Podnikání

| foto: Profimedia.cz

Jak získat správné kontakty na správné lidi v zahraničí

  • 4
Není pochyb o tom, že správné kontakty na správné lidi jsou pilířem dobrého byznysu. Ještě víc to platí o dobrých kontaktech s obchodními partnery v cizině. Jak však takové kontakty jednoduše získat?

Čeští podnikatelé tento problém často řeší účastí na tuzemských i mezinárodních veletrzích a výstavách. Tento postup však stojí docela hodně peněz a ne vždy je jeho výsledkem uzavřený kontrakt.

Hospodářská komora hl.m. Prahy (HKP) nabízí pražským podnikatelům jednodušší řešení: správného obchodního partnera se pokusí vyhledat sama – „na vlastní náklady“. Pracovníci pražské komory budou tyto kontakty navazovat osobně, zejména prostřednictvím celoevropské komorové sítě EuroChambers. Využijí přitom samozřejmě i stávajících vztahů se zahraničními byznysmany. Spolupracovat budou i s obchodně-ekonomickými úseky českých velvyslanectví v cizině, jakož i s ambasádami sídlícími v Praze. „Tento tým a jeho síť kontaktů je už nyní podnikatelům k dispozici,“ říká vedoucí oddělení zahraničí v HKP Jan Hauser.

„Hlavním záměrem projektu je poskytnout pražským podnikatelům – zejména malým a středním firmám – účinný nástroj pro proniknutí na zahraniční trhy, ať už formou exportu zboží a služeb nebo formou expanze firem za hranice Česka. Hlavní cílovou oblastí budou státy Evropské unie, i když know-how a zázemí, které v komoře vytvoříme, bude využitelné i pro vstup na trhy po celém světě,“ dodává.

Pražská komora zájemce o obchody se zahraničními partnery nejdříve podrobně seznámí s možnostmi spolupráce s tou kterou zemí, s legislativou, která se podnikání dotýká. Pak přijdou na řadu jednání „jeden na jednoho“ se zástupci zahraniční firmy.

Mnoha podnikatelům, zejména malým a středním, brání v expanzi na nové trhy především komplikovanost pravidel, kterými se musejí řídit. Pokud se jim poskytne možnost vstupu na zahraniční trhy jedněmi dveřmi, včetně osobních kontaktů v jednotlivých regionálních i celostátních obchodních komorách a včetně poradenského servisu, výrazně se tím zjednoduší jejich vstup na nové trhy a tím se zvýší jejich konkurenceschopnost v evropském měřítku.

Díky tomu, že projekt Eurochambers je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky, mají podnikatelé všechny služby od HKP zadarmo.

popisekVYDĚLEJTE NA ZAHRANIČNÍCH NEMOVITOSTECH:
vybírejte z podceněných regionů