Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Firmy vyžadují, ale nic neslibují

aktualizováno 
MF DNES přináší další ukázku z bible nespokojených zaměstnanců Lenosti... buď pozdravena! Corinne Maierové. Že by nám firma lhala, když stále omílá, že „člověk je naším největším bohatstvím“? Tahle věta, kterou pronášel už Stalin, je přinejmenším podezřelá.

 Neboť firma si bere a odhazuje, jak zrovna potřebuje. Nezaměstnanost postihuje všechny společenské vrstvy; k mladým a nekvalifikovaným dělníkům, kteří především kdysi plnili řady nezaměstnaných, se dnes přidávají dělníci kvalifikovaní, mistři, technici a odborné kádry...

Poučení z historie: i kdybyste ve firmě neměli v co doufat, vždycky se máte čeho obávat. Firmy totiž mnohé vyžadují, ale dávají si dobrý pozor, aby nic neslibovaly, a neposkytují žádnou dlouhodobou záruku. Proč? Všichni přece vědí, že sliby jsou závazné jen pro ty, kdo jim věří. A navíc ve světě, kde prý jsou šance pro všechny rovné, má ten, kdo je nezaměstnaný, nutně svůj díl viny. Jestliže je bez práce, znamená to, že je horší než ti, kteří ji mají. Jestliže je vaše místo zrušeno, je to proto, že jste nedokázali prokázat jeho užitečnost, neuměli jste dodat hodnotu svému úřadu, zaujmout zákazníka atd. Přirozeně, že je to vaše chyba!

... Abychom se vyhnuli nezaměstnanosti, musíme si pěstovat svou „zaměstnatelnost“. Možná by bylo dobré se nad významem tohoto slova zamyslet. Neznamená nic jiného než schopnost přesvědčit druhé o tom, že člověk může a musí být zaměstnán! A proč je třeba je přesvědčit? Protože v době, kdy jsou všichni zaměnitelní, se firemní zaměstnanec snaží najít něco, co by ho odlišilo od ostatních. Co? Vlastní osobnost, nic jiného. Při vybírání zaměstnanců platí jediné pravidlo: lidé jsou dnes najímáni nikoli podle toho, co umějí, nýbrž podle toho, jací jsou. Rozhodující jsou „schopnost týmové práce“ a „komunikativnost“, naopak pracovní zkušenost a vzdělání zůstávají podružné. Brzy se budeme učit výlučně tomu, jak okouzlit manažera lidských zdrojů. Buď vítán, pracovníku bez dovedností!

A tak se musíte stát prodejcem sama sebe. Musíte se umět „prodat“, jako by vaše osobnost byla zbožím, jehož tržní cenu je možné stanovit... Obraz a přitažlivost jsou důležitější než zboží samo a jeho užitečnost.

PLAT PŘES 200 000 KORUN. Tolik si může vydělat zubař. Šikovný kadeřník si přijde i na 40 000 korun. Kde si sáhnete na tak ZÁVRATNÉ VÝDĚLKY? V EU. Více ZDE


Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Tři věci, které nejvíce vytáčejí zaměstnance v kancelářích

Někdy je to v kanceláři o nervy a o zdraví. Zvlášť, když vypuknou hádky mezi kolegy kvůli relativním maličkostem. Horko, hluk, vyrušování, co teď nejvíce vadí...  celý článek

Ilustrační snímek
Kvíz: Vyznáte se v novelizovaném zákoníku práce?

Slovo „práce“ zadávají lidé do vyhledávačů nejčastěji v září. Je to možná proto, že řada těch, kteří uvažují o změně zaměstnání, si nechává léto na rozkoukání...  celý článek

Poldi Kladno
Vybudoval slavnou ocelárnu Poldi, úspěšný Karl však zůstal neznámý

Na konci 19. století ho znal snad každý ve střední Evropě. Karl Wittgenstein byl skvělý podnikatel a obchodník. Zároveň tvrdý šéf a otec, jehož život byl víc...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.