Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejčastější argumenty, kterými obchodníci zametají reklamace pod stůl

Pořídit si chytrý telefon nebývá zpravidla nejlevnější záležitost. Paradoxní přitom je, že reklamace mobilních telefonů patří v Česku k nejproblematičtějším. Obchodníci při nich často používají nejrůznější argumenty, nejčastěji typu: „Zboží jste si poškodili sami!“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41o19s27e58f 80K74r77b78e95c 3927326663691

Věděl byste někdo, zda platí 30denní lhůta pro vyřízení reklamace (špatně provedené) nezáruční opravy, u níž ta 30denní lhůta neplatila?

0/0
2.2.2017 21:27

J92a93r95o43m97í43r 24S77t21a24n13ě79k 8246912597

Platí to co je v podmínkách pozáruční opravy. Pokud tam vyloženě není (jakože určitě není) ujednání o nějakých lhůtách, mohou to opravovat donekonečna

0/0
3.2.2017 18:11

M60a86r14t84i16n 65V95y83s49k56o95c93i92l 3712598885160

Ruku do ohne za to nedam, ale pan se pta jen na limit 30 dnu vyrizeni reklamace. A jelikoz oprava je dodavka jako kazda jina, myslim, ze pro reklamaci (zaruka z vadneho plneni) plati lhuty stejne jako u dodavky cehokoli jineho. Tedy myslim, ze pozarucni opravu reklamovat lze, servis se k ni chova jako ke klasicke reklamaci.

0/0
4.2.2017 11:06

S13a15r61a 22N74o83v34a 3463632461291

Asi záleží, kde člověk nakupuje - řetězce Vám zboží na přepážce většinou zboží rovnou vymění a nic neřeší...R^

0/0
2.2.2017 19:24

A93l23e78n65a 81R27i27s19o88v47á 4606140959205

Stalo se mi, že prodejce vypsal reklamační list, boty hodil do regálu za sebou. Ticho po pěšině víc jak měsíc. Když jsem se tam zastavila, tak mi tvrdil, že reklamace není oprávněná a z regálu vytáhl zaprášené boty!

0/0
2.2.2017 9:08

M55a86r11t49i30n 16K60o35l96á76ř 1195404479855

tak když vám to řekl víc jak po měsíci, tak automaticky máte nárok na vrácení peněz, resp. se to bere jako reklamace uznaná....

+2/0
2.2.2017 10:29

M12a78r47t51i28n 75V88y35s76k39o22c75i54l 3502108675520

Ne, bere se to jako nesplneni zakonnych podminek, tedy duvod pro okamzite odstoupeni od smlouvy - coz oproti uznane reklamaci, kde vam (pokud to povaha - zavady, ne prodejce - dovoluje) muze byt zbozi opraveno, znamena, ze vy vracite zbozi prodejci (pozor, tady jiz musi byt kompletni se vsim prislusenstvim, bez obalu) a on vam MUSI vratit penize. A nejake oblibene vymluvy na vedouciho, jak zakazal vyplaceni a jak si "musite" vybrat neco jineho jsou nezakonne.

0/0
2.2.2017 14:09

R10o65b11e28r96t 32H96o43m40o67l68k26a 2110562502791

Asi telefon a telefon. Reklamoval jsem Zenfone. Na prodejce jsem se vykašlal a rovnou reklamoval přes web Asusu (to bylo v pátek). Poslali RMA, pak přišel mejl od servisního partnera, kde jsem jen zadal adresu, kde si to má DPD vyzvednout. DPD si telefon odvezlo v pondělí. Ve čtvrtek se mi opět DPD vrátil opravený, výměna základní desky a slotů na SIM. Opět se potvrzuje, že reklamovat u obchodníka je nesmysl, tam pak těch 30 dní není problém. Navíc musíte na prodejnu. Než to obchodník objedná, zabalí, předá servisu...

