- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mne by vážně zajímalo proč je nutné logovat se do systému, když je rozbitá nabíječka. Měl jsem na notebooku dokonce rozbitou základní desku a technik vše spravil i bez hesla a přístupu do systému.
Poučte mě prosím, jak mám zálohovat data z vybitého NTB, který kvůli nefunkční dobíječce nemouhu dobít , kde jeho otevřením ztrácím záruku a stejnou dobíječku nikdo v okolí nemá?
zálohovat důležitá data pravidelně... např na externí disk...Postup servisu mohl být jiný, ale vlastník NTB z článku je pravděpodobně LAMA (nezálohuje si průběžně důležitá data a jediné úložiště kde ty data jsou, dá do servisu a pak se diví)...
Nechapu, proc servis nebootoval z jineho disku, nebo treba CD/DVD.
Zakaznikova data by tak byla stale nedotcena.
Ale to je asi tak prace na 10min navic, tak proc se s tim zabyvat.
To ale nemusí jít, pokud má notebook TPM čip a ten je použitý pro ochranu - pak nelze ani zavést systém z jiného média (DVD, sítě) a bez hesla nejde ani použít systém z jiného disku.
Ovšem v takovém případě dost dobře ani nemůže servis data smazat, leda že by disk vytáhli a v jiném stroji přepsali.
Kdyz budu u distributora reklamovat, ze mi doma nejde elektrina, budu k nemu muset odvezt i sporak a lednici, aby si overil, ze nevyhazuji pojistky? A muze mi pak sezrat salam z te lednice?
Jeeee, vy jste tak vtipny.... Nevim co je na tom tak desne iritujícího, ze se tu všichni rozciluji, když chce technik videt i zarizeni, ke kteremu onen zdroj je. Nemusi ho to sice vůbec zajímat - vyzkousi zdroj - opravi, nebo vymeni, ale pokud by mu tam ten zdroj pristaval pravidelne, tak to asi uz nebude zdrojem ale zarizenim, takze nevidim důvod se rozčilovat nad tim, ze chce technik videt i to. A to s tou elektřinou byl pekny nesmysl.... vy nekam odvazite reklamovat elektrinu ??? A pokud Vas vezmu za slovo a budete si stěžovat, ze Vam nejde elektřina, tak prijde technik a skutecne vam zkontroluje i ty pojistky a promeri i zarizeni.
A co tak mít rozdělený disk. Část systému a druhou záloha. Pokud mám citlivé data tak je uložím na část záloha a případě , že mi dojde ke zhroucená systému, tak systém v pohodě přeinstaluji bez ztráty dat. Jinak vždy vše ještě zálohuji na externí disk.
Jak jsem pochopil z článku, zformátovali celý disk. Takže byste si nepomohl.
Je ten člověk normální? Dát citlivá data do servisu a nemít zálohu?! Neskutečné.
A je ten servis normální, když požaduje při reklamaci zdroje celý NB ?
je fakt normalni, ze davate nekomu cizimu pocitac se soukromymi daty do ruky? BEZ ZALOHY? ja vyndavam z notebooku disk, i kdyz mam notebook u obchodaku na parkovisti v aute....jednak nemam zalisovanou desku, ale thinkpad a SSDcko beztak nic nevazi. pravda,asi jsem moc paranoidni a navic mam dropbox na kriticky vyznamne veci....to je asi debilita toho pana a vic si nezaslouzi, ale to, ze technik udelal co udelal je dalsi level, to uz mi rozum nebere, tady se proste potkali dva....ne, proste lidi jsou obecne pitomy ....on fakt v pohode a klidu dal disk se smlouvama a ja nevim cim tajnym a cennym nezalohovanym nekomu na par tydnu z ruky aniz by to mel u sebe? fakt nekdo takovy existuje? proboha proc technik musel delat format a reinstal, to jestli bezi komp vidi tak jako tak....???? akorat mne rozcilujete temahle clankama o lidske blbosti, ktera je jak vidno skutence nekonecna
Dát počítač do servisu a mít na HD jakákoliv data osobního charakteru může jen bezmozek.
Článek mě připadá vymyšlený. Nedovedu si představit, že servisák maže zákazníkovi data, když je vadný externí zdroj - je to absurdní, proč by to dělal - leda že by zešílel. Dělám na servise elektroniky a když zákazník reklamuje zdroj - řeším jenom zdroj, tedy jen to co reklamuje.
Mně při servisu nabíječky taktéž smazali disk, nicméně já s tím tak nějak počítal.
Uživatelé počítačů se dělí na ty, kteří zálohují, a na ty, kteří o data ještě nepřišli. Mít tisíce fotek a důležité dokumenty jen v jediné kopii, to je jako řídit auto se zavázanýma očima. Není pak otázka, jestli se něco stane, ale kdy k tomu dojde. No trochu drahá lekce pro pana.
To nicméně neomlouvá ten servis, který měl spravit nebo vyměnit jenom adaptér a na data nešahat. Reklamoval jsem notebook, který se sám vypínal, protože se uvnitř ulomilo něco kovového a větrák to hodil někam, kde to zkratovalo. Jenom to otevřeli, vybrali ten binec a data zůstala netknutá, notebook funguje dodnes. Proč taky dělat něco s daty? Jednoznačně neuvěřitelná zlomyslnost toho technika.
Podle článku ano. Ale je taky možné, že řekli něco jako: dejte nám heslo, jinak budeme muset disk přepsat. Pak odpověď "heslo nedám" znamená, že mu disk přepíšou. Takže je otázka, jak a na co se vlastně ptali, to bez záznamu komunikace nejde posoudit.
Jiná věc je, že nejschůdnější řešení je, najít někoho s notebookem se stejným typem adaptéru a zkusit ten jiný adaptér. Když to půjde, můžu notebook spustit, zazálohovat data a servis může řádit dle libosti.
Že to servis chce vyzkoušet jako celek chápu, problém nemusí být v adaptéru, nebo nemusí být jenom v něm, případně vadný adaptér mohl způsobit poškození i napájecí části v notebooku a pouhá výměna nestačí.