Jak si naklonit analytiky

  • 1
Tzv. roadshows jsou výborná věc pro podniky, jejichž akcie jsou věřejně obchodovatelné. Přesvědčila se o tom i Česká spořitelna.
Tzv. roadshows jsou výborná věc pro podniky, jejichž akcie jsou věřejně obchodovatelné. Nejenomže utuží vztahy se současnými akcionáři, ale zviditelní se i před potenciálními investory v hlavních finančních centrech. Zároveň si může podnik i příznivě naklonit analytiky, kteří cítí šanci, že by mohli být pověřeni zorganizováním tohoto roadshow. To je pro analytika také výborná věc. Dostanou se před významné investory (pokud samozřejmě pořádají roadshow pro významný podnik), kteří jim pak s větší pravděpodobností dají business, tj. příkazy k nákupu a prodeji cenných papírů půjdou přes firmu analytika, která získá komisi. No a to pak znamená pro analytika vyšší bonus. Management podniku těžko pověří organizováním roadshow analytika, který není dostatečně „bullish“.

Analytici Deutsche Bank vydali tento týden zprávu o České spořitelně, ve které zvýšili své doporučení z „koupit“ (Buy) na „rozhodně koupit“ (Strong Buy). Důvodem pro toto zvýšení ratingu byl údajně 6% pokles ceny akcie na 225 Kč. Netuším ale, proč Deutsche Bank neměla Strong Buy na Spořitelnu již v říjnu, kdy se cena akcie pohybovala kolem 215 Kč. Asi ještě netušili, že tento týden pojedou se Spořitelnou na roadshow. Doufejme, že roadshow Spořitelny „will be leading to results“ a její management analytikům Deutsche Bank promine změnu sídla Spořitelny z České republiky do Polska.

V příloze naleznete zmiňovanou zprávu Deutsche Bank.