Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

V49á11c21l11a66v 48P46o60u53s57t33k10a 3210421972

Mám také docela kuriózní zážitky. Reklamace kočárku nebyla uznána, protože s ním bylo houpáno. A při reklamaci kladiva, kterému vadou materiálu praskla kovová část se roztomilá prodavačka bezelstně zeptala "A neťuknul jste s tím někde?"

+28/0
doporučit
1.2.2017 8:10

O87n34d19ř28e85j 71S78ý91k87o15r16a 4398880388584

Jo vy jste v tech botach chodil? To se nezlobte, ale na to se zaruka nevztahuje.. :-)

+27/0
doporučit
1.2.2017 7:21

P40e83t85r16a 39H54e30l11i19k73a41r71o22v83a 9848424247984

Kdysi jsem koupila pro dceru u Bati kozačky. Za pár dní nošení na nich vystoupily takové divné fleky (bylo sucho). Reklamovala jsem je, ale vedoucí se mi snažil namluvit, že se dceři potí nohy a že nemá smysl to posílat na reklamaci, protože to stejně neuznají. Na reklamaci jsem trvala, neuznali ji. Oslovila jsem soudního znalce v oboru kůže, který zjistil, že kůže na botách byla špatně zpracovaná, proto nějak nasakovala vlhkost a nevysychala. Opět jsem to reklamovala, tentokrát s posudkem. Vrátili mi peníze a pak stáhli celou šarži těch bot. Člověk se nesmí dát.

+13/0
doporučit
1.2.2017 8:49

M25a40r72o72š 28P70o10l69i18a33k 1952606187576

Prodlouzena zaruka i kdejake pojistky jsou jen zlodejina, nic vic. :(

+9/−2
doporučit
1.2.2017 7:19

J31a93k27u48b 24J14e12m53e66l32k98a 7539534108666

Nejvíc se mi osvědčilo při reklamaci mobilu vše nahrát.

Nahrával sem vadu potom balení telefonu i to,že přiloženém disku je všechno co tam má byt.

Že balení je dobře zabaleno atd.

A nemohl nikdo nic.

+7/−1
doporučit
1.2.2017 7:06

M18i13c71h90a40l 72K97r85č66á65l 6248168686452

Hlavně je potřeba si uvědomit že máte při reklamaci nárok i na úhradu účelně vynaložených nákladů. Takže minimálně zaplatit jízdenku na MHD, nebo cestovné. Bohužel váš ztracený čas nikdo nezaplatí. Ale pokud reklamaci prodejce odmítne a vy si jste jisti že máte pravdu, vyplatí se navštívit advokáta. Tomu už čas prodejce zaplatí včetně nákladů. Většinou stačí když advokát sepíše předžalobní výzvu kde vyčíslí své náklady + upozorní na další náklady v případě soudního sporu.

+5/0
doporučit
1.2.2017 11:44

M95a15r58t64i83n 49K27o66l45á27ř 1205954709725

No hlavně je důležité za každou cenu nekupovat to nejlevnější, radši u osvědčeného obchodníka dám pár desítek ci stovek navíc a s reklamaci pak nemám problém

+5/−1
doporučit
1.2.2017 7:21

L49u73k73á26š 10M13u10s29i33l 5683768832333

Prodejci často neznají zákony a hlavně zkouší, co si mohou dovolit.

Vědí, že z 50 lidí, kterým upřou jejich práva, se bude bránit jeden, když moc.

I když mu dají litr navíc za právníka nebo posudek znalce, pořád se to hodně vyplatí.

Kdyby třeba ČOI takové jednání ocenila navíc ještě pořádnou pokutou, velmi rychle by se situace zlepšila.

+4/0
doporučit
1.2.2017 22:04

D18a59v82i10d 97H43r18u69b26ý 1496882695599

Co se tyce reklamaci, tak vetsinou nemam problem. Reklamace elektroniky zpravidla bez problemu. Ale reklamuju i obleceni a hlavne boty. Do pulroku musi prodejce (vyrobce) dokazovat ze je to vyrobni vada, takze klidne jim to po neuspechu vratim at mi to dokazou ze to neni vyrobni vada a je to. Je mi jedno jestli boty staly 600 nebo 3000. Pokud mi nevydrzi aspon sezonu (zima, leto, atd.) tak pardon, ale delejte to kvalitneji. A zjistil jsem ze je jedno jestli je obuv znackova nebo neznackova nebo levna nebo draha. Pravda, u levnych kdyz se zacne rozpadat tak poradne, ale rozpadly se mi do pulroku boty jak z Tesca tak i od Lacoste.

Reklamuju i dziny. Pokud se mi do pulroku prodrou, tak pardon, ale neco je spatne a ne na moji strane. Dziny byvaly puvodne pracovni kalhoty, tak aspon chvili by mely vydrzet. Rekord byly 2 mesice nez se na nohavici prodrely a to byly v cene 2500 po sleve.

Proste dokud budou vyrabet sunty, tak budu reklamovat. A doporucuji CCC, tam jsem boty reklamaci tocil asi 2 roky. Sice jsem mel na kazdou sezonu nove boty "zdarma", ale je to ztrata casu a to mi na tom vadi.

+3/0
doporučit
1.2.2017 17:46

J48a51n 66V54e80l44e11k 2346458915907

Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů je dobrá věc, pokud ovšem prodávající hodlá komunikovat. Pokud to odmítne řešit, tak nezbývá než se soudit a do toho se moc nikomu nechce.

Pozor taky na menší obchodníky, většinou živnostníky, servisy, které neznají zákony. Už několikrát se mi například stalo, že když jsem chtěl při reklamaci protokol, tak mě servis poslal slušně řečeno do háje. Dle zákona ovšem Vám protokol dát musí, ať už když reklamaci přijímají, nebo když jí odmítnou.

