- Informujte se o všech poplatcích spojených s operacemi uskutečněnými přes telefon. Některé banky si k provedeným transakcím při spojení s operátorem účtují zvláštní příplatek.
- Pokud vám dá banka na výběr mezi zadáním operace přes automatický hlasový systém a operátora, zvažte, zda by se vám nevyplatilo „seznámit se“ s automatem – může vás to vyjít levněji. Zjišťování zůstatku je navíc přes automat poměrně pohodlné.
- Uvědomte si, že pokud není linka telefonního bankovnictví tzv. zelená (začíná trojčíslím 800), prodražuje se vám provedená operace o poplatky za telefonní spojení. Ty nemusí být zanedbatelné zejména v případě, že banka nemá jednu s linek se zvýhodněnou sazbou a náklady na spojení leží plně na klientovi.
- Hesla a PIN k telefonnímu bankovnictví uchovávejte na bezpečném místě. Při zadávání operace pokudmožno netelefonujte na veřejných místech. Odborníci navíc doporučují trvalá hesla alespoň občas měnit.
- Pokud chcete zadat přes telefon jednorázový platební příkaz, který musí být odeslán téhož dne, nezapomeňte se informovat o tom, dokdy vám jej telefonní bankéř či automat přijme se splatností téhož dne. Může se vám snadno stát, že v šest hodin večer zadaná platba „odejde“ z banky až s datem dalšího dne a vy se dostanete do prodlení s placením.
- Centra telefonního bankovnictví bývají otevřena 24 hodin denně sedm dní v týdnu. Pokud jste však klienty HVB Bank, nezapomeňte na „otevírací“ hodiny banky přes telefon.
- Pro platby přes telefon si můžete nastavit limity. Ty chrání váš účet před „vybrakováním“ při případném zcizení hesel či PINů. Neměly by však být příliš nízké – pro případ, že byste potřebovali zaplatit větší částku (například za zájezd).
- U většiny bank si můžete nechat zaslat potvrzení o zadání transakce, a to pomocí zprávy SMS, e-mailu, nebo faxem či poštou. Avšak pozor na předdefinované údaje, které můžete mít zadány, i na to, že potvrzení může být zpoplatněno.
- Pokud chcete mít přehled o svém účtu pro větší bezpečnost, můžete si obvykle nastavit automatické zasílání informačních zpráv (SMS či e-mailem) při jakémkoli pohybu na účtu. Banky však tuto službu většinou zpoplatňují.