0/0
2.2.2017 6:55
Foto

M40i16c20h98a18l 85P29a30ř30í19z71e36k 8541613206341

Zná to snad každý. U mě zase boty do sněhu. Při reklamaci mi řekli, že jsem v nich chodil určitě v mokru. A to se nesmí! 8-o :-) U mobilu mi řekli, že se sním nesmí být ani v kuchyni, koupelně kvůli vlhkosti. 8-o Měděný kontrolní plíšek zareagoval a tak neuznali reklamaci. Atd.

0/0
1.2.2017 22:23

J15a56n 50V17a87l18t30a 1185742824708

Možná by si autor článku měl uvědomit, že reklamaci neposuzuje prodejce, ale autorizovaný servis. Až teprve poté jí řeší prodejce. Tzn.je-li vada způsobena uživatelem, obvykle záruku zamítne servis. Pokud jí servis uzná, řeší se buď opravou, výměnou nebo vracením peněz. Ale prodejce je v tomto případě pouze zprostředkovatel.

+2/−1
1.2.2017 22:20

P94e23t44r 89T68ě43t24h46a79l 4978866604699

Presne tak

0/0
2.2.2017 10:13

M88a78r57t43i87n 76V47y75s43k72o10c62i57l 3102968215100

Nemate uplne pravdu, tradicne to tak chodi, ale velci hraci, kteri maji hlavne zajem o to, abyste u nich koupil i priste (hlavne v elektru) vam klidne rovnou dany vyrobek posoudi a vydaji novy. Me se to stalo i s botama ,,Divejte se, pokud to neni vyrobce schopen slepit napoprve na lince, nejake lepeni napodruhe asi nema smysl, chcete vratit penize?" ,,To mate pravdu, super, diky. At nejste az tak skodnej, mrknu co mate za boty, stejne nejake potrebuju" ale nakonec jsem si zadne nevybral.

0/0
2.2.2017 13:16

J21a43r87o65m58í47r 75S44t68a89n93ě37k 8656682287

Prodejce samozřejmě oprávněnost reklamace posoudit smí a může vám ji zamítnout :)

0/0
3.2.2017 18:13

L94u80k28á19š 59M86u30s97i45l 5943608502433

Prodejci často neznají zákony a hlavně zkouší, co si mohou dovolit.

Vědí, že z 50 lidí, kterým upřou jejich práva, se bude bránit jeden, když moc.

I když mu dají litr navíc za právníka nebo posudek znalce, pořád se to hodně vyplatí.

Kdyby třeba ČOI takové jednání ocenila navíc ještě pořádnou pokutou, velmi rychle by se situace zlepšila.

+4/0
1.2.2017 22:04

M36a20r42t26i35n 79K85o52l71á14ř 1405404819975

nechal jste si dělat někdy znalecký posudek? myslím že pod 5 tis se nedostanete...a není to tak jak to píšeme, lidé často velmi dobře znají svoje práva a podle toho se i chovají....situace se změnila a lidé si zcela správně jdou víc za svým....

0/0
2.2.2017 10:31

M85a52r48t76i13n 81P66l76a81t87i60l 9221903451528

měli byste se zaměřit na Českou poštu - její reklamace se vyřizují déle než 30 dní a vždy to končí slovy o špatně zabaleném balíku....

0/0
1.2.2017 20:10

Z70d96e96n41ě18k 58H56r76u12b85ý 5825748331766

Člověk se nesmí dát - můj příběh je téměř neuvěřitelný. Reklamovali jsme dětské boty - podrážka jedné boty se zkroutila mírně do vrtule, při položení na podložku se kymácela na všechny strany. Prodejcem zamítnuto bez toho, že by poslal k vyjádření výrobci. Obrátili jsme se na znalce v oboru, řekl nám, že na první pohled jde o vadu výrobku, sepsal posudek a poradil, ať pošleme výrobci s popisem chování prodejce, řekl nám i konkrétní osobu u výrobce. Za posudek nic nechtěl, prý když je to za dětské boty, že se srovnáme až vyhrajeme spor. Za týden volali od výrobce, že jde o jasnou vadu a máme se stavit v prodejně, že už tam mají pokyny (paní vedoucí asi dostala pěkně za uši).

