Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jací jsou naši manažeři?

  12:00aktualizováno  12:00
Více než 60% manažerů v českých podnicích má potíže s plánováním, více než 75% s řízením vlastního času a více než polovina porad, které naši manažeři vedou, je považována za ztrátu času. Vyplývá to ze studie o úrovni vedení a týmové spolupráce, kterou naše společnost provedla počátkem tohoto roku mezi 39 společnostmi působícími v České republice.

Jak tedy řídí, potažmo vede, průměrný český manažer počátku 21. století? Sází na intuici. Neplánuje, neměří, nezabývá se příliš tím, co bude nebo by mohlo být. Řeší to, co je, nebo to, co bylo. Je velmi zaneprázdněn a často ve stresu. 
Věnuje se řešení problémů. Hasí požáry.
 
Bohužel díky tomu, že naši manažeři žijí v režimu řešení problémů spíše než jejich prevencí, je běžné to, že se problémy vyskytují až příliš často. Tu vypadne klíčový klient, tu se objeví problémy v kvalitě výrobků anebo odejde klíčový zaměstnanec. V tu chvíli je třeba zapomenout na rozpracované projekty a jde se řešit problém. Nezřídka se stane, díky nevyjasněným zodpovědnostem, že dva i více lidí pracují na stejné věci.  S vyspělejšími trhy je tak produktivita mnoha českých podniků stále neporovnatelná.
 

Jaká pravidla musí zaměstnavatel v horkých dnech dodržovat? Na co máte právo? Čtěte ZDE.

Díky tomu, ale i mnoha jiným faktorům, chybí českým zaměstnancům nadšení do práce. A to je podstatné. Vždyť nadšení je to, co odlišuje špičkového pracovníka od průměrného. V práci, která vás baví, dosahujete daleko lepších výsledků než v té, kam chodíte pouze za penězi. Více než 60% dotázaných nemá zcela jasno v tom, za co jsou ve svém zaměstnání zodpovědní. V takovém stavu je pro většinu lidí velmi obtížné se nadchnout. Jednoduché je ovšem ztratit motivaci a ještě jednodušší je vůbec ji nezískat.
 
Kde hledat příčiny tohoto stavu? Zásadní důvod lze hledat v obecné historicko-kulturní rovině. Jednoduše, 12 let tržního prostředí je příliš krátká doba na to se v plné míře naučit pro nás do té doby novým dovednostem z oblasti vedení nebo řízení.  Lídrem  anebo dobrým manažerem se totiž člověk nerodí. Vedení a řízení lidí se na většině škol, včetně ekonomických fakult a MBA programů, příliš času nevěnuje. Jediná možnost je mít štěstí a pracovat v té správné firmě a s těmi správnými lidmi, od kterých se člověk může těmto, někdy nazývaným „soft“ dovednostem, naučit. Variantou je též absolvování některých výukových programů vzdělávacích firem nebo samostudium.
 

Jak přijmout kritiku nadřízeného? Přečtěte si tento článek.

A co považuje český zaměstnanec ve své práci za nejdůležitější? Jasné cíle a záměr společnosti a týmu, celkově jasnou komunikaci – informace o cílech a úspěších společnosti, schopnost definovat priority a v neposlední řadě obecně dostatek zpětné vazby – uznání a ocenění. Jestliže chcete dosáhnout výrazně lepších výsledků při práci s lidmi, zaměřte se na tyto parametry a budete překvapeni, jak rychle se dostaví výsledky!   

Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Martin Václavík
Před pěti lety se pustil do podnikání. Dnes dělá milionový byznys

Martin Václavík vystudoval geoinženýrství, ale podniká ve zcela odlišném oboru. Navrhuje a vyrábí dřevěné hodinky, brýle a další módní doplňky. Vypracoval se z...  celý článek

Ilustrační snímek
Kvíz: Vyznáte se v novelizovaném zákoníku práce?

Slovo „práce“ zadávají lidé do vyhledávačů nejčastěji v září. Je to možná proto, že řada těch, kteří uvažují o změně zaměstnání, si nechává léto na rozkoukání...  celý článek

Majitel vinařství v Kutné Hoře Lukáš Rudolfský
Obnovuje staré vinice a vyrábí naturální víno. Učí se od něj i cizinci

Lukáš Rudolfský je původně ajťák. K podnikání se dostal úplně náhodou, ale v zemědělství se našel. Vyrábí zcela přírodní nápoj, obnovuje středověké vinice a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.