Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Finanční poradna iDNES.cz

Poradna

(Ilustrační snímek)

Na otázky odpovídá

Lukáš Urbánek působí ve společnosti Partners od roku 2008 na pozici VIP...

Lukáš Urbánek působí ve společnosti Partners od roku 2008 na pozici VIP finančního poradce a společně s týmem provozuje VIP poradenskou kancelář ve Zlíně, která poskytuje komplexní služby v oblasti finančního poradenství a plánování. Lukáš Urbánek má více než desetiletou praxi a bude čtenářům radit s oblastí rodinných a osobních financí.

Nejvíce se ptáte

Poraďte se také

Poraďte se také


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

*Označené položky jsou povinné.

Životní pojištění
Dobrý den,
mám dotaz na možnosti vypovězení smlouvy o životním pojištění a to z důvodu mé nespokojenosti s účtováním mých plateb. Pojištění bezeškodně trvá zhruba 3 roky ,ale poslední rok se snažím neúspěšně vyřešit nezaúčtování jedné mé splátky. Platbu provádí od počátku pojištění zaměstnavatel strháváním částky ze mzdy ,ale jednu splátku pojišťovna nezapočetla ,nevím z jakého důvodu. Co se stalo jsem začal ihned řešit jak v pojišťovně tak i u svého zaměstnavatele. V pojišťovně se neustále (již téměř rok) vymlouvají na chybu zaměstnavatele ,ale po ověření ,a nakonec i dle mých výplatních lístků jsem se ujistil ,že u zaměstnavatele je vše v pořádku. Přes veškeré šetření ,a dokazování pojišťovna mou jednu platbu bere neustále jako dlužnou. Jak mohu v takovémto případě ukončit smlouvu? Pojistné ani obchodní podmínky mnou odsouhlasené podpisem smlouvy tuto situaci neznají takže ani neřeší. Děkuji za odpověď David
David
Lukáš Urbánek působí ve společnosti Partners od roku 2008 na pozici VIP...
Dobrý den, Davide, 
věřím Vám, že Vaše nespokojenost asi už přesahuje všechny meze, ale zkuste raději vše s pojišťovnou vyřešit. Neznám zatím případ, kdy by se to nepovedlo. Každá platba lze dohledat. Vyřešení této situace by právě mohlo být pro Vás nejlepším řešením. Nové pojištění se Vám nemusí podařit uzavřít, nebo bude dražší. Pokud potřebujete s řešením Vaší situace pomoci, obraťte se na šikovného finančního poradce, který Vám jistě poradí a bude Vám nápomocen i v budoucnu.
Pojistnou smlouvu můžete vypovědět kdykoliv. Je zde 6 týdenní výpovědní lhůta a je potřeba počítat s tím, že pokud pojišťovna eviduje nějaký dluh na pojištění, tak ho bude chtít uhradit.

Životní pojištění
Dobrý den, prosím o radu. V roce 2008 si manžel zřídil IŽP. V roce 2013 ho finanční poradce přesvědčil, že mu nabízí výhodnější ŽP u jiné pojišťovny. Původní IŽP tedy manžel snížil na minimální měsíční částku 300,-Kč. Manžel ale nechce dále platit tuto částku a tak mu finanční poradce doporučil IŽP zrušit. Problém je, že odbytné mu nyní bude pojišťovnou zdaněno, navíc bude muset dodanit odpočty na daních z let 2008-2013 a nevím, jaké další poplatky z toho ještě plynou. Aktuální stav podílového účtu je cca 61.000,-Kč, manžel z toho ale prý dostane po všech odečtech asi tak polovinu. Je nějaký vhodnější způsob, jak s pojištěním naložit, aby už manžel nemusel pojištění měsíčně platit a při tom tolik netratil? Např. převedení do splaceného stavu apod.? Dozvěděla jsem se, že dodanění i v případě převedení odbytného na další ŽP, kterou máme od r. 2013, budeme muset provést. Je to pravda? Děkuji.
Iveta
Lukáš Urbánek působí ve společnosti Partners od roku 2008 na pozici VIP...
Dobrý den, Iveto, 
pokud se peníze převedenou na novou smlouvu, která splňuje podmínky pro daňové úlevy, bude vše v pořádku.
S výpovědí IŽP je to vždy složité. Nedá se jednoznačně říci, kdy je to výhodné a kdy už ne. Nejdůležitější je mít k dispozici dostatek informací a vyhodnotit všechna rizika spojená se změnou pojištění. Teprve potom je možné se rozhodnout.
Dle mého názoru by měl být postup následující:
1) Pečlivě vyhodnotit potřebu pojištění.
2) Stanovit rizika, která ohrožují moji finanční situaci.
3) Tyto rizika vyčíslit.
4) Vyhodnotiti vlastní rezervy a aktiva, která mi pomohou nenadálé životní situace překlenout.
5) Stanovit výši pojistných částek.
6) Spočítat pojistné po změně stávající smlouvy.
7) Porovnat požadovanou pojistnou ochranu s jinými nabídkami na trhu.
8) Zjistit od stávající pojišťovny všechny dostupné informace k ukončení PS (odkupné, splacený stav...).
9) Dle výše uvedených informací se rozhodnout, co bude správně.

