Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejčastější argumenty, kterými obchodníci zametají reklamace pod stůl

Pořídit si chytrý telefon nebývá zpravidla nejlevnější záležitost. Paradoxní přitom je, že reklamace mobilních telefonů patří v Česku k nejproblematičtějším. Obchodníci při nich často používají nejrůznější argumenty, nejčastěji typu: „Zboží jste si poškodili sami!“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J83o96s68e27f 48K20r27b71e67c 3627146803971

Věděl byste někdo, zda platí 30denní lhůta pro vyřízení reklamace (špatně provedené) nezáruční opravy, u níž ta 30denní lhůta neplatila?

0/0
2.2.2017 21:27

J83a37r76o93m39í26r 83S16t47a69n94ě11k 8446812827

Platí to co je v podmínkách pozáruční opravy. Pokud tam vyloženě není (jakože určitě není) ujednání o nějakých lhůtách, mohou to opravovat donekonečna

0/0
3.2.2017 18:11

M81a27r44t34i85n 44V46y72s67k33o97c83i22l 3342548405550

Ruku do ohne za to nedam, ale pan se pta jen na limit 30 dnu vyrizeni reklamace. A jelikoz oprava je dodavka jako kazda jina, myslim, ze pro reklamaci (zaruka z vadneho plneni) plati lhuty stejne jako u dodavky cehokoli jineho. Tedy myslim, ze pozarucni opravu reklamovat lze, servis se k ni chova jako ke klasicke reklamaci.

0/0
4.2.2017 11:06

S12a44r50a 92N72o11v42a 3173322391461

Asi záleží, kde člověk nakupuje - řetězce Vám zboží na přepážce většinou zboží rovnou vymění a nic neřeší...R^

0/0
2.2.2017 19:24

A37l73e25n13a 37R43i88s50o28v79á 4946630469645

Stalo se mi, že prodejce vypsal reklamační list, boty hodil do regálu za sebou. Ticho po pěšině víc jak měsíc. Když jsem se tam zastavila, tak mi tvrdil, že reklamace není oprávněná a z regálu vytáhl zaprášené boty!

0/0
2.2.2017 9:08

M19a69r41t41i70n 81K91o39l48á97ř 1985414889195

tak když vám to řekl víc jak po měsíci, tak automaticky máte nárok na vrácení peněz, resp. se to bere jako reklamace uznaná....

+2/0
2.2.2017 10:29

M25a12r26t63i14n 10V45y93s17k93o56c78i44l 3142228755170

Ne, bere se to jako nesplneni zakonnych podminek, tedy duvod pro okamzite odstoupeni od smlouvy - coz oproti uznane reklamaci, kde vam (pokud to povaha - zavady, ne prodejce - dovoluje) muze byt zbozi opraveno, znamena, ze vy vracite zbozi prodejci (pozor, tady jiz musi byt kompletni se vsim prislusenstvim, bez obalu) a on vam MUSI vratit penize. A nejake oblibene vymluvy na vedouciho, jak zakazal vyplaceni a jak si "musite" vybrat neco jineho jsou nezakonne.

0/0
2.2.2017 14:09

R80o13b38e63r41t 11H74o60m57o53l97k34a 2270132952531

Asi telefon a telefon. Reklamoval jsem Zenfone. Na prodejce jsem se vykašlal a rovnou reklamoval přes web Asusu (to bylo v pátek). Poslali RMA, pak přišel mejl od servisního partnera, kde jsem jen zadal adresu, kde si to má DPD vyzvednout. DPD si telefon odvezlo v pondělí. Ve čtvrtek se mi opět DPD vrátil opravený, výměna základní desky a slotů na SIM. Opět se potvrzuje, že reklamovat u obchodníka je nesmysl, tam pak těch 30 dní není problém. Navíc musíte na prodejnu. Než to obchodník objedná, zabalí, předá servisu...