+3/0
doporučit
1.2.2017 8:58

Z96d15e64n45ě76k 81H89á87j10e26k 6187162610273

Makro mělo před lety v reklamačním protokolu větu, že pokud není reklamovaná věc předána na reklamaci zabalená, nenese prodejce zodpovědnost za případné poškození při přepravě. Marně jsem se slečně snažil vysvětlit, že reklamuji výrobek a ne obal a požadavek na obal nemá oporu v zákoně. Stále trvala na tom, že zboží musí být zabalené. Bylo to koncem ledna a zašel jsem tedy do prodejny, koupil zlevněný balící vánoční papír a zboží zabalil. Její telecí výraz a smích ostatních zákazníků vidím dodnes.

+3/−1
doporučit
1.2.2017 14:35

R21o61s62t12i32s34l84a56v 50C63a58h61a 8785871420812

Nechci se stavet na stranu obchodniku, presto pridam jen par prihod:

1) nedavno jsem vyslechl rozhovor:

- ta perova budna pousit peri

- vim, ale dam to na reklamaci az bude po zime (pritom se ma reklamovat bez zbytecneho odkladu)

2) otec pracoval ve fabrice vyrabejici boty i obcas se stalo, ze nekdo poslal uplne rozpadle boty (zde plati poznamka z bodu 1), pripadne nekdo poslal boty obalene bahnem.... Dost casto reklamovali lide obnosene boty - reklamovali oppotrebeni. Jenze zivotnost boty, pokud se v ni chodi porad, neni 2 roky i kdyz je zaruka 2 roky. Zaruka se totiz vztahuje na vyrobni vady, nikoliv bezne opotrebeni.

+4/−3
doporučit
1.2.2017 15:59

P97e71t66r 91H12u91d77e72c 9926442594118

Dost špatný a jednostranný článek ve spolupráci s negramotama z dTestu...

Lidé si neuvědomují, že mobilní telefon je spotřební věc, která stejně jako všechno ostatní podléhá zákonům fyziky. Jedna věc za všechny: V návodu k obsluze je jasně napsáno, že MT lze provozovat v rozsahu teplot 0-40 stupňů. Vzhledem k tomu, že součástky telefonu jsou kovové a někdo s ním pobývá třeba klidně na lyžích v 20 stupňovém mrazu pár hodin a poté přijde do vyhřáté chalupy na 25 stupňů, je jasné, že uvnitř dojde ke kondenzaci vzduchu v kapalinu, která je následnou příčinou oxidadce.

Lidé dneska tahají telefon všude možně, hází s ním o zem, nebo po partnerech a pak se diví, že se to rozbije. Neříkám, že vina je vždy na straně zákazníka, ale ruku na srdce - nikdy jste toto neudělali? Nikdy vám telefon nespadl? Mě nesčetněkrát.

Pravidelně lyžuju a při přechodu z mrazů do tepla mi často přestane fungovat sluchátko - proč? Kondenzace...Telefon vysuším a jedu dál, ale až půjdu telefon reklamovat, a bude tam oxidace, budu chlap a nebudu se do krve hádat, že jsem to používal v souladu s návodem k obsluze... Bohužel většina českých kolenovrtů a rádobyodborníků z dTestu ano...

+6/−9
doporučit
1.2.2017 9:33

Z68d42e39n44ě15k 36H68r81u48b31ý 5235678161496

Člověk se nesmí dát - můj příběh je téměř neuvěřitelný. Reklamovali jsme dětské boty - podrážka jedné boty se zkroutila mírně do vrtule, při položení na podložku se kymácela na všechny strany. Prodejcem zamítnuto bez toho, že by poslal k vyjádření výrobci. Obrátili jsme se na znalce v oboru, řekl nám, že na první pohled jde o vadu výrobku, sepsal posudek a poradil, ať pošleme výrobci s popisem chování prodejce, řekl nám i konkrétní osobu u výrobce. Za posudek nic nechtěl, prý když je to za dětské boty, že se srovnáme až vyhrajeme spor. Za týden volali od výrobce, že jde o jasnou vadu a máme se stavit v prodejně, že už tam mají pokyny (paní vedoucí asi dostala pěkně za uši).

Než jsme tam jeli, sepsal jsem veškeré náklady = cenu bot + 500 Kč pro znalce + 2x cesta tam a zpět + telefonáty, co kolem toho byly a drze i položku kompenzace ztraceného času. Celkem asi trojnásobek ceny bot. Moc jsem nevěřil, že nám to dají, ale paní vedoucí aniž by celou dobu naší přítomnosti v prodejně řekla jediné slovo, vytáhla z pokladny peníze, o které jsem si řekl a zaplatila.

+2/0
doporučit
1.2.2017 20:06

J64a10n 85V24a13l11t54a 1275282464488

Možná by si autor článku měl uvědomit, že reklamaci neposuzuje prodejce, ale autorizovaný servis. Až teprve poté jí řeší prodejce. Tzn.je-li vada způsobena uživatelem, obvykle záruku zamítne servis. Pokud jí servis uzná, řeší se buď opravou, výměnou nebo vracením peněz. Ale prodejce je v tomto případě pouze zprostředkovatel.

+2/−1
doporučit
1.2.2017 22:20

J69o24s28e82f 89M19i86š73k83o86v17s34k23ý 9568511281598

Ještě jedna finta: prodejce obuvi, u které ca po 10 měsících praskla výstelka tvrdil, že je na to záruka jen 6 měsíců. Přesto jsme jim botu předali jako reklamaci, kterou se museli zabývat. A výsledkem byla bezplatná oprava výstelky.

+1/0
doporučit
1.2.2017 12:33





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že správným používáním kreditky můžete značně ušetřit?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.