevidim důvod se rozčilovat nad tim, ze chce technik videt i to. A to s tou elektřinou byl pekny nesmysl.... vy nekam odvazite reklamovat elektrinu ??? A pokud Vas vezmu za slovo a budete si stěžovat, ze Vam nejde elektřina, tak prijde technik a skutecne vam zkontroluje i ty pojistky a promeri i zarizeni.

+1/−3
18.1.2017 16:41

J57a70r60o16m80í97r 34K90r94á78l 4630319434309

No, budiž. Ale k tomu nepotřebuje spouštět ten zákazníkův OS.

+1/0
18.1.2017 18:34

M10i75r28o14s18l54a61v 81H85e50r84a97n 6908437501

Je to nesmysl :-) sam mam vyzkouzeno ze je to casto nabijeckou! Pokud konektorem v zarizeni, neni problem do servisu dodatecne zaslat i pristroj. Nabijecka lze vyzkouset napr na jinem pristroji!

0/0
31.1.2017 8:51

M50a14r16t33i17n 86V66y51s13k25o91c86i81l 3252518475570

Spis se vam v dome na klic rozbije skrin a dodavatel bude trvat na predani domu jako celku, protokolarne, pekne na mesic, kdy ho ma ve sve moci a vy tam nesmite...

+2/0
18.1.2017 18:53

L89u66b57o71m69i62r 73O35n67d75e83r20k31a 4826165908502

A co tak mít rozdělený disk. Část systému a druhou záloha. Pokud mám citlivé data tak je uložím na část záloha a případě , že mi dojde ke zhroucená systému, tak systém v pohodě přeinstaluji bez ztráty dat. Jinak vždy vše ještě zálohuji na externí disk.

0/−1
18.1.2017 10:03

J54a73r57o96m36í43r 42K34r24á88l 4260669784659

Jak jsem pochopil z článku, zformátovali celý disk. Takže byste si nepomohl.

+4/0
18.1.2017 12:35

L43u13k36á18š 33O85m77á79č51k41a 5971484211826

Když zformátuje celý disk, tak je ti nějaké rozdělování na nic.

+2/0
18.1.2017 17:16

L41u81k42á84š 94O40m70á77č89k60a 5621334241476

Je ten člověk normální? Dát citlivá data do servisu a nemít zálohu?! Neskutečné.

+2/0
18.1.2017 8:13

J54a72r56o67m87í19r 49K16r93á73l 4820159714739

A je ten servis normální, když požaduje při reklamaci zdroje celý NB ?

+5/−5
18.1.2017 9:01

R31o25m97a87n 32D59o91r42s55k41ý 1716484940658

Ano, je to normalni. Ono nemůžete vedet, zda není problém v onom zarizeni. A na prodejne nejsem fakt blazen abych strkal rozbitou nabíječku do jinych zarizeni. Proste si koupil notas+adapter a ten nejde. Fajn, prineste oboje.

+1/−1
18.1.2017 16:49

J23a74r55o98m70í39r 34K77r84á39l 4600119424349

Rozhodně to v dobrém servisu normální není.

+1/0
18.1.2017 18:36

Z86d67e11n89ě68k 95P55e73r61u74t10k63a 4546225270256

Normální to rohodně není! Pokud někdo reklamuje nabíječku, není nejemenší důvod mu zabavovat přístroj (o zjevně úmyslném a zcela neopodstatněném požkození už snad ani nemá cenuu se bavit). Servis rozhodně může ověřit funkčnost nabíječky i jinak (například proměřením). Pokud se pak ukáže že je problém někde jinde může reklmaci zamítnout.

+1/0
19.1.2017 18:04

R95a49d23e83k 92M28á28č82a43l41a 2489520398676

...strkal rozbitou nabíječku...

Servis může ověřit funkčnost vadné nabíječky (například proměřením) ale zkoušet funkčnost ROZBITÉ nabíječky je nesmyslné.;-)

+1/0
20.1.2017 12:07

L36u30k27á67š 54O86m39á80č78k98a 5191484231806

Pokud sis nevšiml, tak reaguji na toho zákazníka, který svěřil servisu svá citlivá data, absolutně bez zálohy. Bez ohledu, co s tím servis dělá či nedělá.