0/0
2.2.2017 6:55
Foto

M79i35c25h62a41l 58P46a28ř24í61z46e84k 8901463876261

Zná to snad každý. U mě zase boty do sněhu. Při reklamaci mi řekli, že jsem v nich chodil určitě v mokru. A to se nesmí! 8-o :-) U mobilu mi řekli, že se sním nesmí být ani v kuchyni, koupelně kvůli vlhkosti. 8-o Měděný kontrolní plíšek zareagoval a tak neuznali reklamaci. Atd.

0/0
1.2.2017 22:23

J72a89n 28V37a60l54t83a 1105512124558

Možná by si autor článku měl uvědomit, že reklamaci neposuzuje prodejce, ale autorizovaný servis. Až teprve poté jí řeší prodejce. Tzn.je-li vada způsobena uživatelem, obvykle záruku zamítne servis. Pokud jí servis uzná, řeší se buď opravou, výměnou nebo vracením peněz. Ale prodejce je v tomto případě pouze zprostředkovatel.

+2/−1
1.2.2017 22:20

P55e47t68r 89T89ě59t35h63a77l 4958226754319

Presne tak

0/0
2.2.2017 10:13

M65a20r48t78i63n 88V68y20s64k80o61c36i84l 3672928345510

Nemate uplne pravdu, tradicne to tak chodi, ale velci hraci, kteri maji hlavne zajem o to, abyste u nich koupil i priste (hlavne v elektru) vam klidne rovnou dany vyrobek posoudi a vydaji novy. Me se to stalo i s botama ,,Divejte se, pokud to neni vyrobce schopen slepit napoprve na lince, nejake lepeni napodruhe asi nema smysl, chcete vratit penize?" ,,To mate pravdu, super, diky. At nejste az tak skodnej, mrknu co mate za boty, stejne nejake potrebuju" ale nakonec jsem si zadne nevybral.

0/0
2.2.2017 13:16

J25a21r38o12m90í79r 55S71t56a35n65ě82k 8196292597

Prodejce samozřejmě oprávněnost reklamace posoudit smí a může vám ji zamítnout :)

0/0
3.2.2017 18:13

L24u96k71á49š 16M14u46s61i42l 5453898652173

Prodejci často neznají zákony a hlavně zkouší, co si mohou dovolit.

Vědí, že z 50 lidí, kterým upřou jejich práva, se bude bránit jeden, když moc.

I když mu dají litr navíc za právníka nebo posudek znalce, pořád se to hodně vyplatí.

Kdyby třeba ČOI takové jednání ocenila navíc ještě pořádnou pokutou, velmi rychle by se situace zlepšila.

+4/0
1.2.2017 22:04

M62a15r91t42i38n 36K80o11l46á28ř 1745394929175

nechal jste si dělat někdy znalecký posudek? myslím že pod 5 tis se nedostanete...a není to tak jak to píšeme, lidé často velmi dobře znají svoje práva a podle toho se i chovají....situace se změnila a lidé si zcela správně jdou víc za svým....

0/0
2.2.2017 10:31

M17a63r13t37i55n 60P11l21a86t95i52l 9281463771598

měli byste se zaměřit na Českou poštu - její reklamace se vyřizují déle než 30 dní a vždy to končí slovy o špatně zabaleném balíku....

0/0
1.2.2017 20:10

Z94d66e10n23ě47k 18H50r43u32b53ý 5825488581776

Člověk se nesmí dát - můj příběh je téměř neuvěřitelný. Reklamovali jsme dětské boty - podrážka jedné boty se zkroutila mírně do vrtule, při položení na podložku se kymácela na všechny strany. Prodejcem zamítnuto bez toho, že by poslal k vyjádření výrobci. Obrátili jsme se na znalce v oboru, řekl nám, že na první pohled jde o vadu výrobku, sepsal posudek a poradil, ať pošleme výrobci s popisem chování prodejce, řekl nám i konkrétní osobu u výrobce. Za posudek nic nechtěl, prý když je to za dětské boty, že se srovnáme až vyhrajeme spor. Za týden volali od výrobce, že jde o jasnou vadu a máme se stavit v prodejně, že už tam mají pokyny (paní vedoucí asi dostala pěkně za uši).

