Front office manager

Když člověk přijde někam do úřadu a první, na koho narazí, je nepříjemná bytost (front office pracovník), utváří si podle ní dojem o celé instituci. Zatímco v ekonomicky vyspělých zemích jsou na tyto pozice vybíráni lidé s příjemným vystupováním a velmi pozitivním myšlením, v tuzemsku je stále ještě často možné vidět třeba na místech vrátných nebo recepčních úplně opačné typy. A zákazník?

Ten se příště obrátí na konkurenta. Konkrétní pracovní náplň front office pracovníků bude odlišná podle podniku, ve kterém budou pracovat. Mohou to být recepční, které představují v hierarchii podniku nižší administrativní síly a mají vedle uvádění návštěvníků na starosti často také přepojování hovorů či obsluhu faxu.

Když pracuje front office pracovník pro oddělení lidských zdrojů, může mít na starosti tvorbu vzdělávacích programů pro management firmy i zajištění rozvojových plánů. Všichni pracovníci front office by měli mít společnou určitě alespoň jednu vlastnost - umět jednat s lidmi. Neznamená to jen dobré společenské vystupování, ale také nadprůměrnou ochotu a vstřícnost, cit pro situaci a smysl pro orientaci. Jejich platové ohodnocení je velmi rozdílné - u pracovníků bez praxe bude s největší pravděpodobností začínat okolo dvanácti tisíc korun měsíčně.

Co jsme psali a co si přečtete

Logistic Manager
Analytik
Security Manager
Finanční manažer
Auditor
Department Manager
Sector Manager
Web Editor
Portfolio Manager
Front Office Manager
IT Consultant
Key Account Manager