Uchazeči mohou posílat své životopisy do 25. října. Kdo má šanci? Spíše ambiciózní lidé, s širokým obecným rozhledem a s vášní pro média, jak uvedla personální ředitelka společnosti MAFRA Zuzana Kuchtová. „Budeme posuzovat dosavadní zkušenosti kandidátů, jejich zájmy, ale také stylistiku životopisů a jejich celkovou formu,“ říká personalistka, která je spolu s šéfredaktorem Jaroslavem Pleslem a marketingovým ředitelem Jakubem Strýčkem ve výběrové komisi. Vítěze jednodenní stáže vyhlásí 28. října.
Toho pak čeká jeden standardní šéfredaktorský den. Zúčastní se všech redakčních porad, kde se diskutuje o skladbě vydání. „Ráno si bude vybírat z nabízených témat, po poledni bude skladbu ladit a odpoledne si vyzkouší, jaké to je psát titulek hlavního článku,“ popisuje náplň stáže Jaroslav Plesl, podle něhož nebude jednodenní šéf ušetřen ani složitého rozhodování o zařazení témat na stránky klíčových rubrik, tedy na domácí stránky, ekonomiku, zahraničí a komentáře. Bude muset vybírat titulní fotografii a nakoukne i do redakčního marketingu, až se bude vybírat téma do poutacího pásku na straně jedna.
„Samozřejmě na rozhodování nebude sám. Celý den budu k dispozici a všechna rozhodnutí budeme společně konzultovat. Myslím, že to bude zajímavý den. Bude-li chtít, může si i něco napsat,“ říká šéfredaktor. Dodává, že následující den vznikne s účastníkem „mise“ rozhovor, ve kterém popíše, co ho zaujalo, překvapilo, co bylo složité, zábavné. Tak, aby se čtenáři dozvěděli, jak novinový provoz působí na nezaujatého člověka.
Pracovní příležitost |
Inzerát byl zveřejněn před několika dny i na JobDnes.cz. Zatím do redakce dorazilo přes šedesát životopisů, největší zájem o práci v prestižním deníku mají studenti nebo čerství absolventi vysokých škol, dále novináři z jiných periodik, ale objevují se i uchazeči z jiných oborů. „Nevylučuji, že vybranému kandidátovi následně nabídneme nějakou vhodnou pozici, v současnosti máme více volných míst, a na ně hledáme kvalitní kandidáty,“ dodává personální ředitelka Zuzana Kuchtová.