Než jsme tam jeli, sepsal jsem veškeré náklady = cenu bot + 500 Kč pro znalce + 2x cesta tam a zpět + telefonáty, co kolem toho byly a drze i položku kompenzace ztraceného času. Celkem asi trojnásobek ceny bot. Moc jsem nevěřil, že nám to dají, ale paní vedoucí aniž by celou dobu naší přítomnosti v prodejně řekla jediné slovo, vytáhla z pokladny peníze, o které jsem si řekl a zaplatila.

+2/0
1.2.2017 20:06

D87a77n77i88e11l 21M91a55c82á46k 2619684436601

tak to je fakt neuvěřitelné R^;-D

Pěkný příběh:-)

+1/0
1.2.2017 20:51

P37e73t66r 94N17o29v43o42t43n49y 1881690391

"že se porucha nevtahuje na záruku" :-)

0/0
1.2.2017 19:34

O75n45d90ř30e17j 43V10a93l20e81n33t88a 5338601249232

Jojo, já reklamoval telefon který se mi vypnul v ruce a obchodník mi řekl že jsem to způsobil sám.

Případně goretexové boty, které měly gumovou špičku. Ta po 3 měsících začala puchřet a do bot téct. To jsem pro změnu o boty špatně pečoval. By mě zajímalo jak se pečuje o gumu ;-D

0/0
1.2.2017 19:34

T59o79m49á24š 95V48e37s29e86l66ý 5135438540439

glycerinem přece ;-D

0/0
1.2.2017 20:16

D38a98v41i81d 26H20r91u26b53ý 1346422655279

Co se tyce reklamaci, tak vetsinou nemam problem. Reklamace elektroniky zpravidla bez problemu. Ale reklamuju i obleceni a hlavne boty. Do pulroku musi prodejce (vyrobce) dokazovat ze je to vyrobni vada, takze klidne jim to po neuspechu vratim at mi to dokazou ze to neni vyrobni vada a je to. Je mi jedno jestli boty staly 600 nebo 3000. Pokud mi nevydrzi aspon sezonu (zima, leto, atd.) tak pardon, ale delejte to kvalitneji. A zjistil jsem ze je jedno jestli je obuv znackova nebo neznackova nebo levna nebo draha. Pravda, u levnych kdyz se zacne rozpadat tak poradne, ale rozpadly se mi do pulroku boty jak z Tesca tak i od Lacoste.

Reklamuju i dziny. Pokud se mi do pulroku prodrou, tak pardon, ale neco je spatne a ne na moji strane. Dziny byvaly puvodne pracovni kalhoty, tak aspon chvili by mely vydrzet. Rekord byly 2 mesice nez se na nohavici prodrely a to byly v cene 2500 po sleve.

Proste dokud budou vyrabet sunty, tak budu reklamovat. A doporucuji CCC, tam jsem boty reklamaci tocil asi 2 roky. Sice jsem mel na kazdou sezonu nove boty "zdarma", ale je to ztrata casu a to mi na tom vadi.

+3/0
1.2.2017 17:46

R91o42s16t82i68s28l28a83v 68C49a54h42a 8365181710422

prodrely na nohavici? No tak pokud se prodrely dole a mate je dlouhe, pak je to Vase vina. A nevim, jak jste prisel na to, ze boty musi vydrzet celou sezonu. Zkusil jste nekdy se svym pristupem reklamovat treba maslo za dva mesice, ze je zlukle?

0/−4
1.2.2017 17:54

J49a39k66u48b 75S53t34a57š51e44k 4137319433364

A boty nemají vydržet celou sezónu? A jak dlouho by vlastně měly vydržet? 3 měsíce, 3 týdny? Jedno odpoledne?

