Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak získat práci ve farmaceutické společnosti

aktualizováno 
Není sporu o tom, že práce ve farmaceutické firmě je pro mnoho absolventů škol zajímavou příležitostí. Někteří se o takové zaměstnání ucházejí proto, že je považují za prestižní. Pro jiné je pouze přestupní stanicí, místem, kde získají nejen nové zkušenosti, ale i dostatečné finanční prostředky pro své další plány a aktivity.

Pro mladé lidi, kteří stojí na začátku kariéry, je zaměstnání ve farmaceutické firmě šancí získat zkušenosti i v takových oblastech, které nestudovali. Pokud pracují jako reprezentanti firmy, mají možnost naučit se novým dovednostem a ověřit si své komunikační a prodejní schopnosti. Jazykové kurzy pro zaměstnance bývají samozřejmostí, stejně jako účast na odborných seminářích.

V současnosti se stále více prosazuje trend zaměstnávat uchazeče, kteří mají nejen základní předpoklady v podobě dosaženého vzdělání, ale také požadované jazykové vybavení. Farmaceutické společnosti dnes hledají nejen absolventy lékařských, farmaceutických nebo přírodovědných fakult. Uplatnění zde najdou i ti, kteří mají diplom i ze zcela jiných oborů. Tyto společnosti často nepožadují předchozí praxi, ale nové zaměstnance samy vyškolí prostřednictvím vlastních tréninkových programů.

Požadavky se mění

Farmaceutické firmy přijímají na místa s vysokou fluktuací, jako jsou třeba pozice farmaceutických zástupců, reprezentantů („repů"), stále častěji uchazeče s nižším než vysokoškolským vzděláním nebo lidi mimo obor. Co vede personalisty farmaceutických firem, aby vyhledávali uchazeče s touto strukturou vzdělání a praxe? Na rozdíl od dříve preferovaných lékařů a farmaceutů se tito zaměstnanci mnohem snáze přizpůsobují nárokům měnící se firemní kultury uvnitř farmaceutických společností.

Co musí znát reprezentant

Důležitým předpokladem pro přijetí pracovníka je mnohem častěji jeho osobnostní charakteristika a schopnost sdělit specifické informace, než znalost odborné problematiky jako takové. Dnes mají lékaři, které farmaceutičtí zástupci navštěvují, mnohem méně času na rozmluvu. Navíc většinu i velmi odborných informací mohou zjistit na internetu, a to v době, kdy nemají plnou čekárnu pacientů.

Komunikační schopnosti podmínkou

Ten, kdo chce vykonávat práci farmaceutického reprezentanta, musí mít odborné znalosti produktů, které nabízí. Tyto informace se však může naučit dodatečně. Komunikační schopnosti, které jsou nezbytným předpokladem pro tuto práci, však musí mít vrozené. Charakter této činnosti mnohem více vyhovuje lidem, jejichž ambice nesměřují od počátku k řídícím funkcím a pro něž pozice reprezentanta není pouze cestou, jak dosáhnout těchto pozic.

Pracovní inkubátor

Kandidáty na tyto pozice je možné vyhledávat klasickými způsoby, které používají personální agentury, anebo lze využít projekt PharmaJoin, který představila v roce 2005 společnost Corporate European Enterprise (CEE). PharmaJoin (Pharmaceutical Jobs Incubator) je určen nejen uchazečům, kteří se na práci ve farmaceutické firmě teprve připravují, ale i současným zaměstnancům farmaceutických firem, jež uvažují o změně zaměření a chtějí se dozvědět více o jiných pozicích, které jim mateřské firma nemůže poskytnout. Jedná se o soubor školících a informačních akcí, v jejichž průběhu lze získat ucelenou představu o náplni práce a hlavních charakteristikách ve všech hlavních typech pozic, které jsou nabízeny ve farmaceutických firmách pro uchazeče o zaměstnání s velmi malou nebo žádnou předchozí praxí na těchto pozicích.

Co vás čeká

Projekt je rozdělen do dvou částí. Zájemce se nejprve seznámí s tím, jak funguje farmaceutická firma a jaké pozice se nabízejí. Zároveň zjistí obecné informace o platech, zaměstnaneckých výhodách a možnostech kariérního postupu. Odborníci mu doporučí nejen způsob, jakým doplnit požadované vzdělání či praktické zkušenosti, ale také mu poradí, jak napsat životopis, jak odpovědět na zveřejňované nabídky zaměstnání, jak absolvovat přijímací pohovory a vyjednat si co nejlepší pracovní podmínky. Účastníci dostávají k dispozici i seznamy personálních agentur, které se specializují na oblast zdravotnictví a farmacie.

Ve druhé části projektu nazvané „role play“ dostávají účastníci možnost vyzkoušet si na vlastní kůži, jak vypadá běžný rozhovor farmaceutického reprezentanta s lékařem, lékárníkem či co obsahuje monitorování klinické studie. Během druhé části bývají přítomni zástupci personálních oddělení farmaceutických firem, kteří vidí potenciální kandidáty v akci a mohou si s nimi promluvit o případném zaměstnání. Na základě těchto informací mají uchazeči o zaměstnání možnost zvážit, zda by jim práce v dané pozici vyhovovala.

Pokud chtějí, mohou absolvovat následnou přípravu a proškolení, které trvá přibližně 3 měsíce a zahrnuje teoretickou i praktickou přípravu na zaměstnání.

Více informací: www.ceepharmajobs.com

 

Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Čísla ČSSZ: Kolik platíme na důchod a na co se vybrané peníze použijí

Za první polovinu roku vybrala Česká správa sociálního zabezpečení od lidí na pojistném na sociální zabezpečení skoro 214 miliard korun. Ale na důchodech a...  celý článek

Ilustrační snímek
Kvíz: Vyznáte se v novelizovaném zákoníku práce?

Slovo „práce“ zadávají lidé do vyhledávačů nejčastěji v září. Je to možná proto, že řada těch, kteří uvažují o změně zaměstnání, si nechává léto na rozkoukání...  celý článek

Vladimír List
Průbojný profesor elektrifikoval Československo, metro chtěl již před válkou

Vladimír List byl univerzitním profesorem na České vysoké škole technické v Brně a inženýrem elektrotechniky, který se výraznou měrou zasloužil o elektrifikaci...  celý článek

DUMREALIT
Nový obor podnikání - majitel nové pobočky

DUMREALIT
Praha, Jihočeský kraj, Jihomoravský kraj, Karlovarský kraj, Královéhradecký kraj, Liberecký kraj, Moravskoslezský kraj, Olomoucký kraj, Pardubický kraj, Plzeňský kraj, Středočeský kraj, Ústecký kraj, Kraj Vysočina, Zlínský kraj

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.