0/0
18.1.2017 17:12

P98e16t84r 22H60á68j43e21k 2878576401689

je fakt normalni, ze davate nekomu cizimu pocitac se soukromymi daty do ruky? BEZ ZALOHY? ja vyndavam z notebooku disk, i kdyz mam notebook u obchodaku na parkovisti v aute....jednak nemam zalisovanou desku, ale thinkpad a SSDcko beztak nic nevazi. pravda,asi jsem moc paranoidni a navic mam dropbox na kriticky vyznamne veci....to je asi debilita toho pana a vic si nezaslouzi, ale to, ze technik udelal co udelal je dalsi level, to uz mi rozum nebere, tady se proste potkali dva....ne, proste lidi jsou obecne pitomy ....on fakt v pohode a klidu dal disk se smlouvama a ja nevim cim tajnym a cennym nezalohovanym nekomu na par tydnu z ruky aniz by to mel u sebe? fakt nekdo takovy existuje? proboha proc technik musel delat format a reinstal, to jestli bezi komp vidi tak jako tak....???? akorat mne rozcilujete temahle clankama o lidske blbosti, ktera je jak vidno skutence nekonecna

+4/0
17.1.2017 21:43

K49a28r55e36l 56S12l44a92v47í78k 4453864675395

Dát počítač do servisu a mít na HD jakákoliv data osobního charakteru může jen bezmozek.

+2/−2
17.1.2017 19:55

P85e25t69r 24F73i54r15e47k 3835364569367

Článek mě připadá vymyšlený. Nedovedu si představit, že servisák maže zákazníkovi data, když je vadný externí zdroj - je to absurdní, proč by to dělal - leda že by zešílel. Dělám na servise elektroniky a když zákazník reklamuje zdroj - řeším jenom zdroj, tedy jen to co reklamuje.

+3/−3
17.1.2017 19:15

J91a70n 34S25o42u69k36u85p 1474204346525

Mně při servisu nabíječky taktéž smazali disk, nicméně já s tím tak nějak počítal. ;-D

+3/0
17.1.2017 19:46

E51d16a 14D29r42á29b70e96k 7539312823287

no tak jistě, musí přece ověřit, že nabíječka s notebookem funguje, což se ověří pohledem na takovou tu ikonku baterie po přihlášení, že...:-)

0/0
18.1.2017 0:10

J50a72r83o85s62l12a44v 29K79a30d20l72e68c 5311459752591

Také se musí zkontrolovat zdali zákazník si to nepohnojil sám nějakým nejapným softwarem.

0/−1
18.1.2017 13:08

M81a91r74t89i27n 71V66y50s85k14o63c65i58l 3812698875150

A nedostačovalo by pro začátek použít takové to, co vyměňovači dílů neznají, tedy voltmetr?

+1/0
18.1.2017 18:52

R73a69d84i50m 32D44r75b15o72h31l94a40v 5591206823937

Uživatelé počítačů se dělí na ty, kteří zálohují, a na ty, kteří o data ještě nepřišli. Mít tisíce fotek a důležité dokumenty jen v jediné kopii, to je jako řídit auto se zavázanýma očima. Není pak otázka, jestli se něco stane, ale kdy k tomu dojde. No trochu drahá lekce pro pana.

To nicméně neomlouvá ten servis, který měl spravit nebo vyměnit jenom adaptér a na data nešahat. Reklamoval jsem notebook, který se sám vypínal, protože se uvnitř ulomilo něco kovového a větrák to hodil někam, kde to zkratovalo. Jenom to otevřeli, vybrali ten binec a data zůstala netknutá, notebook funguje dodnes. Proč taky dělat něco s daty? Jednoznačně neuvěřitelná zlomyslnost toho technika.

+5/0
17.1.2017 17:59

B47o71h38u17m37i33l 11M26i44c76h96a79l 3625304475501

Podle článku ano. Ale je taky možné, že řekli něco jako: dejte nám heslo, jinak budeme muset disk přepsat. Pak odpověď "heslo nedám" znamená, že mu disk přepíšou. Takže je otázka, jak a na co se vlastně ptali, to bez záznamu komunikace nejde posoudit.

Jiná věc je, že nejschůdnější řešení je, najít někoho s notebookem se stejným typem adaptéru a zkusit ten jiný adaptér. Když to půjde, můžu notebook spustit, zazálohovat data a servis může řádit dle libosti.