Než jsme tam jeli, sepsal jsem veškeré náklady = cenu bot + 500 Kč pro znalce + 2x cesta tam a zpět + telefonáty, co kolem toho byly a drze i položku kompenzace ztraceného času. Celkem asi trojnásobek ceny bot. Moc jsem nevěřil, že nám to dají, ale paní vedoucí aniž by celou dobu naší přítomnosti v prodejně řekla jediné slovo, vytáhla z pokladny peníze, o které jsem si řekl a zaplatila.

+2/0
1.2.2017 20:06

D77a95n19i22e95l 39M97a39c17á44k 2159154506271

tak to je fakt neuvěřitelné R^;-D

Pěkný příběh:-)

+1/0
1.2.2017 20:51

P94e88t20r 88N13o51v50o61t73n25y 1541970651

"že se porucha nevtahuje na záruku" :-)

0/0
1.2.2017 19:34

O30n79d82ř71e22j 52V43a19l98e42n15t49a 5488601659582

Jojo, já reklamoval telefon který se mi vypnul v ruce a obchodník mi řekl že jsem to způsobil sám.

Případně goretexové boty, které měly gumovou špičku. Ta po 3 měsících začala puchřet a do bot téct. To jsem pro změnu o boty špatně pečoval. By mě zajímalo jak se pečuje o gumu ;-D

0/0
1.2.2017 19:34

T65o18m42á67š 32V47e43s43e93l45ý 5175368260329

glycerinem přece ;-D

0/0
1.2.2017 20:16

D92a67v97i72d 77H59r34u71b92ý 1616162185959

Co se tyce reklamaci, tak vetsinou nemam problem. Reklamace elektroniky zpravidla bez problemu. Ale reklamuju i obleceni a hlavne boty. Do pulroku musi prodejce (vyrobce) dokazovat ze je to vyrobni vada, takze klidne jim to po neuspechu vratim at mi to dokazou ze to neni vyrobni vada a je to. Je mi jedno jestli boty staly 600 nebo 3000. Pokud mi nevydrzi aspon sezonu (zima, leto, atd.) tak pardon, ale delejte to kvalitneji. A zjistil jsem ze je jedno jestli je obuv znackova nebo neznackova nebo levna nebo draha. Pravda, u levnych kdyz se zacne rozpadat tak poradne, ale rozpadly se mi do pulroku boty jak z Tesca tak i od Lacoste.

Reklamuju i dziny. Pokud se mi do pulroku prodrou, tak pardon, ale neco je spatne a ne na moji strane. Dziny byvaly puvodne pracovni kalhoty, tak aspon chvili by mely vydrzet. Rekord byly 2 mesice nez se na nohavici prodrely a to byly v cene 2500 po sleve.

Proste dokud budou vyrabet sunty, tak budu reklamovat. A doporucuji CCC, tam jsem boty reklamaci tocil asi 2 roky. Sice jsem mel na kazdou sezonu nove boty "zdarma", ale je to ztrata casu a to mi na tom vadi.

+3/0
1.2.2017 17:46

R56o14s48t64i89s84l12a18v 17C22a40h42a 8815461480772

prodrely na nohavici? No tak pokud se prodrely dole a mate je dlouhe, pak je to Vase vina. A nevim, jak jste prisel na to, ze boty musi vydrzet celou sezonu. Zkusil jste nekdy se svym pristupem reklamovat treba maslo za dva mesice, ze je zlukle?

0/−4
1.2.2017 17:54

J76a45k17u92b 76S48t47a51š74e82k 4167349923254

A boty nemají vydržet celou sezónu? A jak dlouho by vlastně měly vydržet? 3 měsíce, 3 týdny? Jedno odpoledne?

