- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Věděl byste někdo, zda platí 30denní lhůta pro vyřízení reklamace (špatně provedené) nezáruční opravy, u níž ta 30denní lhůta neplatila?
Platí to co je v podmínkách pozáruční opravy. Pokud tam vyloženě není (jakože určitě není) ujednání o nějakých lhůtách, mohou to opravovat donekonečna
Asi záleží, kde člověk nakupuje - řetězce Vám zboží na přepážce většinou zboží rovnou vymění a nic neřeší...
Stalo se mi, že prodejce vypsal reklamační list, boty hodil do regálu za sebou. Ticho po pěšině víc jak měsíc. Když jsem se tam zastavila, tak mi tvrdil, že reklamace není oprávněná a z regálu vytáhl zaprášené boty!
tak když vám to řekl víc jak po měsíci, tak automaticky máte nárok na vrácení peněz, resp. se to bere jako reklamace uznaná....
Asi telefon a telefon. Reklamoval jsem Zenfone. Na prodejce jsem se vykašlal a rovnou reklamoval přes web Asusu (to bylo v pátek). Poslali RMA, pak přišel mejl od servisního partnera, kde jsem jen zadal adresu, kde si to má DPD vyzvednout. DPD si telefon odvezlo v pondělí. Ve čtvrtek se mi opět DPD vrátil opravený, výměna základní desky a slotů na SIM. Opět se potvrzuje, že reklamovat u obchodníka je nesmysl, tam pak těch 30 dní není problém. Navíc musíte na prodejnu. Než to obchodník objedná, zabalí, předá servisu...
Zná to snad každý. U mě zase boty do sněhu. Při reklamaci mi řekli, že jsem v nich chodil určitě v mokru. A to se nesmí! U mobilu mi řekli, že se sním nesmí být ani v kuchyni, koupelně kvůli vlhkosti. Měděný kontrolní plíšek zareagoval a tak neuznali reklamaci. Atd.
Možná by si autor článku měl uvědomit, že reklamaci neposuzuje prodejce, ale autorizovaný servis. Až teprve poté jí řeší prodejce. Tzn.je-li vada způsobena uživatelem, obvykle záruku zamítne servis. Pokud jí servis uzná, řeší se buď opravou, výměnou nebo vracením peněz. Ale prodejce je v tomto případě pouze zprostředkovatel.
Prodejci často neznají zákony a hlavně zkouší, co si mohou dovolit.
Vědí, že z 50 lidí, kterým upřou jejich práva, se bude bránit jeden, když moc.
I když mu dají litr navíc za právníka nebo posudek znalce, pořád se to hodně vyplatí.
Kdyby třeba ČOI takové jednání ocenila navíc ještě pořádnou pokutou, velmi rychle by se situace zlepšila.
nechal jste si dělat někdy znalecký posudek? myslím že pod 5 tis se nedostanete...a není to tak jak to píšeme, lidé často velmi dobře znají svoje práva a podle toho se i chovají....situace se změnila a lidé si zcela správně jdou víc za svým....
měli byste se zaměřit na Českou poštu - její reklamace se vyřizují déle než 30 dní a vždy to končí slovy o špatně zabaleném balíku....
Člověk se nesmí dát - můj příběh je téměř neuvěřitelný. Reklamovali jsme dětské boty - podrážka jedné boty se zkroutila mírně do vrtule, při položení na podložku se kymácela na všechny strany. Prodejcem zamítnuto bez toho, že by poslal k vyjádření výrobci. Obrátili jsme se na znalce v oboru, řekl nám, že na první pohled jde o vadu výrobku, sepsal posudek a poradil, ať pošleme výrobci s popisem chování prodejce, řekl nám i konkrétní osobu u výrobce. Za posudek nic nechtěl, prý když je to za dětské boty, že se srovnáme až vyhrajeme spor. Za týden volali od výrobce, že jde o jasnou vadu a máme se stavit v prodejně, že už tam mají pokyny (paní vedoucí asi dostala pěkně za uši).
Než jsme tam jeli, sepsal jsem veškeré náklady = cenu bot + 500 Kč pro znalce + 2x cesta tam a zpět + telefonáty, co kolem toho byly a drze i položku kompenzace ztraceného času. Celkem asi trojnásobek ceny bot. Moc jsem nevěřil, že nám to dají, ale paní vedoucí aniž by celou dobu naší přítomnosti v prodejně řekla jediné slovo, vytáhla z pokladny peníze, o které jsem si řekl a zaplatila.
tak to je fakt neuvěřitelné
Pěkný příběh