+6/0
1.2.2017 18:07

R24o80s39t31i45s85l80a83v 44C24a36h59a 8685581850482

Samozrejme podle kvality, za kterou se plati. Reklamace se vztahuje pouze na vyrobni vady, nikoliv na opotrebeni. Zinou zivotnost maji drevaky, jinou zivotnost pláťaky.

0/−3
1.2.2017 18:11

D88a11n30i82e14l 93M75a27c51á47k 2189574406331

Záruka je pro všechny stejná a jestli někdo vyrábí boty co záruku nevydrží a snaží se to ospravedlnit cenou, tak to je špatně!

Jakékoli boty mají vydržet, při normálním používání a jestli ne, tak ať je nevyrábí.

+1/0
1.2.2017 21:10

R25o95s49t42i34s73l13a15v 72C84a61h65a 8945511210262

Vite, reklamacni doba nema s dobou zivotnosti nic spolecneho.

Kupte si tenisovou raketu, kolo, fotbalovy mic. A pak zkuste reklamovat po dvou letech hrani praskly vyplet, pichlou dusi, nebo okopany mic se kterym hrajete na betonovem placku.

+1/−2
1.2.2017 21:28

R84o74s71t13i54s11l10a60v 31C30a14h22a 8795961760322

Nebo jiny priklad - kupoval jsem nedavno zarovky. Na krabicce uvadena trvanlivost je 1000 hodin. Coz je pri sviceni 3 hodin denne v prumeru znamena zivotnost cca 1 rok. A pritom reklamacni doba je 2 roky. Zajimave, ze?

+2/−2
1.2.2017 21:30

R52o20s98t39i19s35l33a22v 45C83a38h44a 8305471980342

Dalsi priklad - zivotnost bezeckych bot je udavana do 1000 km, pak ztraci sve vlastnosti. Pro cloveka, ktery beha 4 krat tydne po 10 km to znamena 2000 km, takze potrebujete dvoje za rok..... pritom je reklamacni doba tez 2 roky.

+1/−2
1.2.2017 21:33

D15a34n62i42e85l 37M78a23c95á88k 2209144686901

Proč si kupujete žárovku co má životnost jen tisíc hodin?

Prokazatelné opotřebení (běžecké boty), kde je dobře poznat kolik už toho mají za sebou. Uvádíte nesmysly, aby jste nás ujistil o své pravdě.

PS: Člověk, který naběhá 2000 km ročně, zjistí po jednom vyběhnutí, maximálně druhém, že je na botách nějaká výrobní vada a v tu chvíli je půjde s klidným svědomím reklamovat.

+2/0
1.2.2017 21:54

R35o74s17t39i22s83l52a80v 16C58a51h58a 8665691720642

Protoze obycejna zarovka ma zivotnost 1000 hodin. Halogenka 2000 hodin. Pouze LEDka ma mnohem vice, ta myslim 20 tisic hodin. Ale je o poznani drazsi.