Doporučuji se tedy obrátit na opravdového poradce. Pokud si nejste jistá, zkuste vyhledat poradce, který je držitelem certifikátu EFA. U něj by měla být dostatečná kvalita a odbornost zajištěna.
Životní pojištění
Dobrý den.Můžete mi prosím poradit , kde by jsem se dozvěděla pravdu , o vyplacení částky zrušené pojistky? Dne 4.6.2015 jsme byli s manželem zrušit pojistku - AXA Karlín . Slečna L.F. nám řekla není problém, do 14 dnů pojistku vyplatíme, ale nic nepřišlo.Po měsíci jsem volala opět a slečna nám to prý zjistí. A hle , prý volali z centály , že jsem to měli oznámit 6 týdnů předem a chtěli zaplatit další kvartál platby pojistného. Slečna však nás ujistila že nic platit nemáme. Závěr je takový : vyplacená částka nám přišla po třech měsících a ještě o pět tisíc méně než jsme měli dostat.Dá se s tím něco dělat? Poradí nám někdo? Děkuji
Drahomíra
Lukáš Urbánek působí ve společnosti Partners od roku 2008 na pozici VIP...
Dobrý den, Drahomíro, 
z mého pohledu celá situace mohla proběhnout takto: pracovnice na pojišťovně s Vámi sepsala špatně výpověď, nebo Vás špatně informovala. Zkrátka výpověď neproběhla k Vámi požadovanému datu (standardní výpovědní lhůta je 6 týdnů a musí být dodržena), ale až o další čtvrtletí později. Pokud jste nezaplatili pojistné, tak si ho pojišťovna odečetla sama z rezervy, která na pojištění již byla vytvořena.
Druhý možný důvod nižší výplaty může být srážka daně z výnosu, kterou pojišťovna musí ze zákona uplatnit. Daň je ve výši 15 %. Mohlo také dojít ke zdanění příspěvku zaměstnavatele.

Doporučuji si vzít výpis zaslaný s informací o ukončení pojistné smlouvy a zajít na pojišťovnu a nechat si vysvětlit všechny položky a jak k nim pojišťovna došla. Pokud Vás odpověď neuspokojí, vyžadujte nadřízeného daného pracovníka. Pokud ani on Vám nepodá patřičné vysvětlení, sepište žádost o vysvětlení a pošlete na pojišťovnu. A uvidíte.
Pokud by se jednalo opravdu o pochybení pracovnice pojišťovny bude důležité z Vaší strany toto pochybení prokázat. Nejlépe kopií první podané výpovědi atp. A opět bych posílal vše doporučeně na pojišťovnu.
Životní pojištění
Dobrý večer.
Syn, 13 let, má úrazové pojištění. V případě úrazu ve škole má i škola své pojištění. pokud dojde k úrazu při vyučování, má syn nárok na vyplacení obou pojistek, nebo se pojistná událost hlásí pouze u jedné pojišťovny?
Děkuji za odpověď.
bibi
Lukáš Urbánek působí ve společnosti Partners od roku 2008 na pozici VIP...
Dobrý den, 
v případě pojistné události budete mít nárok na plnění z obou pojistných smluv. Škola musí takový úraz odškodnit (buď sama nebo přes pojišťovnu) a Vaše soukromé pojištění je vámi placené a tudíž bude nárok i na plnění z něj.

Životní pojištění
Dobrý den,chtěl bych Vás poprosit o radu ohledně úrazového pojištění.

Rád bych tyto volné peníze rozvrhnul na pojištění a spoření asi takto:

Úrazové pojištění do 1.400,- kč mesíčně.
Věk 24 nekuřák,sport pouze rekreačně,registrovaný pouze v amatérských soutěžích,
žádně rizikové aktivity
Práce:manuální (stěhovací služba)
Požadavek: (podle důrazu na konkretní položky 0 – 5)
denní odškodné v případě úrazu:5
odškodnění v případě invalidity:3
odškodnění v případě trvalých následků:3
odškodnění v případě vážné nemoci:3
denní odškodnění v případě pracovní neschopnosti:0-2
denní odškodnění v případě hospitalizace: 0-2
Úmrtí:0
Ostatní:0

Moc děkuji za Vaší ochotu a čas.

