Když se pojistíte a sluníčko se na vás u moře vykašle, získáte slevu na další zájezd. Ilustrační snímek

Když se pojistíte a sluníčko se na vás u moře vykašle, získáte slevu na další zájezd. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Pojistit se dá i slunce na dovolené. Ale jen v létě, na jihu a u moře

  • 4
Pojištění klidné dovolené nabízí jako první v Česku internetová cestovní agentura Invia ve spolupráci s Axa Assistance. Za poplatek 200 korun můžete v případě propršené dovolené získat slevu na další zájezd.

Turisté budou moci žádat odškodné, pokud je bude více než polovinu dovolené trápit zatažená obloha a déšť.

Nabídka navíc zahrnuje i pojištění právní asistence. Asistenční služba zajistí pomoc, když třeba přijdete o doklady či zavazadla, nebo se vám stane dopravní nehoda. Samozřejmostí je i zajištění služeb tlumočníka nebo právního zástupce. Pojistitelem je Inter Partner Assistance, která je stejně jako Axa Assistance členem velké nadnárodní skupiny AXA.

První ve střední Evropě

Podle slov Barbory Carrera z Axa Assistance je nabídla pojišťovny určená výhradně zákazníkům internetové cestovní agentury Invia.cz. Koupíte-li si zájezd přes tuto agenturu, nabídnou vám prodejci navíc ještě takzvané pojištění klidné dovolené, které v sobě zahrnuje i pojištění slunečných dní.

"Při tvorbě nové služby jsme se inspirovali ve Francii, kde má tento typ pojištění velký úspěch. Věříme, že se nám díky pojištění podaří zmírnit obavy zákazníků investovat do dovolené. Často jsme se totiž setkávali s pochybnostmi klientů právě kvůli možnému nepříznivému počasí," vysvětluje Michal Tůma ze společnosti Invia.cz.

"Pojištění nechrání pouze proti vytrvalému dešti. Klienti získají odškodné, i když bude počasí klasifikováno jako oblačno nebo zataženo," doplňuje Tůma s tím, že se pojištění nevztahuje na události způsobené jinými než hydrometeorologickými vlivy, tedy například vulkanickou činností, explozí nebo ohněm.

Za dvě stovky slevu 2 500 korun, ale jen někam

Samotné pojištění není drahé, za jednoho zaplatíte 200 korun bez ohledu na délku zájezdu. Jako všechna pojištění, má však i toto své podmínky. Pojištění cílí především na návštěvníky tradičních prázdninových destinací, jako jsou Chorvatsko, Itálie, Egypt, Bulharsko či Španělsko včetně Kanárských ostrovů.

Pokud ale vyrazíte na sever, třeba do Švédska, špatné počasí vám nikdo nenahradí. Kompletní seznam zemí, do kterých pojištění funguje, najdete zde

Plnění pojišťovny není jako u jiných pojistek peněžní, jako náhradu dostanete poukaz v hodnotě 2 500 korun na osobu. Využít ho můžete na další zájezd, který si koupíte u Invia.cz, a to až do konce následujícího kalendářního roku.

Pojištění platí jen v létě

Další omezení se vztahují na termín a délku dovolené. Ve všeobecných pojistných podmínkách se píše, že pojištění platí pro zájezdy v období od 1. června do 30. září. Délka pobytu pak musí být minimálně sedm a maximálně 15 dní, přičemž den odjezdu a den návratu se započítávají jako celé dny.

Když tedy například poletíte do Řecka 2. června ve 22 hodin a vracet se budete 10. června v pět ráno, do pojistné doby se bude započítávat 9 dní. Pokud z této doby budete mít u moře alespoň pět dní ošklivo, můžete očekávat kompenzaci.

Pozor však, pojištění se vztahuje výhradně na zájezdy, které začínají i končí v tomto období. "K zájezdu, na který byste odjížděli třeba 25. září a vraceli se podle plánu třeba až 2. října, toto pojištění sjednat nelze," vysvětluje Barbora Carrera.

Ve vnitrozemí a na horách odškodnění nedostanete

Navíc se počítá jen počasí u pobřeží, konkrétně v pásmu do dvou kilometrů od Středozemního, Černého nebo Rudého moře, u Kanárských ostrovů od Atlantského oceánu a současně v nadmořské výšce do 300 metrů. Celodenní průtrž v Madridu, zatažený Řím či propršenou túru v Alpách uplatnit nelze.

Jak prokážete, že dovolená byla zkažená?

"Pro získání pojistného plnění stačí po návratu z dovolené vyplnit a odeslat jednoduchý formulář se stručným popisem počasí. Zákazník samozřejmě nemusí složitě prokazovat klimatické podmínky," uvádí Michal Tůma a dodává, že agentura spolupracuje s renomovanými meteorologickými službami a díky tomu má neustálý přehled o počasí ve sledovaných oblastech.

"Nejjednodušší bude, když po návratu zavoláte asistenční středisko, kde vám sdělí veškeré informace a pošlou patřičný formulář," radí Barbora Carrera. Pokud vám pojišťovna nárok uzná, pošle vám slevový poukaz přímo domů.