+6/0
1.2.2017 18:07

R79o60s24t50i85s39l54a80v 27C50a23h23a 8855551660392

Samozrejme podle kvality, za kterou se plati. Reklamace se vztahuje pouze na vyrobni vady, nikoliv na opotrebeni. Zinou zivotnost maji drevaky, jinou zivotnost pláťaky.

0/−3
1.2.2017 18:11

D94a22n85i93e25l 26M97a24c28á17k 2669954886161

Záruka je pro všechny stejná a jestli někdo vyrábí boty co záruku nevydrží a snaží se to ospravedlnit cenou, tak to je špatně!

Jakékoli boty mají vydržet, při normálním používání a jestli ne, tak ať je nevyrábí.

+1/0
1.2.2017 21:10

R78o77s25t90i41s79l28a40v 59C19a32h95a 8285651790622

Vite, reklamacni doba nema s dobou zivotnosti nic spolecneho.

Kupte si tenisovou raketu, kolo, fotbalovy mic. A pak zkuste reklamovat po dvou letech hrani praskly vyplet, pichlou dusi, nebo okopany mic se kterym hrajete na betonovem placku.

+1/−2
1.2.2017 21:28

R62o90s83t44i87s92l47a97v 98C63a61h98a 8325781710572

Nebo jiny priklad - kupoval jsem nedavno zarovky. Na krabicce uvadena trvanlivost je 1000 hodin. Coz je pri sviceni 3 hodin denne v prumeru znamena zivotnost cca 1 rok. A pritom reklamacni doba je 2 roky. Zajimave, ze?

+2/−2
1.2.2017 21:30

R90o20s71t44i97s94l24a86v 21C63a62h75a 8705291960422

Dalsi priklad - zivotnost bezeckych bot je udavana do 1000 km, pak ztraci sve vlastnosti. Pro cloveka, ktery beha 4 krat tydne po 10 km to znamena 2000 km, takze potrebujete dvoje za rok..... pritom je reklamacni doba tez 2 roky.

+1/−2
1.2.2017 21:33

D44a65n54i74e21l 53M28a85c39á26k 2919764276281

Proč si kupujete žárovku co má životnost jen tisíc hodin?

Prokazatelné opotřebení (běžecké boty), kde je dobře poznat kolik už toho mají za sebou. Uvádíte nesmysly, aby jste nás ujistil o své pravdě.

PS: Člověk, který naběhá 2000 km ročně, zjistí po jednom vyběhnutí, maximálně druhém, že je na botách nějaká výrobní vada a v tu chvíli je půjde s klidným svědomím reklamovat.

+2/0
1.2.2017 21:54

R18o80s46t73i14s17l93a44v 63C66a76h96a 8335331390712

Protoze obycejna zarovka ma zivotnost 1000 hodin. Halogenka 2000 hodin. Pouze LEDka ma mnohem vice, ta myslim 20 tisic hodin. Ale je o poznani drazsi.