S přáním příjemného dne.
Jakub Malý
Jakub Malý
Lukáš Urbánek působí ve společnosti Partners od roku 2008 na pozici VIP...
Dobrý den Jakube, 
dle poskytnutých informací Vám nedokážu lépe poradit, než Vám dát odkaz na webový seriál zaměřený na tuto problematiku.
Nejsem si jistý, jestli ve Vašem případě 100 % soustředění se na úraz je ta nejlepší volba. Úraz je totiž příčinou invalidity a úmrtí pouze cca v 6 % případů.

Opět bych raději doporučil osobní konzultaci s odborníkem, který vyhodnotí všechny rizika ve vztahu k Vašemu zaměstnání, majetku, finančním rezervám atp.... Teprve potom bych se rozhodoval o způsobu zajištění rizik.

Životní pojištění
Dobrý den, mám založeno flexi zivotni pojisteni asi 5 let vztahuje se na to i pobyt v nemocnici v dobe porodu / cerven 2014/ ? Mam zde nastaven pobyt v nemocnici.
Zaroven bych chtela flexi zrusit prijde mi neefektivni. Mam cekat na proplaceni doby v nemocnici a pak zrusit nebo muzu soucasne zrusit s zadosti o proplaceni.
Hana
Lukáš Urbánek působí ve společnosti Partners od roku 2008 na pozici VIP...
Dobrý den, Hano, 
pokud máte v pojištění sjednanou hospitalizaci, tak je potřeba se ještě podívat do pojistných podmínek, kdy bude případná výluka uvedena. Těhotenství velmi často patří mezi ně, ale přesně nevím. Záleží na konkrétní smlouvě a době sjednání.
Pojistnou smlouvu lze ukončit kdykoliv k výročí pojistné doby. Výpovědní lhůta je 6 týdnů. Pokud nastala pojistná událost v době pojištění, budete mít nárok na pojistné plnění bez ohledu na termín podání výpovědi.

Životní pojištění
Dobrý den,
zajímalo by mě kde je pravda.
Před 14ti lety jsem uzavřel kapitálove životní pojištění u Kapitolu s dlouhodobým zhodnocováním investic. Dle tabulek a grafu které mi byly při podpisu smlouvy předloženy, mi po 35 letech mělo být vyplaceno cca 900.000,- Kč.
Nedávno mě navštívil poradce od Kapitolu, doporučil mi pojistnou smlouvu ukončit s tím, že mi založí novou a výhodnější také s investičním spořením. Důvod proč ukončit uvedl, že u stávajícího spoření po 35 letech mi prý bude vyplacena naspořená částka ve výši cca 208.000,-Kč Proč mi tedy při uzavírání smlouvy tvrdili že to bude cca 900.000,-?? Prosím o radu, co dál. Mám smlouvu ukončit nepo pokračovat. Děkuji
Vojtěch Kozmer
Lukáš Urbánek působí ve společnosti Partners od roku 2008 na pozici VIP...
Dobrý den, Vojtěchu,
já bych nevěřil ani jednomu z nich :-). Ten první obchodník Vám nejspíš ukázal nějakou modelaci vývoje kapitálové hodnoty, která byla založena na nereálně vysokém zhodnocení. KŽP je ultra-konzervativní produkt, který na dlouhém horizontu garantuje spíše reálnou ztrátu. To, jestli je to tak opravdu, je potřeba zjistit a bez dalších informací získaných od pojišťovny, bych se do žádných kroků nepouštěl.
Druhý obchodník si chce pouze vydělat. Pojištění není na spoření, ale na pojištění. Investování přes pojistku vyjde orientačně na 10-20% poplatků. Pravidelná investice znamená poplatek 2-3,5 %.

Jestli bych měl poradit, tak jednoznačně si nechejte od pojišťovny poslat následující informace:
1) Jaké bude celkové zaplacené pojistné na pojistné smlouvě?
2) Jaká bude výše jednorázového vyrovnání na konci pojištění?
3) Jaká je výše doposud zaplaceného pojistného?
4) Jaká je výše odkupného k nejbližšímu možnému termínu?
5) Lze převést smlouvu do splaceného stavu? Pokud ano, jaká bude výše jednorázového vyrovnání na konci pojistné smlouvy? Jaká bude výše pojistných částek?
Odpověď potom předejte finančnímu poradci nebo mi společně se smlouvou pošlete na mail. 
Pro konečné rozhodnutí je potřeba ještě vyhodnotit zátěž spojenou s případným dodaněním.

