Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Firemním večírkům se nevyhýbejte, zlepšují komunikaci mezi zaměstnanci

aktualizováno 
Neformální akce pro zaměstnance stojí dost peněz. Některé firmy za ně utratí i statisíce korun. Investice se zaměstnavatelům bohatě vrátí. Pokud ovšem zaměstnanci na vánoční večírek přijdou.
Na firemním večírku není dobré kritizovat či dokonce pomlouvat kolegy. Ilustrační snímek

Na firemním večírku není dobré kritizovat či dokonce pomlouvat kolegy. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Z pohledu personalistů jsou taková setkání důležitou součástí interní komunikace, která rozvíjí firemní kulturu. A jde o dobrou investici.

Zaměstnanci se lépe poznají, což se může odrazit v jejich následné spolupráci. Zvyšuje se tím i náklonnost, respektive loajalita k zaměstnavateli. Právě na večírku se lze seznámit s kolegy z ostatních oddělení a třeba i neformálně podebatovat s šéfy firmy o situaci na pracovišti a dát zajímavé podněty pro změny.

Pro zaměstnavatele je pořádání firemního večírku investicí, která se vrací ve zvýšené pracovní motivaci zaměstnanců. A na kolik je přijde? Ceny za předvánoční podnikové akce šplhají i k milionu. Záleží na velikosti firmy.

V průměru se počítá 350 až 1 000 korun na osobu za catering. Pak se ještě platí významná položka za doprovodný program, případně za hudbu, někdy ji zvýší pronájem prostoru.

Firemní mejdany mnozí neberou

Na firemní vánoční párty přitom chodí rádo jen 16 procent zaměstnanců. Tento překvapivý výsledek vyplynul z průzkumu agentury STEM/MARK, která se na podzim dotazovala několika stovek zaměstnanců v Česku.

Téměř třetina pracovníků uvedla, že na firemní mejdany chodí, jen když na to mají náladu. A to i přesto, že se zaměstnavatelé snaží vymýšlet nejrůznější zábavné programy, aby své zaměstnance na akce nalákali. Firmy si objednávají například sommeliéra, barmanskou show, někdo pozve kuchaře na přípravu exotických jídel, tradicí bývá karaoke, vystoupení bavičů či kouzelníků, ale i digitální projekce a laserové show. Letos je trendem také pořádání večírků na parnících, které brázdí Vltavu.

Sedm užitečných rad

A jak si firemní večírek umět užít a nešlapat si zbytečně po kariéře? Personalisté doporučují následující užitečné rady:

  • Zjistěte si, jaké je vyžadováno oblečení, abyste nebyli v džínách, když ostatní budou mít na sobě šaty.
  • Nechoďte pozdě. Většina akcí začíná projevem šéfa a přijít v jeho průběhu nebo po něm je nevhodné.
  • Najezte se trochu před večírkem, nebudete pak za "Otesánka". Nezapomeňte jídlo prokládat společenskou konverzací.
  • Pijte s rozvahou a střídejte alkohol s vodou.
  • Na tanec je parket, nikoli stůl! A i když jste "lev salonů", na firemní akci se raději držte na uzdě. Další dny se o ní bude debatovat v práci a jistě nestojíte o pověst nejdivočejšího zaměstnance.
  • Nepřehánějte to ani s upřímností. Pokud budete o půlnoci v podnapilém stavu říkat šéfovi, co dělá špatně, může vás ráno čekat nemilé překvapení.
  • Na firemním večírku není dobré kritizovat či dokonce pomlouvat kolegy nebo hned každému nabízet tykání. Nikdy nevíte, zda se to neotočí proti vám.



Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Kvíz: Vyznáte se v novelizovaném zákoníku práce?

Slovo „práce“ zadávají lidé do vyhledávačů nejčastěji v září. Je to možná proto, že řada těch, kteří uvažují o změně zaměstnání, si nechává léto na rozkoukání...  celý článek

Alex Craffonara
Byl u nás Murdoch či princ Albert, říká šéf luxusní horské restaurace

V nadmořské výšce dvou tisíc metrů servírují mořské plody, zvou ty nejznámější DJ a zdejší večírky jsou vyhlášené tak, že sem jezdí celebrity z celého světa....  celý článek

Ilustrační snímek
Trend: trh práce se mění, teď si lidé vybírají firmy. Co je láká?

Rekordně nízká nezaměstnanost v České republice má i odvrácenou tvář. Na trhu práce prakticky nejsou „volní“ lidé. Získat a především si pak talentované...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.