Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Image ­ klíč k úspěchu v zaměstnání

  10:30aktualizováno  10:30
Úroveň image přímo ovlivňuje vyhlídky na lepší zaměstnání nebo na postup v profesní kariéře.

Tuto skutečnost dokazuje velký počet studií a statistických průzkumů. Většina vrcholových manažerů významných světových společností si myslí, že pokud chce někdo pracovat v jejich společnosti, musí tomu také odpovídat jeho image. A je to pravda. V dnešní velice dynamické době nerozhoduje o obchodních výsledcích společností kvalita prodávaných výrobků a služeb nebo snad jejich cena, protože všechny jsou zhruba na stejné úrovni.

Zásadním rozdílem mezi nimi je lepší a dokonalejší způsob nabídky těchto produktů. Jiné statistické údaje říkají, že přibližně 30 procent úspěchu přináší obchodním zástupcům značka a image společnosti a samozřejmě také stupeň její známosti. Tato kritéria společnosti z velké části zlepšují nebo zhoršují její představitelé a zaměstnanci. Podobné vazby platí i na úrovni jednotlivců. Uchází-li se například o pracovní místo více zájemců, statistiky uvádějí, že velmi pravděpodobně zvítězí ten, který se dokáže nejlépe prosadit a zaujmout.

Nemusí to být (a ani často nebývá) ten, který požaduje nízkou nebo přiměřenou mzdu. Mnohdy také dosáhl nižšího vzdělání, nebo má méně zkušeností v praxi než jeho konkurenti. Dokázal však natolik přesvědčit, že dostal před ostatními přednost. Jak je to vůbec možné? Více než 90 procent manažerů v rozhodovacích pozicích tvrdí, že styl komunikace a profesionální vzhled jsou klíčová kritéria pro získání zaměstnání. Nejsou tedy jediná, jsou klíčová. V průběhu několika prvních sekund rozhovoru s cizím člověkem si naše podvědomí o něm vytváří určitý dojem a daného člověka řadíme podle našich zkušeností a znalostí do určité kategorie, "škatulky". I když si každým dalším rozhovorem či setkáním tento dojem upravujeme, musí daný člověk vynaložit obrovskou energii, aby nás přesvědčil, že jej máme "přeřadit" jinam. Jestliže se mu nepodařilo zapůsobit dobře hned při prvním setkání, potřebuje velice dlouhý čas na to, aby dokázal pozměnit náš názor. A to už je těžší.

Seriál Image a úspěch přinese v dalších pokračováních řadu poznatků, které vám pomohou vyvarovat se zbytečných chyb ve vašem image i chování a jichž lze využít ke kvalitnějšímu a úspěšnějšímu profesnímu životu.

Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Čísla ČSSZ: Kolik platíme na důchod a na co se vybrané peníze použijí

Za první polovinu roku vybrala Česká správa sociálního zabezpečení od lidí na pojistném na sociální zabezpečení skoro 214 miliard korun. Ale na důchodech a...  celý článek

Vladimír List
Průbojný profesor elektrifikoval Československo, metro chtěl již před válkou

Vladimír List byl univerzitním profesorem na České vysoké škole technické v Brně a inženýrem elektrotechniky, který se výraznou měrou zasloužil o elektrifikaci...  celý článek

Poldi Kladno
Vybudoval slavnou ocelárnu Poldi, úspěšný Karl však zůstal neznámý

Na konci 19. století ho znal snad každý ve střední Evropě. Karl Wittgenstein byl skvělý podnikatel a obchodník. Zároveň tvrdý šéf a otec, jehož život byl víc...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.