Životní pojištění
Dobrý den,byla jsem 71dnů v jedné PN a pojištovna mi odečetla 2 x 14dní za uvedené 2 různé diagnozy,které mi tam mudr napsala,.(mám plnění od 15tého dne PN). Co se dá dělat,aby mi to bylo doplaceno? Mám pojištěnu pracovní neschopnost a ne diagnozy,děkuji, Zuzana
Zuzana
Lukáš Urbánek působí ve společnosti Partners od roku 2008 na pozici VIP...
Dobrý den, Zuzano, 
pokud pojišťovna zvolila takový postup, asi k tomu má důvod. Doporučuji Vám tedy obrátit se na pojišťovnu s žádostí o vysvětlení a uvedení odkazu na příslušný bod pojistných podmínek, kde by mělo být vše popsáno.
Nevím jakou máte smlouvu a jakými pojistnými podmínkami se řídí, abych Vám mohl lépe odpovědět.




Životní pojištění
Dobrý den chci se zeptat na jednu věc ukončil jsem investični spořeni u ted už společnosti NN dříve ING peníze poslali na učet vše ok po cca 10dnech mi došel dopis od NN jestli jsem uplatnoval zdanové zvýhodněni(což jsem dělal) je třeba vracenou částku dodanit je to pravda nebo ne??
,děkuji za info
hezký den Kučera
tomáš k.
Lukáš Urbánek působí ve společnosti Partners od roku 2008 na pozici VIP...
Dobrý den, Tomáši, 
vše záleží na tom, kolik je Vám let a jak dlouho trvalo Vaše pojištění. Pokud jste ukončil pojistnou smlouvu před svými 60 lety a v minulosti jste si ponižoval daňový základ o zaplacené pojistné, musíte dodanit. Příští rok, je potřeba vše uvést do daňového přiznání za letošní rok.
Může se ovšem také stát, že tuto formulaci používá pojišťovna jako plošný postřik, aby veškerou odpovědnost přenesla na klienty, kteří si potom sami musí zjistit, jestli povinnost mají či nikoliv.
Životní pojištění
Prosím o radu - dceři (35) byla v 18 letech založena smlouva na důchodové pojištění (Česká pojišťovna) s dobou spoření 47 let (zjištěno dodatečně) Je možno s touto smlouvou nakládat bez ztráty (stržení částky za vypovězení) např. převedení na jinou výhodnější u jiné pojišťovny nebo eventuální vybrání naspořených peněz - po jaké době Děkuji Johanna
Johanna H.
Lukáš Urbánek působí ve společnosti Partners od roku 2008 na pozici VIP...
Dobrý den, Johanno, 
pokud se jedná o takovou smlouvu jak píšete, tak s největší pravděpodobností moc výhodná nebude. Jedná se o starý typ kapitálového životního pojištění s možností čerpání renty. Tyto smlouvy se vyznačují velmi konzervativní strategií pro zhodnocování rezerv a většinou garantují klientům reálnou ztrátu. Chytřejší budete, pokud Vaše dcera pošle na pojišťovnu žádost o sdělení následujících informací:
1) Jaké bude celkové zaplacené pojistné na pojistné smlouvě?
2) Jaká bude výše jednorázového vyrovnání na konci pojištění?
3) Jakou výši důchodu a jak dlouho bude možné čerpat při dodržení pojistné doby? 
3) Jaká je výše doposud zaplaceného pojistného?
4) Jaká je výše odkupného k nejbližšímu možnému termínu?
5) Lze převést smlouvu do splaceného stavu? Pokud ano, jaká bude výše jednorázového vyrovnání na konci pojistné smlouvy?

Odpověď z pojišťovny mi potom pošlete nebo se s ní obraťte na finančního poradce, který Vám poradí, jaké další kroky podniknout. S největší pravděpodobností se při výpovědi neobejdete bez ztráty, ale z pohledu využití jiných možností (Doplňkové penzijní spoření, podílové fondy, s opatrností také Investiční životní pojištění) Vám bude taková ztráta mnohonásobně kompenzována.

Pokud nechcete nikam psát, tak si jenom dle smlouvy porovnejte výši sjednaného důchodu a spočítejte zaplacené pojistné. Pokud je zaplacené pojistné vyšší než důchod, nemá to moc smysl pokračovat. 