0/−1
2.2.2017 14:24

M39a82r30t79i16n 54V44y44s45k24o41c85i43l 3302248295520

Mimo zarovky jsou ty vase priklady uplne mimo, mozna jeste s vyjimkou bezeckych bot - nebeham, takze nevim. Ale jinak bezne veci typu zimni bunda, boty (jakekoli, at uz basketbalove, vychazkove, outdoorove), nic z toho nema nikde vyrobcem deklarovane ,,zivotnost je xy". Ano, s vyjimkou toho vaseho - opet uplne mimo - masla. Tedy pokud si koupim boty za 3 000, fakt necekam, ze se v nich jednou projdu 20 km po horach a jsou "za hranici zivotnosti", jak se obvykle prodejci smejdu snazi zamest s reklamaci. Prodejce je vazan zakonem, tedy muze si vybrat - on ho nikdo ty smejdy nenuti prodavat, muze prodavat jen kvalitni zbozi. Az budou v regale vedle sebe boty za 3 000 ,,zivotnost: 14 dni" a boty za 4 000 ,,zivotnost 1 rok intenzivniho pouziti", sahnu po tech drazsich, ale kdyz se daji koupit boty za litr a boty za 5, pricemz pocitove na noze v nich az takovy rozdil neni (popr. jako posledni dobou v podani Nike - bota mi pocitove nesedi, at jde o vyrobek za litr nebo tri), tak si koupim treba i ty ,ktere se mi vice libi designem a nemam problem je po 5 mesicich reklamovat. Navic kupuju jen gore boty, tedy s nejakymi kecy o vlhkosti at na me nechodi, jiste nekdo z vyrobcu utraci prachy za membranu, aby ty boty pak nesmely do vlhka.

0/0
2.2.2017 14:04

R53o58s63t37i90s35l25a80v 33C27a14h90a 8365691180492

Ty priklady maji pouze ukazat prosty fakt a to ze zarucni doba nerovna se dobe, kdy dane zbozi musi byt bezpodminecne jako nove.

0/0
2.2.2017 14:13

M40a58r36t82i87n 83V79y40s72k92o97c51i66l 3472858435310

Pokud to vyrobce neuvede, ma se za to, ze zivotnost = zarucni doba.

0/0
2.2.2017 14:58

R16o23s20t18i37s48l57a15v 98C82a36h40a 8525181530322

To se hluboce pletete. Jiz jsem uvadel napriklad vyplet tenisove rakety.

0/0
2.2.2017 15:10

M45a13r70t86i45n 64V69y77s32k63o97c36i72l 3232858415690

Opakuji, bud uvadi zivotnost, pak plati zivotnost, nebo ji neuvadi a nelze se odvolavat ze po 10 odpalech je vyplet za zivotnosti.

0/0
2.2.2017 18:34

D68a30v56i96d 40H12r20u78b76ý 1876112535109

Ano, prodrely na nohavici. Dole tezko, nekupuju rifle ktere taham po zemi.

A ja nevim, ale treba u bot za 2500,- bych cekal ze vydrzi i vic nez jednu sezonu a ne ze se zacne vepredu odlepovat okraj na cele spicce a na obou botach.

+2/0
1.2.2017 18:22

R30o83s53t29i31s43l25a55v 84C50a52h42a 8855731490302

Boty za 2500 je standardni cena naprosto prumernych bot. Levnejsi uz jsou uz jen sunty z Asie z umelotin. Bezne spotrebuji 2-3 pary takovych bot za rok, chodim v dnich denne cely den. Prave proto je nikdy nereklamuji, vcelku neni co, kdyz jsou jen opotrebene.

Mozna byste se mel zamyslet, proc se Vam odlepuji a zrovna na spicce a obou. Mozna je to i zpusobem chuze.

0/−8
1.2.2017 18:34

M41a84r96t94i69n 82V86y95s34k14o10c59i18l 3672758675340

Souhlasim, je to nespravnym zpusobem chuze, a to v botech. Kdyby chodil bosky, boty mu vydrzi i 10 let.

+1/0
2.2.2017 13:51

J32a43k23u82b 53S91t51a25š23e82k 4797139643544

Asi před čtyřmi či pěti lety jsem si koupil boty za asi 4 tis. Kč. Zdálo se mi to tenkrát drahé. Nicméně i po takřka každodenním nošení, když je vyčistím a vyměním tkaničky, tak vypadají pořád skoro jako nové. Na začátku ta cena sice trochu bolí, ale vyplatí se to násobně.

