Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak se koncentrovat při práci na internetu?

  9:35aktualizováno  9:35
Nejlépe nijak.
Nejlépe nijak. Myšlenky vám těkají a původní cíl, s nímž jste se k internetu přihlašovali, je v nedohlednu. Končíte s unavenýma očima i myslí a se skvělým" pocitem, že jste zase ztratili spoustu času a nutnou práci nahrnuli před sebe do budoucna. Takhle to dělejte delší období, upadejte lidsky i finančně, staňte se závislými na neustálém odskakování na jiné a jiné webovské stránky jako gambler na hazardních hrách. Že to není příliš lákavá perspektiva? Správně ­ už jste u prvního kroku, jak se jí vyhnout. Tím krokem je uvědomit si, jaké má nekoncentrované surfování internetem důsledky a konce". Druhým krokem je být si této myšlenky stále vědomi v onen pravý čas a na pravém místě ­ to znamená tehdy, když se zrovna u počítače připojujete. Zkrátka, mějte při zahájení práce na internetu jasně stanoven cíl. A buďte si vědomi, jakou má dosažení toho cíle pro vás cenu. Cena je dána nejlépe součtem dvou hlavních parametrů ­ důležitosti a naléhavosti. Žádný váš cíl nemá cenu nulovou, ale žádný také nekonečnou. Ocenění cíle je tedy takovým majákem, který vám svítí na myšlenkový rozhodovací proces, kdykoliv při surfování narazíte na něco lákavého. Rozplizlá neurčitá otázka mám se tam podívat, nebo ne?" se mění na příjemnější a konkrétnější otázku je cena návštěvy této jiné lákavé stránky větší než cena mého původního cíle?". Odpovíte-li si ano", klidně změňte původní záměr. Všechno je to vlastně o schopnosti profesionálně se koncentrovat, umět dotahovat vlastní úkoly, cíle, projekty do úspěšného konce. Každý, kdo jen trochu přičichl k základům technik duševní práce, ví, že jen na pevnou vůli spoléhat nelze. Lze spoléhat na návyk, ale ten se tvoří dlouho. A pokud ještě není vytvořen, pomáhejte si přivoláváním těch správných povzbuzujících emocí. Přivoláváte si myšlenky na cíl a jeho hodnotu ­ právě v těch okamžicích, kdy hrozí nežádoucí svod a odlákání. V žádném školním předmětu se profesionální koncentrace neučí, ač je možná důležitější než některé znalosti, které tam požadují. Pokud se jí dobře naučíte, nebudete muset řešit problém ani jak se koncentrovat na práci s internetem, ani na žádnou jinou práci.

Co jsme psali a co si přečtete

Jak zvládat vyrušení mobilem při práci?
Jak se učit angličtinu i ve vyšším věku?
Jak se soustředit při práci na internetu?
Jak překonávat ospalost v práci?
Jak se díváte na nekuřácké pracoviště?
Jak úspěšně přesvědčovat kolegy?
Jak rozčlenit denní e-maily?
Mají se účastníci kurzů předem znát?
Jak jednoduše zvládnout akutní stres?
Jak na pár minut vypnout při práci?


Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Poldi Kladno
Vybudoval slavnou ocelárnu Poldi, úspěšný Karl však zůstal neznámý

Na konci 19. století ho znal snad každý ve střední Evropě. Karl Wittgenstein byl skvělý podnikatel a obchodník. Zároveň tvrdý šéf a otec, jehož život byl víc...  celý článek

Ilustrační snímek
Tři věci, které nejvíce vytáčejí zaměstnance v kancelářích

Někdy je to v kanceláři o nervy a o zdraví. Zvlášť, když vypuknou hádky mezi kolegy kvůli relativním maličkostem. Horko, hluk, vyrušování, co teď nejvíce vadí...  celý článek

Ilustrační snímek
Nikdy dříve se nám nežilo lépe, vzkazují čeští milionáři

Nahlédnout do života bohatých Čechů, kteří mají na svých kontech miliony, není snadné. Už po několik let se o to snaží unikátní průzkumy bank. Přímým...  celý článek

DUMREALIT
Nový obor podnikání - majitel nové pobočky

DUMREALIT
Praha, Jihočeský kraj, Jihomoravský kraj, Karlovarský kraj, Královéhradecký kraj, Liberecký kraj, Moravskoslezský kraj, Olomoucký kraj, Pardubický kraj, Plzeňský kraj, Středočeský kraj, Ústecký kraj, Kraj Vysočina, Zlínský kraj

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.