Že to servis chce vyzkoušet jako celek chápu, problém nemusí být v adaptéru, nebo nemusí být jenom v něm, případně vadný adaptér mohl způsobit poškození i napájecí části v notebooku a pouhá výměna nestačí.

0/0
19.1.2017 7:33

V84o62j57t75ě89c19h 58S56t98r84n54a50d 4704191352925

Zákazníci v našem servisu sice podepisují, že za jejich data neručíme, ale snad každý technik taky ví, že opravdu málokdo poctivě zálohuje všechno. Proto než něco smažu, vždycky volám zákazníkovi, abych se ujistil.

+2/0
17.1.2017 16:54

J79a71n 21S20o40u79k77u50p 1674684156555

Podle toho, co je v NOZ, bych akorát doporučil tam explicitně a tučným písmem napsat, že je možné, že mu přemažete disk. V tomhle případě totiž ten člověk klidně může jít k soudu a tvrdit, že obchodní podmínky ho nezajímají, protože oprávněně při reklamaci banality nemohl očekávat, že mu vyleští celý disk a NOZ na takovou situaci - bohužel pro prodejce - tak trochu myslí.

0/0
17.1.2017 17:27

J47a94n 52V51a82c54h54u95d62a 7172136377238

To je prkotina... jak prasklé boty.Nereklamuji vyhazuji...a kupuji nové časová ztráta ..kvůli pár stovkám jít něco reklamovat..

+2/0
17.1.2017 16:44

M81a18r52t78i59n 54V34y50s13k98o89c19i37l 3192148845160

Na to spousta prodejcu suntu (nejen za par kacek) spoleha. Nam se stalo v praci x-krat, ze nove PC neslo spustit, notebook měl něco s displayem (extrem byl pruh pres pravou polovinu), ani takove "korunove" polozky nechodite reklamovat? Vas musi obzvlast ti vyrobci, co se uplne vykaslali na vystupni kontrolu a misto toho "zamestnali" zakazniky, milovat.

0/0
18.1.2017 19:06

J17a31r13o12s19l13a42v 12D66u26n63d38a 1403722676820

Ano, pán si měl data zálohovat. To ale není žádná omluva pro servis, který naprosto bezdůvodně zlikvidoval data.

+1/−1
17.1.2017 16:25
Foto

P95e58t71r 34P70r18o24c79h15á43z95k61a 3422556452504

Nechápu někoho, kdo reklamuje nabíječku a do servisu dá i notebook. Když si navíc nezazálohuje data, nebo nevytáhne disk pak už tomu vůbec nerozumím. Na druhou stranu tahle zkušenost člověka poučí a příště se chová rozumněji. Je to sice drahé ponaučení, ale o to víc si ho každý zapamatuje.

+4/0
17.1.2017 16:16

J21a55r98o81s34l20a71v 14D20u75n92d38a 1693212726360

Nechápu servis, který při reklmaci nabíječky smaže data na disku.

Ano, souhlasím, měl mít data zazálohovaná. Ale to nic nemění na neprofesionalitě servisu. Škoda že není v článku uvedená značka notebooku.

+6/−1
17.1.2017 16:27
Foto

P32e36t40r 59P41r59o45c98h17á33z96k75a 3172806692204

Myslím že článek pokud je skutečný je dost tendenční. Chtělo by znát i názor druhé strany a pak se to dá posoudit. Kdo ví, co bylo požadováno, moc se mi nechce věřit, že šlo "jen" o nabíječku. Tam je ověření činnosti primitivní a vzhledem k ceně nemá v podstatě šanci to opravovat. Mohla však být v pořádku a problém mohl být softvérový pak je opravdu potřeba mít možnost notebook zapnout a dostat se do nastavení. Jestliže klient heslo odmítá, také bych ho nedal, pak to bohužel technik vyřešil tím nejjednodušším a zároveň nejhloupějším způsobem.

+3/0
17.1.2017 17:23

J79a23r27o83m73í85r 58K84r85á67l 4240939254849

I když je problém v NB, není třeba spouštět zákazníkův OS. Na to jsou testy na live médiu.

