Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak se loví zákazníci na účet adresovaný kočce a jiná překvapení

aktualizováno 
Se vztahem zákazníka a jeho dodavatele se to má stejně jako se vztahem partnerů či manželů. To, co se na počátku zdálo být zajímavé, časem sklouzne do stereotypu a šedivé nudy. Proto by podnikatelé měli dbát na to, aby své zákazníky občas překvapovali.
Překvapením není ani to, co už kdekdo má.

Překvapením není ani to, co už kdekdo má. | foto: Profimedia.cz

Nedá se říci, že by o překvapení byla zase taková nouze. Většina z nich je ale buď zcela samoúčelná (zejména v reklamě), nebo jde dokonce o překvapení negativní. Novinky bychom tedy měli vymýšlet ne proto, že s nimi musíme přijít, ale abychom zákazníka potěšili a příjemně naladili. Měli bychom také vědět, že zákazník má paměť v pořádku, a nemůžeme proto spoléhat na to, že od minulých Vánoc všechno zapomněl.

Překvapením není ani to, co už kdekdo má. Zavedete-li klubovou kartu či odvezení koupeného nábytku zdarma, pak tím jen doháníte ostatní, ale své zákazníky určitě nijak zvlášť nepřekvapíte.

Chcete-li tedy přijít s něčím novým, mělo by to být skutečně nové a mělo by to zákazníky příjemně naladit. Je pravda, že originalita není zrovna dostatkové zboží. Někdy však může jít o maličkosti. Pamatuji si, jak mě rozesmál účet od veterináře adresovaný nikoliv mně, ale naší kočce. Jindy spojíte příjemné s užitečným. Nedávno byla v Centru Chodov v Praze vidět výstava koster dinosaurů s detailním popisem. Obcházely kolem nich školní exkurze a spousta lidí si údaje z tabulí opisovala do notýsků.

Můžete také zaujmout přesně opačný postoj, než zastává konkurence. Pozor ale, abyste v zájmu udržení pozornosti takové přemety nedělali příliš často. Ještě máme například v živé paměti, že nejlepší jogurty jsou ty s velkými kousky ovoce, a už jsou nám naopak jako nejchutnější prezentovány jogurty rozmixované.

Jsou také oblasti, kde bychom se měli inovacím raději vyhýbat. To jsou třeba názvy firem, jejich loga i umístění prodejen. Bohužel zejména noví majitelé hoří touhou dát najevo, že jim koupený podnik či obchod patří. Pak se zavedený hotel Novák změní na nic neříkající AGH a známá drogerie DROXI na těžko vyslovitelný a zapamatovatelný Schlecker.

Nezapomínejte tedy, že změny tohoto druhu mají být především pro zákazníky. Pokud v nich vidí přínos, je to v pořádku. Když je ale vnímají spíše negativně, měli byste raději hledat jiný způsob, jak je překvapit.

Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Čísla ČSSZ: Kolik platíme na důchod a na co se vybrané peníze použijí

Za první polovinu roku vybrala Česká správa sociálního zabezpečení od lidí na pojistném na sociální zabezpečení skoro 214 miliard korun. Ale na důchodech a...  celý článek

Ilustrační snímek
Tři věci, které nejvíce vytáčejí zaměstnance v kancelářích

Někdy je to v kanceláři o nervy a o zdraví. Zvlášť, když vypuknou hádky mezi kolegy kvůli relativním maličkostem. Horko, hluk, vyrušování, co teď nejvíce vadí...  celý článek

Martin Václavík
Před pěti lety se pustil do podnikání. Dnes dělá milionový byznys

Martin Václavík vystudoval geoinženýrství, ale podniká ve zcela odlišném oboru. Navrhuje a vyrábí dřevěné hodinky, brýle a další módní doplňky. Vypracoval se z...  celý článek

Dumrealit.cz/Development
Obchodník - realitní specialista

Dumrealit.cz/Development
Zlínský kraj
nabízený plat: 35 000 - 100 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.