Životní pojištění
Manžel je OSVČ (elektrikář) a poradcem z jedné pojišťovny byl přesvědčen k uzavření "výhodného" životního a úrazového pojištění" Platí 12000 ročně přičemž při úrazu (vymknutí kotníku) mi paní v pojišťovně sdělila že nárok by byl tak na 200,--Kč přičemž za vyplnění žádosti lékařem se platí 300,-- Jaké pojištění byste doporučoval aby byl aspoň trochu krytý při úrazu Děkuji Hanka - otázka upravena poradcem
Hanynka
Lukáš Urbánek působí ve společnosti Partners od roku 2008 na pozici VIP...
Dobrý den, 
to že pojišťovna nebude plnit při této události ještě neznamená, že se jedná o špatnou pojišťovnu nebo pojistnou smlouvu. Příčina může být "pouze" v nesprávném nastavení pojistné smlouvy a výběru pojištěných rizik. Životní a úrazové pojištění je velice komplikovaný produkt a správné nastavení pojistné smlouvy je velmi obtížné.
Pokud potřebujete mít krytý jakýkoliv pokles příjmu, tak pro případ úrazu bude nejednodušší mít v pojistné smlouvě sjednáno denní odškodné za léčení úrazu. Tyto dávky nemají vliv na to, jestli manžel bude pracovat nebo ne. Rozhodující je léčený úraz. Rozšířeným krytím potom může být pracovní neschopnost. Do této množiny patří také nemoci. Pojistné plnění je zpravidla až od 29. dne. Na podmínky pro OSVČ je potřeba se informovat. Oba typy denních dávek jsou z mého pohledu důležité hlavně tam, kde chybí vlastní finanční rezervy. Pojištění vždy něco stojí a možná zjistíte, že ho nepotřebujete.
V případě vážnější a trvalejší změny zdravotního stavu se můžete pojistit na riziko trvalých následků úrazem a trvalé invalidity. U Vašeho manžela je asi větší riziko úrazu, než u člověka sedícího celý den v kanceláři, ale i tak bych neopomíjel pojištění trvalé invalidity. Riziko, že nastane invalidita z důvodu nemoci je výrazně vyšší, než invalidita následkem nemoci. Tomu také odpovídá cena za pojištění.

Pokud se budete chtít dozvědět více, mohu Vám doporučit náš emailový seriál na téma životního a úrazového pojištění, který by měl být opět v příštím týdnu k dispozici na www.vipco.cz.

Životní pojištění
Dobrý den, vůbec jsem nepochopil, kdy mohu zrušit úrazovou pojistku. Když mám úraz a pošlu oznámení o pojistné události, mohu do 3 měsíců od tohoto poslaného oznámení poslat také výpověď s tím, že zaplatím ještě 1-2 měsíce, a po 6 týdnech je pojistka zrušená? Děkuji.
Marek
Lukáš Urbánek působí ve společnosti Partners od roku 2008 na pozici VIP...
Dobrý den, Marku, 
při dodržení 6 týdenní výpovědní lhůty můžete pojistnou smlouvu vypovědět k výročí pojistné smlouvy kdykoliv. Dokud je smlouva platná a platíte si za pojistnou ochranu, máte nárok na pojistné plnění. Výpověď tedy můžete poslat kdykoliv.
Životní pojištění
Dobrý den, mám již cca 15 let založeno kapitálové životní pojištění u fy Generali. Loni jsem pojišťovnu z rodinných důvodů požádala o redukci smlouvy, abych nemusela v tíživé situaci pokračovat v běžném režimu plateb. Přizvala jsem před tímto krokem, ke konzultaci také jejich agenta, abych se ujistila, jaké důsledky tento krok pro mne bude mít. Po redukci mi bylo pojišťovnou vyčísleno okamžité odkupné a také odybytné v době ukončení smlouvy v rádném termínu. Agent pojišťovny mě ujistil, že pokud nebudu požadovat okamžité odkupné, ale vyberu si částku někdy později, bude částka odkupného lineárně v čase navýšovat směrem k cílovému odbytnému. Letos mi pojišťovna vyčíslila odkupné cca o sedm tisíc menší než před rokem.
Pojišťovna se ke klientům chová velmi arogantně, nekomunikuje jinak než skze doporučené dopisy. Mohu se nějakým způsobem bránit ?Je pojišťovna povinna zveřejňovat obchodní podmínky včetně příkladů výpočtu odkupného a odbytného?Děkuji za radu V.
Veronka
Lukáš Urbánek působí ve společnosti Partners od roku 2008 na pozici VIP...
Dobrý den, Veroniko, 
pokud nejste s přístupem pojišťovny, určitě se bránit můžete. Pokud pojišťovna na Vaše výtky nereaguje, můžete se obrátit na Asociaci pojišťoven, na Finančního arbitra nebo na Českou národní banku. Pomoci Vám může také právník. Vždy je ovšem potřeba posoudit, do jaké míry budete schopna prokázat pochybení pojišťovny a jejího agenta.
Obecně doporučuji klientům v případě, že řeší otázku úpravy smluv, změny pojistného, částečné odkupy atp. vše řešit s pojišťovnou písemně. Je to jediný způsob, jak předejít pozdějším nepříjemnostem.

