Navíc se pouhé soustředění na výsledky z dlouhodobého hlediska žádnému manažerovi nevyplatí. Stejně důležité jako výsledky by pro manažera, firmu a její vedení měly být postupy práce, díky kterým se výsledků dosahuje, a vztahy, které vládnou v týmu i na pracovišti. Postupy práce (procesy), vztahy mezi lidmi a jejich rozvoj tvoří tři vrcholy pomyslného trojúhelníku. Bez nich nelze dlouhodobě s výsledky počítat.
Jednoduše řešeno, nebude-li si manažer všímat toho, jak jsou nastaveny procesy ve firmě, bude-li opomíjet kontrolní mechanismy, kterými se ověřuje, zda se podle těchto postupů opravdu pracuje, a nevyhodnotí-li úspěšnost výstupu, může dojít až k tomu, že společnost přijde - kvůli špatné kvalitě služeb a práce - třeba o významného klienta.
Lhát v životopise se nevyplácí. |
Práce s lidskými zdroji je nezbytná pro každého moderního manažera, který chce být ve svém oboru úspěšný. Minimálně alespoň pro začátek může k úspěšnosti manažera posloužit trojice jednoduchých pravidel:
-
Buďte se svými lidmi, kdykoli je to možné.
-
Pozorně jim naslouchejte.
-
Neznevažujte potřeby zaměstnanců a jejich připomínky.