Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

eBanka mizí z trhu, zůstane jen pár produktů

aktualizováno 
Po šesti měsících eBanky pod hlavičkou Raiffeisenbank začínají být první změny znát. Co v letošním roce čeká na klienty spojených bank?

Brand eBanky z bankovní mapy zmizí, ale ne docela | foto: David Votruba, iDNES.cz

Co změna přinese běžnému klientovi?
Počínaje dubnem se klienti obou bank setkávají s tzv. duálním brandem (tj. pobočky a reklamní kampaně budou opatřeny společným logem Raiffeisenbank a eBanky). Označením to ale nekončí. Už nyní mohou klienti eBanky vyřizovat některé své finanční záležitosti využitím produktů Raiffeisenbank (dále jen RB). „Přišli“ tak například ke kreditním kartám, k Rychlým půjčkám, hypotékám RB, možnosti vložit své finance do investiční společnosti RB či tzv. hypotečním dnům.

Naopak klienti RB si nyní mohou zařídit běžný účet eBanky včetně oblíbené internetové obsluhy.

Také veškeré hotovostní služby mohou vyřizovat klienti obou bank nyní jak v pobočkách eBanky, tak i RB. Ukončená spolupráce mezi eBankou a Českou pojišťovnou znamenala totiž stop hotovostním transakcím v agenturách pojišťovny. Na jejich místo, k nelibosti mnohých klientů České pojišťovny, nastoupil mnohem menší počet poboček RB. Nicméně počet poboček RB se díky eBance zdvojnásobil. V současnosti mají obě banky celkem 106 zastoupení po celé republice.

„Klienti nepřijdou o žádné služby, na které jsou zvyklí. Plánujeme další rozšíření produktové nabídky jak pro fyzické osoby, tak i střední firmy a velké podniky“ říká Lubor Žalman, generální ředitel RB.

V souvislosti s fúzí bude uzavřeno také několik poboček, které jsou v některých lokalitách situovány na podobných místech. Z původně plánovaného počtu 7 však zmizí jen 2-4. Jednou z nich bude např. pobočka eBanky na Karlově náměstí, kde v téže budově sídlí obě spojované banky. Naopak zcela nových poboček, lokalizovaných především do Prahy, Ostravy i Brna, se má v letošním roce objevit 13.

popisekVELKÝ TEST RYCHLÝCH PENĚZ:
drahé a riskantní

Brand eBanky z bankovní mapy zmizí, ale ne docela
Není to tak dávno, co se mezi klienty eBanky, a nejen mezi nimi, šířily zvěsti o zániku jejího tolik opěvovaného internetového bankovnictví. Internetbanking bude skutečně do dvou let nový, ale RB slibuje, že kromě zachování původního standardu, nabídne klientům v jeho rámci i služby, které v něm doposud chyběly.

Jeden z nejčastějších dotazů, který až doposud nebyla schopna RB zcela jasně zodpovědět, směřoval právě k osudu brandu eBanky. Ve hře byl dokonce i jeho prodej, ten již ovšem nehrozí. Je totiž definitivně rozhodnuto – zůstane zachován pro internetové bankovnictví a běžné účty. Ostatní služby ponesou na sobě značku RB.

Spojená banka, vzniklá z původní RB a eBanky, se podle slov generálního ředitele RB, nechce profilovat jako banka poskytující jen „obyčejné služby“. Hodlá se specializovat na retailové klienty s vyššími příjmy i nároky. Své aktivity dále zaměří na střední a malé podnikatele i živnostníky. Korporátním klientům (např. velké společnosti), včetně současných klientů eBanky bude nabízet nestandardní podmínky, ovšem do budoucna už pod hlavičkou RB.

Autor:


Můžete si ještě půjčit?

%
Vypočítat
Zjistit přesnější výpočet


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Sazby hypoték se dál zvedají, rostou však i objemy a počty žadatelů

Rok 2017 je zatím ve znamení rostoucích úrokových sazeb u hypotečních úvěrů. Lidé ale předpokládají, že sazby ještě porostou. Navíc dostupnost hypoték bude...  celý článek

Martin Mašát
NÁZOR: Kam zamíří sazby hypoték. Budeme platit 2,4 nebo 10 procent?

Ceny bytů rostou do nebe, sazby hypoték jsou stále nízké a úvěry si lidé berou jak housky na krámě. Nic ale netrvá věčně. Ceny nemovitostí se zaseknou nebo...  celý článek

Ilustrační snímek
Hypotéky zdražují, sazby překonaly dvě procenta

Úrokové sazby u hypotečních úvěrů pokračují v pozvolném růstu. Průměrná úroková sazba v dubnu stoupla na 2,01 procenta. Na této úrovni byly sazby naposledy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.