Životní pojištění
Dobrý den, jsem zaměstnanec a platím si životní pojištění (asi už 10 let). Myslím si, že to mám dobře nastaveno. Volali mi z pojišťovny, že si to mám předělat a zrušit, protože jsou nové zákony. Co byste mi poradil? děkuji, P.B.
Petr Bauer
Lukáš Urbánek působí ve společnosti Partners od roku 2008 na pozici VIP...
Dobrý den, Petře, 
pokud si myslíte, že Vaše pojistná smlouva je v pořádku, tak si ji nechejte. S největší pravděpodobností se jedná pouze o fintu pojišťovny. Může se ovšem také stát, že pojišťovna má opravdu pro Vás lepší podmínky. Pokud budete mít tedy čas, můžete si novou nabídku nechat představit. U změny pojistné smlouvy potom doporučuji si pohlídat zejména poplatkovou strukturu pojištění a výši poplatků, které budete muset zaplatit. Férové bude, pokud Vám pojišťovna všechny počáteční poplatky spojené se smlouvou odpustí.
V případě, že budete mít zájem dozvědět se více o možnostech životního pojištění a správném nastavení pojistné smlouvy, tak Vám mohu doporučit knihu "Jak ovládnout své peníze" nebo emailový seriál zaměřený na tuto problematiku.

Životní pojištění
Dobrý den. Od roku 2001 mám uzavřeno Kapitálové životní pojištění pod označením K1B s připojištěním u Komerční pojišťovny KB. Po celou dobu jsem si zaplacené pojistné odečital ze základu daně, ale nyní mi přišel od výše uvedené pojišťovny dopis, že již toto nebude možné, že moje pojistka bude dále nastavena pouze na výběr peněz a nikoliv na možnost odečtu ze základu daně. Na můj dotaz mi bylo z pojišťovny odpovězeno, že řešením je pouze nové pojištění. Prosím laskavě o radu jak nyní postupovat. Děkuji za odpověď a přeji hezký den.
Petr
Lukáš Urbánek působí ve společnosti Partners od roku 2008 na pozici VIP...
Dobrý den Petře, 
z mého pohledu na tento krok nemá pojišťovna právo. Dnes je to tak, že pojišťovny potřebují od svých klientů písemné vyjádření o tom, zdali se rozhodli pro daňovou nebo nedaňovou variantu. Jednostranně Vám nesmí cokoliv pojišťovna nutit.
Zkuste se tedy prosím ještě jednou podívat na zaslané dokumenty z pojišťovny, jestli jste náhodou něco nepřehlédnul. Pokud by bylo skutečně vše tak, jak píšete, doporučuji se znovu obrátit na pojišťovnu a chtít po ní vysvětlení.
Pokud by se stále nedařilo, kontaktujte mě na email: lukas.urbanek@partners.cz

Životní pojištění
Dobrý den, mám uzavřené investiční životní pojištění od roku 2008 na 46 let (konec 2054). Nyní se musím rozhodnout zda chci nadále čerpat daňové zvýhodnění (podepsat dodatek). Můj dotaz je, kdybych chtěla smlouvu vypovědět dřív (než v roce 2054) co to pro mě znamená v případě, že dodatek podepíši (budu nadále čerpat daň. zvýhodnění) a v případě, že ho nepodepíši.
Děkuji
Anna
Lukáš Urbánek působí ve společnosti Partners od roku 2008 na pozici VIP...
Dobrý den Anno, 
dovoluji si Vás odkázat na článek Petry Dlouhé, která v druhé části textu popisuje právě problematiku daňových odpočtů.
Já bych jenom dodal, že dnes pojišťovny oslovují své klienty znovu z důvodu doporučení České národní banky, která vyžaduje aktivně provedení souhlasu či nesouhlasu s úpravou PS. 
Životní pojištění
Dobrý den,jde mi o soukromé pojištění,kde si platíme pracovní neschopnost,pojistku máme od 1.10.2014 a tato pojišťovna má 3 měsíce čekací dobu na nemoce,od 1. ledna už není čekací doba,jde mi o to jestli nemoc na neschopenku od 1.ledna zaplatí nebo by musel mít jinou diagnozu,než měl v čekací době,děkuji.
Jana
Lukáš Urbánek působí ve společnosti Partners od roku 2008 na pozici VIP...
Dobrý den, 
s největší pravděpodobností by pojišťovna plnila pouze v případě jiné diagnózy. Podrobný postup pojišťovny bude uveden v pojistných podmínkách. Pokud máte pochybnost, nahlaste pojistnou událost, vyplňte potřebné dokumenty a pojišťovna se Vám vyjádří.

