"Za měsíc leden odevzdalo do našeho depozita své státní poznávací značky celkem 1787 majitelů vozidel. Čekali jsme ale i větší zájem o tuto novinku," uvedl vedoucí agendy vozidel dopravního inspektorátu Václav Kotrch s tím, že si už třicet řidičů vyzvedlo své značky zase zpět.
"Byli to převážně lidé, kteří v lednu své auto prodávali, a aby nemuseli platit povinné ručení, raději uložili značku spolu s technickým průkazem k nám," upřesnil a dodal, že majitelům vozidel vyhovuje i to, že jim při uložení značky na dopravním inspektorátu nepropadá automaticky technická kontrola.
Snaha o ušetření peněz při nezaplacení povinného ručení se ovšem může majitelům vozidel prodražit. Vlastník vozu beze značky by se měl s Technickou správou komuhikací nejenom dohodnout na tom, že jeho auto bude stát na městské komunikaci, ale zároveň by měl platit i příslušné městské části poplatek deset korun za metr čtvereční a den - za zábor veřejného prostranství.
Technická správa komunikací proto bude s auty bez poznávací značky zacházet jako s vraky a bude vyzývat majitele vozů, aby si svá vozidla odvezli někam mimo veřejnou komunikaci.
"Pokud si majitel neodtáhne vůz sám, přidělá si spoustu problémů. My můžeme takové auto odtáhnout na příslušné odtahové parkoviště a vše nahlásíme policii, která si auto zanese do svého registru," řekl náměstek ředitele Technické správy komunikací Miroslav Klinger.
"U aut bez poznávací značky je to ovšem problematické, protože můžeme uvést policii pouze barvu auta a jeho tovární značku. Takové auto pak majitelé na parkovištích dost těžko dohledávají," dodal.