0/−1
2.2.2017 14:24

M37a78r65t29i63n 65V33y95s46k46o91c84i14l 3812128465690

Mimo zarovky jsou ty vase priklady uplne mimo, mozna jeste s vyjimkou bezeckych bot - nebeham, takze nevim. Ale jinak bezne veci typu zimni bunda, boty (jakekoli, at uz basketbalove, vychazkove, outdoorove), nic z toho nema nikde vyrobcem deklarovane ,,zivotnost je xy". Ano, s vyjimkou toho vaseho - opet uplne mimo - masla. Tedy pokud si koupim boty za 3 000, fakt necekam, ze se v nich jednou projdu 20 km po horach a jsou "za hranici zivotnosti", jak se obvykle prodejci smejdu snazi zamest s reklamaci. Prodejce je vazan zakonem, tedy muze si vybrat - on ho nikdo ty smejdy nenuti prodavat, muze prodavat jen kvalitni zbozi. Az budou v regale vedle sebe boty za 3 000 ,,zivotnost: 14 dni" a boty za 4 000 ,,zivotnost 1 rok intenzivniho pouziti", sahnu po tech drazsich, ale kdyz se daji koupit boty za litr a boty za 5, pricemz pocitove na noze v nich az takovy rozdil neni (popr. jako posledni dobou v podani Nike - bota mi pocitove nesedi, at jde o vyrobek za litr nebo tri), tak si koupim treba i ty ,ktere se mi vice libi designem a nemam problem je po 5 mesicich reklamovat. Navic kupuju jen gore boty, tedy s nejakymi kecy o vlhkosti at na me nechodi, jiste nekdo z vyrobcu utraci prachy za membranu, aby ty boty pak nesmely do vlhka.

0/0
2.2.2017 14:04

R91o55s81t39i95s25l89a47v 10C11a86h97a 8245301930552

Ty priklady maji pouze ukazat prosty fakt a to ze zarucni doba nerovna se dobe, kdy dane zbozi musi byt bezpodminecne jako nove.

0/0
2.2.2017 14:13

M67a87r22t21i97n 63V51y56s49k37o67c25i18l 3392818645400

Pokud to vyrobce neuvede, ma se za to, ze zivotnost = zarucni doba.

0/0
2.2.2017 14:58

R36o41s77t57i42s40l63a75v 80C63a64h46a 8975311260962

To se hluboce pletete. Jiz jsem uvadel napriklad vyplet tenisove rakety.

0/0
2.2.2017 15:10

M39a46r92t89i34n 71V37y13s34k88o67c56i73l 3392698285320

Opakuji, bud uvadi zivotnost, pak plati zivotnost, nebo ji neuvadi a nelze se odvolavat ze po 10 odpalech je vyplet za zivotnosti.

0/0
2.2.2017 18:34

D66a86v87i26d 97H35r57u58b45ý 1266102865199

Ano, prodrely na nohavici. Dole tezko, nekupuju rifle ktere taham po zemi.

A ja nevim, ale treba u bot za 2500,- bych cekal ze vydrzi i vic nez jednu sezonu a ne ze se zacne vepredu odlepovat okraj na cele spicce a na obou botach.

+2/0
1.2.2017 18:22

R51o16s50t28i78s92l87a73v 16C64a13h74a 8325521710162

Boty za 2500 je standardni cena naprosto prumernych bot. Levnejsi uz jsou uz jen sunty z Asie z umelotin. Bezne spotrebuji 2-3 pary takovych bot za rok, chodim v dnich denne cely den. Prave proto je nikdy nereklamuji, vcelku neni co, kdyz jsou jen opotrebene.

Mozna byste se mel zamyslet, proc se Vam odlepuji a zrovna na spicce a obou. Mozna je to i zpusobem chuze.

0/−8
1.2.2017 18:34

M11a51r93t45i24n 40V43y37s79k40o21c45i41l 3882548375250

Souhlasim, je to nespravnym zpusobem chuze, a to v botech. Kdyby chodil bosky, boty mu vydrzi i 10 let.

+1/0
2.2.2017 13:51

J25a46k61u16b 55S59t76a40š57e60k 4317839513754

Asi před čtyřmi či pěti lety jsem si koupil boty za asi 4 tis. Kč. Zdálo se mi to tenkrát drahé. Nicméně i po takřka každodenním nošení, když je vyčistím a vyměním tkaničky, tak vypadají pořád skoro jako nové. Na začátku ta cena sice trochu bolí, ale vyplatí se to násobně.