Životní pojištění
Dobrý den,mám prosbičku,manžel omarodil 27.10 v čekací době,nejdříve měl úraz,pak se mu diagnoza změnila na zánět M006,platíme si neschopenku,nyní už není v čekací době,stále marodí na jednu neschopenku a zajímá mě,když jsme byli v čekací době,jestli nám neschopenku pojišťovna zaplatí,děkuji za odpověď.
Jana
Lukáš Urbánek působí ve společnosti Partners od roku 2008 na pozici VIP...
Dobrý den Jano, 
z informací ve Vaší otázce si nejsem jistý, jestli se trefím s odpovědí. Pokud měl manžel pracovní smlouvu, byl automaticky účastníkem nemocenského pojištění (platil za něj zaměstnavatel) a podle mého názoru, na to nemá zkušební doba vliv. Ošetřující lékař vystaví potvrzení o pracovní neschopnosti, které slouží jako podklad pro Okresní správu sociálního zabezpečení a pro zaměstnavatele. Takže manžel by měl již nemocenskou dostávat. Pokud ne, je někde chyba.

Pokud jste měla na mysli soukromé pojištění u komerční pojišťovny, kde si manžel platí pojištění pracovní neschopnosti, tak opět není důležitá diagnóza, ale potvrzení o pracovní neschopnosti od ošetřujícího lékaře, Zde je ovšem potřeba pojišťovnu co nejdříve informovat o vzniku pojistné události (telefonicky, poštou, emailem). Může se totiž stát, že má pojišťovna stanovenou lhůtu, ve které je potřeba takovou pojistnou událost ohlásit. Při nedodržení těchto podmínek hrozí to, že pojišťovna bude poskytovat pojistné plnění až od okamžiku nahlášení pojistné události.

Pokud se ptáte pouze na čekací dobu stanovenou pojišťovnou a definovanou v pojistných podmínkách, tak záleží na konkrétní pojistné smlouvě. Standardně platí to, že pojišťovny poskytují plnění až od 15., 29., 45.... dne. Ale existují také pojišťovny, které proplácí pracovní neschopnost zpětně, pokud pojištěný je na PN alespoň třeba 29 dní. Všechny tyto informace by měly být obsaženy v pojistných podmínkách.

