Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hurá, jdeme vydělávat na východ!

aktualizováno 
Cílem každého investora při vytváření investiční strategie je samozřejmě dosažení maximálního možného zisku s co nejnižším rizikem. Na trhu se objevují stále nové produkty nabízející minimum rizika a vysoké výnosy. My máme pro naše čtenáře další novinku, splňující všechny požadavky konzervativních i dynamických investorů.

Ne každá investiční příležitost nabízí rozumný (nebo lépe řečeno vám vyhovující) poměr rizika a výnosů. I přes širokou nabídku produktů si u nás doma nevybere každý. Pokud chcete využít opravdu každou příležitost k tomu, aby vaše výdělky dosahovaly vysokých hodnot, zkuste to na Slovensku, kde se blýská na lepší časy. Naši východní sousedé nás již předběhli v sociálních reformách, a tak si řekli, proč by nás nepředběhli také ve vydělávání.

Že nevíte o čem je řeč? Novinka funguje na stejném principu, jako systém, který zavedl bývalý prezident Schuster ve svém rodném městě – Košicích (mimochodem, sice ho nekřesťansky zadlužil, ale je to v současnosti nejhezčí město na Slovensku), když si každý mohl zakoupit jednu dlažební kostku (nebo i více) a z těchto peněz byla financována Hlavní ulice. Financována ze soukromých zdrojů teď však nebude hlavní ulice, ale hlavní dálniční tah napříč Slovenskem od východní hranice až po Bratislavu.

Po kladném přijetí důchodové a sociální reformy se vrcholní představitelé na Slovensku rozhodli, že ze soukromých zdrojů by se mohla financovat také výstavba dálnic. Pomalé tempo a věčný nedostatek finančních prostředků totiž nabourává dlouhodobé plány na výstavbu dálniční sítě.

Dálnice snadno a rychle

Soukromí investoři by tak mohli (po vzoru kuponové privatizace z devadesátých let, samozřejmě s účinným eliminováním jejich nedostatků) přispět dostatečným množstvím prostředků k rychlému a efektivnímu zprovoznění všech plánovaných dálnic.

V případě úspěchu se dokonce uvažuje také o výstavbě dosud neplánovaných dálničních úseků. Nakonec tak na Slovensku bude za pár let mnohem hustší dálniční síť, než u nás doma. A nejúžasnější na tom je skutečnost, že jim na to můžete přispět i vy (samozřejmě s vidinou zajímavého výdělku). Na rozdíl od městské dlažby, bude financování dálnice vysoce výdělečný projekt, který umožní zbohatnout skutečně každému.

D-fondy: novinka pro každého

Do speciálních podílových fondů výstavby a obnovy dálniční sítě (tzv. D-fondů, jak zní výstižně zkratka) bude možné investovat již od 1000 Sk jednorázově, nebo sto korun měsíčně (to si přeci mohou dovolit i dlouhodobě nezaměstnaní občané). Investice je vzhledem k podkladovému aktivu určena především investorům s dlouhým investičním horizontem minimálně 8,5 roku.

Základní otázka návratnosti prostředků je zabezpečena dvěma způsoby. Prvním jsou výnosy akcií společností podílejících se na výstavbě samotných dálnic. Tyto akcie tvoří dynamickou složku portfolia fondů, znamenají však také vyšší riziko. Druhou, konzervativní složkou výnosů jsou výnosy z mýtného. Za ty dokonce převezme garanci stát (to může znít zajímavě, ale je pravda, že pro některé domácí investory právě tato složka výnosů může přinášet vyšší míru rizika).

Pro ty, kteří jsou zvyklí na realitu našich komunikací, na jejichž opravu se každoročně vydají nemalé prostředky (což by samozřejmě snižovalo konzervativní složku výnosů), je dobrou zprávou to, že nové dálnice na Slovensku budou pokryty novou vysoce kvalitní a navíc trvanlivou asfaltovou směsí s přidáním gumy z vyřazených pneumatik z Gumární Púchov.

Alternativa k penzijnímu připojištění?

Vzhledem k vysokým potenciálním výnosům, diverzifikaci a dlouhodobému investičnímu horizontu mohou tyto fondy fungovat jako ideální alternativa spořících programů, případně penzijního připojištění.

Fondy budou dostupné ve slovenských korunách a v euru, jelikož má Slovensko velkou šanci a vůli se dostat do Evropské měnové unie ještě před rokem 2010. Z toho také vyplývá měnové riziko, které musí investor podstoupit. Vzhledem k nastolenému tempu reforem a zejména k úspěchu jejich zavádění do života se můžeme domnívat, že posilující slovenská koruna by mohla v budoucnu představovat jednu ze složek, které budou výnosy českých investorů ještě zvyšovat.

A ještě jedna rada na závěr. Kdo ještě nebyl v Kocourkově (pokud mu to tak nepřipadá u nás doma), ať se tam zajde podívat. Možná vydělá i na výstavbě dálnic.  Ostatním zbývá jen popřát všechno dobré do nového roku, vysoké výnosy při investování a mnoho kilometrů na dálnicích bez nehod.

Autor:


Hypotéční kalkulačka

let %
Vypočítat
Měsíční splátka Zjistit přesnější výpočet


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Vyznáte se v cestovním připojištění? Otestujte se

K základnímu cestovnímu pojištění si můžete vybrat celou řadu různých připojištění. Proč je dobré si je sjednat a s čím mohou na cestách pomoci, prozradí i náš...  celý článek

Ilustrační snímek
Platila peníze do fondů, přitom se zadlužovala. Pozor na špatné poradce

Paní Eva se dostala do dluhů. Nejenom kvůli několika zbytečným výdajům, ale především proto, že ji finanční poradkyně podvedla. Navedla ji k nevýhodné...  celý článek

Ilustrační snímek
Spoříte potomkům? Spočítali jsme, co udělá s úsporami inflace

Mít dítě je drahé „hobby“, vyjde řádově na miliony korun. Jak se připravit na výdaje spojené se studiem a vstupem do dospělého života dětí? Kolik a jak spořit...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

4 scénáře amerického útoku na KLDR: Vedly by k totální zkáze!
4 scénáře amerického útoku na KLDR: Vedly by k totální zkáze!

Vztahy mezi KLDR a USA se za poslední týden vyostřily víc, než za několik let. Zdá se, že válka mezi zeměmi je na spadn... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.