+1/0
1.2.2017 18:09

R81o84s51t43i73s15l51a94v 20C72a23h47a 8475811510422

Nechci se stavet na stranu obchodniku, presto pridam jen par prihod:

1) nedavno jsem vyslechl rozhovor:

- ta perova budna pousit peri

- vim, ale dam to na reklamaci az bude po zime (pritom se ma reklamovat bez zbytecneho odkladu)

2) otec pracoval ve fabrice vyrabejici boty i obcas se stalo, ze nekdo poslal uplne rozpadle boty (zde plati poznamka z bodu 1), pripadne nekdo poslal boty obalene bahnem.... Dost casto reklamovali lide obnosene boty - reklamovali oppotrebeni. Jenze zivotnost boty, pokud se v ni chodi porad, neni 2 roky i kdyz je zaruka 2 roky. Zaruka se totiz vztahuje na vyrobni vady, nikoliv bezne opotrebeni.

+4/−3
1.2.2017 15:59

Z26d20e75n58ě17k 16H20r10u55b91ý 5265158651796

K bodu 1 - to je hrozně těžké. Toto jsme řešili v době, kdy jsme měli malé děti. Zimní kalhoty (oteplovačky) - ano, vzali je do reklamace, ale nemohli jsme nechat dítě chodit jen v punčocháčích. Musíte koupit jiné. A peníze někteří obchodníci nevrací, nabídnou opravu, výměnu. Ale k čemu mi jsou na jaře oteplovačky, když dítě bude za rok o hlavu větší. Totéž jsme řešili s dětskou obuví, malým dětem někdy roste noha skokově, třeba o číslo za měsíc.

+1/0
1.2.2017 19:50

Z21d53e38n64ě38k 60H88á54j80e31k 6737292360883

Makro mělo před lety v reklamačním protokolu větu, že pokud není reklamovaná věc předána na reklamaci zabalená, nenese prodejce zodpovědnost za případné poškození při přepravě. Marně jsem se slečně snažil vysvětlit, že reklamuji výrobek a ne obal a požadavek na obal nemá oporu v zákoně. Stále trvala na tom, že zboží musí být zabalené. Bylo to koncem ledna a zašel jsem tedy do prodejny, koupil zlevněný balící vánoční papír a zboží zabalil. Její telecí výraz a smích ostatních zákazníků vidím dodnes.

+3/−1
1.2.2017 14:35

J92a18k21u94b 87S24t43a21š18e91k 4687759743514

Jo, člověk si musí dupnout a nenechat se odradit. Protože na to oni spoléhají.

+2/0
1.2.2017 15:30

T87o81m88á45š 39V40e60s69e18l82ý 5525908530719

zrovna Makro si může dát do podmínek třeba že reklamovat smíte přijít jen když je úplněk a jarní rovnodennost zároveň a neuděláte s tím, pokud si od nich nenecháte potvrdit záručák s tím že jste konečný zákazník, vůbec nic...

+3/0
1.2.2017 20:14

L39u54k83a87s 79N31e17m46e79c 7319260512454

Si ale pletes pojmy, je rozdil mezi obchodním a občanským zákoníkem.

+2/0
2.2.2017 5:49

Z98d44e45n95ě62k 85H46á65j97e42k 6377882940373

Opravdu? A v čem je rozdíl ve mnou uváděném případě?

0/0
2.2.2017 21:47

J32a98r38o51m96í69r 71S81t63a17n79ě95k 8526442507

v tom ze makro prodava jen icarum

0/0
3.2.2017 18:30

M12a66r29t87i93n 60V34y72s86k88o15c17i16l 3402218565970

Otazka jestli po vas chtela origo obal, nebo proste jen nejakou krabici, do ktere to hodite. Navic v pripade Makra predpokladam, ze neslo o podminky pro koncove zakazniky, tedy vse v mezich zakona.

0/0
2.2.2017 15:03

S83a92r83a 47N50o79v29a 3803732271801

Obchodník po Vás může chtít odpovídající (nikoli originální) obal!;-)

0/0
2.2.2017 19:29





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že stát stále přispívá až 2000 Kč/rok na stavební spoření?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.