+1/0
1.2.2017 18:09

R38o69s57t45i13s14l58a39v 46C96a57h93a 8275431650462

Nechci se stavet na stranu obchodniku, presto pridam jen par prihod:

1) nedavno jsem vyslechl rozhovor:

- ta perova budna pousit peri

- vim, ale dam to na reklamaci az bude po zime (pritom se ma reklamovat bez zbytecneho odkladu)

2) otec pracoval ve fabrice vyrabejici boty i obcas se stalo, ze nekdo poslal uplne rozpadle boty (zde plati poznamka z bodu 1), pripadne nekdo poslal boty obalene bahnem.... Dost casto reklamovali lide obnosene boty - reklamovali oppotrebeni. Jenze zivotnost boty, pokud se v ni chodi porad, neni 2 roky i kdyz je zaruka 2 roky. Zaruka se totiz vztahuje na vyrobni vady, nikoliv bezne opotrebeni.

+4/−3
1.2.2017 15:59

Z27d73e84n17ě62k 40H36r47u87b92ý 5545788551106

K bodu 1 - to je hrozně těžké. Toto jsme řešili v době, kdy jsme měli malé děti. Zimní kalhoty (oteplovačky) - ano, vzali je do reklamace, ale nemohli jsme nechat dítě chodit jen v punčocháčích. Musíte koupit jiné. A peníze někteří obchodníci nevrací, nabídnou opravu, výměnu. Ale k čemu mi jsou na jaře oteplovačky, když dítě bude za rok o hlavu větší. Totéž jsme řešili s dětskou obuví, malým dětem někdy roste noha skokově, třeba o číslo za měsíc.

+1/0
1.2.2017 19:50

Z17d91e68n58ě71k 88H60á32j72e63k 6757922950263

Makro mělo před lety v reklamačním protokolu větu, že pokud není reklamovaná věc předána na reklamaci zabalená, nenese prodejce zodpovědnost za případné poškození při přepravě. Marně jsem se slečně snažil vysvětlit, že reklamuji výrobek a ne obal a požadavek na obal nemá oporu v zákoně. Stále trvala na tom, že zboží musí být zabalené. Bylo to koncem ledna a zašel jsem tedy do prodejny, koupil zlevněný balící vánoční papír a zboží zabalil. Její telecí výraz a smích ostatních zákazníků vidím dodnes.

+3/−1
1.2.2017 14:35

J35a59k74u17b 59S76t65a15š28e57k 4917979433194

Jo, člověk si musí dupnout a nenechat se odradit. Protože na to oni spoléhají.

+2/0
1.2.2017 15:30

T57o20m58á78š 82V46e88s64e34l68ý 5715758850939

zrovna Makro si může dát do podmínek třeba že reklamovat smíte přijít jen když je úplněk a jarní rovnodennost zároveň a neuděláte s tím, pokud si od nich nenecháte potvrdit záručák s tím že jste konečný zákazník, vůbec nic...

+3/0
1.2.2017 20:14

L11u31k41a69s 43N20e22m37e28c 7469290782434

Si ale pletes pojmy, je rozdil mezi obchodním a občanským zákoníkem.

+2/0
2.2.2017 5:49

Z11d73e21n65ě73k 55H50á74j61e14k 6967192590363

Opravdu? A v čem je rozdíl ve mnou uváděném případě?

0/0
2.2.2017 21:47

J69a34r15o45m82í89r 71S13t96a25n32ě63k 8336962297

v tom ze makro prodava jen icarum

0/0
3.2.2017 18:30

M91a21r58t14i12n 86V89y22s12k97o30c44i28l 3482268445590

Otazka jestli po vas chtela origo obal, nebo proste jen nejakou krabici, do ktere to hodite. Navic v pripade Makra predpokladam, ze neslo o podminky pro koncove zakazniky, tedy vse v mezich zakona.

0/0
2.2.2017 15:03

S82a82r51a 13N22o11v46a 3883702961751

Obchodník po Vás může chtít odpovídající (nikoli originální) obal!;-)

0/0
2.2.2017 19:29





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že pokud je vám cizí řidič způsobí škodu, může likvidaci pojistné události vyřídit vaše pojišťovna nikoli jeho?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.