0/0
18.1.2017 9:04
Foto

P19e92t69r 69P39r15o25c84h18á60z20k98a 3742116232954

No pokud si zákazník nainstaluje nějakou aplikaci, která by měla řídit dobíjení a ve skutečnosti tak nečiní pak sice zjistíte, že problém je v nastavení, ale nemůžete ho odstranit a riskujete spor se zákazníkem. I tak se dá celkem snadno obejít většina zabezpečení, systém nastavit a přitom nesmazat žádná data. To však nezvládne každý a v tomhle případě se klidně mohlo stát, že technik šel nejjednodušším způsobem I tak mohl smazat jen OS a věci, které si do něj lidé uloží. Vše ostatní mohlo zůstat. Dle mého postupoval hloupě. Zda schválně nebo s neznalosti těžko říct.

0/0
18.1.2017 13:33

J96a38r16o81m57í56r 93K88r61á45l 4770549734739

Pokud si nainstaluje nějakou pochybnou aplikaci, pak je reklamace neoprávněná a technik do toho neměl bez vědomí zákazníka rýpat.

0/0
18.1.2017 18:39

B45o50h83u31m23i14l 15M46i50c63h93a94l 3155664725731

Notebook chráněný pomocí TPM neprolomíte, tj. bez hesla ani nespustíte, ani s jiným diskem. Když to heslo majitel zapomene, tak je řešením jen výměna základní desky a přepsání disku (ten je šifrovaný klíčem, který je zašifrovaný klíčem uloženým v tom TPM čipu a k odemknutí je potřeba právě to zapomenuté heslo).

0/0
19.1.2017 7:41
Foto

P20e56t71r 88P69r84o87c42h36á62z98k80a 3172926372704

Kolik takových notebooků je mezi lidmi? Ti, co ho mají pak nechodí reklamovat nabíječku do kšeftu spolu s notebookem. A už vůbec v něm nenechávají v servisu pro ně důležitá data.....:-)

0/0
19.1.2017 8:22

V21l43a25s69t25i53m86i19l 89P59e87v51n86ý 6628503375255

Možná by to chtělo naučit servisaka jak nebýt hovado spíš než majitele učit jak chodit ve světě plném hovad, nemyslite?

+1/−1
17.1.2017 16:28

R86a35d30e82k 83H14o59l61e51c93e60k 3156340398571

Ne, nemyslíme. Myslíme si, že je lepší naučit majitele se o svá data starat, protože pravděpodobnost, že narazí na hloupého servisáka je daleko menší, než že mu notebook ukradnou či se rozbije a nebo jen chytí nějakou breberku, která mu zašifruje data.

Servisák jsou jen takové běžné vnější vlivy, s kterými člověk prostě musí počítat.

+2/0
17.1.2017 16:50
Foto

P35e33t82r 70P50r13o58c66h69á61z98k19a 3962456542734

Otázkou je, co vše bylo skutečně předmětem opravy a kontroly. Léta jsem se tím živil byť ne jako hlavním povoláním a nikde mě nenapadlo někomu mazat data. Dokonce i při reinstalaci systému se dala snadno zazálohovat. Nic méně vždy je zákazník upozorněný na možnou ztrátu dat a k té opravdu někdy dojde. Moc se mi nechce věřit, že se jednalo o úmysl i když mezi námi žijí různí lidé.

0/0
17.1.2017 17:20

V21l70a64s29t67i17m87i36l 38P64e17v73n58ý 6368143645305

Líbí se mi ti protřelí mazáci co jsou zvyklí se svetaznalým ušklebkem všude ochotně nastavit zadnici a ještě si klepou na čelo že to majitel nečekal a nenachystal si lubrikant

0/0
17.1.2017 15:55

P39e26t63r 78Ž78á85k 1217373678593

No, tak abych zůstal u vašeho příměru...dát z ruky počítač s cennými daty, nemít zálohu a pak se divit, že jsem o ně přišel je jako přijít do gayklubu, stáhnout kalhoty, nastavit zadnici a pak...se taky divit.

+2/0
17.1.2017 15:58

V30l83a93s61t26i95m30i48l 43P68e19v89n27ý 6458563425855

Vzhledem k tomu že šel do servisu tak bych si gayclub dovolil změnit na proktologa :)

0/0
17.1.2017 16:00





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.