Životní pojištění
Dobrý den,
životní pojitka uzavřená od 1.8.2003 pro muže ročník 1959 platba 636 Kč, 440,- pojistné za smrt nebo dožití, pojištění vážných chorob 40,-, pojitné za vedlejší úřazové pojištění 156,-. Je výhodné, či nevýhodné tuto pojistku zrušit???
Jana
Lukáš Urbánek působí ve společnosti Partners od roku 2008 na pozici VIP...
Dobrý den Jano, 
děkuji za Váš dotaz. Ke korektní odpovědi ovšem potřebuji ještě další údaje z pojistné smlouvy a možná také informace z pojišťovny.
Obecně!
Podle toho, co uvádíte se jedná o Kapitálové životní pojištění, smlouva bude cca do 60 - 65 let věku. Smlouva tedy končí nejpozději za 9 let. o výhodnosti ukončení PS rozhoduje hned několik faktorů: 1) nutnost dodanění, pokud nebude navozovat na tuto smlouvu nová smlouva v daňovém režimu, 2) Výše odkupného - kolik pojišťovna vyplatí v případě ukončení pojistné smlouvy, 3) hospodaření pojišťovny - jak efektivně dokáže zhodnocovat finanční rezervy klientů, 4) Životní situace pojištěného - jestli potřebuje pojistnou ochranu a v jaké výši, 5) V jaké výši je potřeba mít pojistnou ochranu a jestli je reálné se někde jinde za rozumných podmínek pojistit, 6) jakým způsobem lze pojistnou smlouvu upravit.
Pokud si přejete podrobnější odpověď, kontaktujte mě prosím na email lukas.urbanek@partners.cz a poskytnu Vám šablonu dopisu na pojišťovnu za účelem získání více informací o pojistné smlouvě.
Životní pojištění
Dobrý den, 1.6. 2012 jsem uzavřela variabilní život. pojištění platila jsem každý měsíc 1000 kč, přesně po dvou letech mi zavolal stejný makléř s tím, že mě může připojistit na rakovinu prsa, jasně jsem mu řekla že souhlasím, ale že nechci novou smlouvu, dušoval se že o peníze v žádném případě nepřijdu, že mi je převedou do nové pojistky a že se vlastně vůbec nic nemění. Bohužel až teď jsem zjistila že, žádné peníze mi na novou smlouvu nepřevedou a ještě si musím udělat sama dodanění což nejspíš znamená že asi budu muset vracet peníze na daních, přemýšlím jak postupovat dál, zda podat na dotyčného pána stížnost a zrušit novou pojistku. Prosím o radu jak postupovat dál děkuji Popova
Popova Kateřina
Lukáš Urbánek působí ve společnosti Partners od roku 2008 na pozici VIP...
Vážená paní Popová, 
to co popisujete je docela rozšířený nešvar a není to vůbec dobré. Pokud je vše jak píšete, tak bych doporučil se bránit. Prvně zkuste kontaktovat současnou makléřskou společnost, u které je zástupce, který s Vámi smlouvu podepisoval. Pokud to nepomůže, můžete se obrátit na finančního arbitra, který podobné případy řeší. Dále můžete kontaktovat Českou národní banku, pojišťovnu, u které je smlouva uzavřená (pokud nebyl přechod z pojišťovny do pojišťovny). Nebo se také můžete obrátit na soukromé společnosti, které se ochranou spotřebitele zabývají.
K Vaší povinnosti dodanění - pokud na stávající smlouvu navazuje nová smlouva, která splňuje všechny podmínky pro daňovou uznatelnost (je do 60 let věku) a stará smlouva byla vypovězena tak, že se finanční rezerva ze staré smlouvy převádí na novou pojistnou smlouvu, povinnost dodanění se Vás netýká.
Případně mi můžete napsat (lukas.urbanek@partners.cz) a pokusím se Vám najít zkušeného poradce v místě Vašeho bydliště, se kterým se můžete osobně poradit o dalších krocích.

Životní pojištění
Dobrý den,
minulý rok v Listopadu jsem si nechal uzavřít životní pojištění u České Pojišťovny (Život v pohodě), Kooperativa (Perspektiva), ING (ING Smart) a chtěl bych snížit měsíční poplatky protože takhle to mám měsíčně za 3.000,- a úplně mi to nevyhovuje. Kdyby to šlo udělat dohromady dejme tomu za cca 1.000,- bylo by to velice fajn, takže bych jenom rád věděl o pro to mám udělat? Děkuji.
Tomáš
Lukáš Urbánek působí ve společnosti Partners od roku 2008 na pozici VIP...

Dobrý den Tomáši, 

na opravdu seriózní odpověď bych potřeboval znát více informací. Důležité je, abyste věděl, jestli vůbec pojištění potřebujete. Jedna věc je, snížit za každou cenu náklady na pojištění a druhá věc, mít rozumně nastavenou pojistnou ochranu, která Vám zajistí dostatečně stabilní situaci v případě nenadálých situací. Nejlepší by bylo vyhledat profesionála, který by tyto dvě oblasti dokázal skloubit k Vaší spokojenosti. Dále mohu doporučit knihu "Jak ovládnout své finance", kde jsem psal kapitolu právě na téma nenadálé životní situace.

Obecně k Vašemu dotazu: rozpětí pojistného si můžete nadefinovat libovolně. U Vámi zmiňovaných pojišťoven od 500 Kč a více. Vy máte všechny pojištění v režimu Investičního životního pojištění, které je spojeno s poměrně vysokými poplatky za vedení, uzavření a investování. pokud si vyberete jednu z těchto pojišťoven, tak asi velkou chybu neuděláte. Všechny jsou velice podobné. Do zbývajících pojišťoven stačí zajít a smlouvy vypovědět, nebo výpovědi poslat poštou. Do dvou měsíců od počátku, je možné smlouvy vypovědět bez výpovědní lhůty (nevím, jestli se ještě vlezete, záleží na počátku PS), jinak 6 týdnů. Určitě počítejte s tím, že přijdete o zaplacené pojistné. Jinak já osobně preferuji spíše pojištění rizikové, kde se žádná finanční rezerva nevytváří.

 

Zkuste vyhledat nejbližšího certifikovaného poradce (EFA) a domluvit se s ním na osobní konzultaci, aby jste se vyvaroval dalších chyb. Případně mi napište na lukas.urbanek@partners.cz.




Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz




© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.