Hodnocení manažerů

Výsledky, kterých manažer dosahuje, jsou pro vedení často jediným měřítkem hodnocení. Firmy vznikají za účelem zisku a nelze proti tomu nic namítat. Hodnotit manažera jen podle úspěšnosti dosažených výsledků je ovšem krátkozraké.

Navíc se pouhé soustředění na výsledky z dlouhodobého hlediska žádnému manažerovi nevyplatí. Stejně důležité jako výsledky by pro manažera, firmu a její vedení měly být postupy práce, díky kterým se výsledků dosahuje, a vztahy, které vládnou v týmu i na pracovišti. Postupy práce (procesy), vztahy mezi lidmi a jejich rozvoj tvoří tři vrcholy pomyslného trojúhelníku. Bez nich nelze dlouhodobě s výsledky počítat.

Jednoduše řešeno, nebude-li si manažer všímat toho, jak jsou nastaveny procesy ve firmě, bude-li opomíjet kontrolní mechanismy, kterými se ověřuje, zda se podle těchto postupů opravdu pracuje, a nevyhodnotí-li úspěšnost výstupu, může dojít až k tomu, že společnost přijde - kvůli špatné kvalitě služeb a práce - třeba o významného klienta.

Lhát v životopise se nevyplácí.
Více
ZDE.

Stejně tak vztahy na pracovišti a v týmu je třeba neustále rozvíjet. Lidi je třeba motivovat, podporovat dobrou náladu na pracovišti, šířit pozitivní myšlení. To, že bude manažer se svým týmem v pravidelném kontaktu , bude s ním průběžně pracovat a vnímat potřeby jednotlivců i celého týmu, mu napomůže k rozvoji lidí a zpětně přinese vyšší výsledky. Lidé se budou díky pravidelnému hodnocení a rozvoji pravidelněji a soustavněji vzdělávat a vědět víc o novinkách a trendech v oboru. Vaše společnost tak bude vždy krok před konkurencí.

Práce s lidskými zdroji je nezbytná pro každého moderního manažera, který chce být ve svém oboru úspěšný. Minimálně alespoň pro začátek může k úspěšnosti manažera posloužit trojice jednoduchých pravidel:

  • Buďte se svými lidmi, kdykoli je to možné.
  • Pozorně jim naslouchejte.
  • Neznevažujte potřeby zaměstnanců a jejich připomínky.