Ředitel Raiffeisenbank Lubor Žalman bere banku jako rodinnou firmu.

Ředitel Raiffeisenbank Lubor Žalman bere banku jako rodinnou firmu. | foto: Second Life

Jaké plány má ředitel vítězné banky

  • 0
Bankou roku je Raiffeisenbank. Na otázky o ní a o jejím dalším rozvoji odpovídá generální ředitel Lubor Žalman.

Oficiálně jste Raiffeisenbank, v reklamách si říkáte Raiffka. Je to znak "zlidovění" banky?

Naše banka bude taková, jakou ji chtějí mít klienti. A protože nám tak začali říkat a my jsme rádi, že nám tak říkají, přizpůsobili jsme i reklamy.

Co představuje vaše logo?

Dvě zkřížené koňské hlavy, tzv. Giebelkreuz, po staletí zdobí štíty budov v Evropě, je symbolem ochrany rodin shromážděných pod společnou střechou.

V čem jste výjimeční?

Chci, aby lidi, kteří u nás pracují, mysleli, že pracují v malé soukromé firmě. Aby si byli vědomi, že za každou korunou z výplaty, kterou si odnášejí domů, stojí konkrétní klient, který nám dal vydělat a rozhodoval se mezi námi a konkurencí.

Klienti u vás neplatí poplatky, naopak peníze dostávají. Netratíte na tom?

Každému klientovi, který splní věrnostní podmínky, připíšeme na účet bonus. Banka na tom tratí, protože klientům, kteří nás hodně používají, vracíme část zisku. Zároveň jim ale nabízíme možnost podpořit těmito penězi charitativní projekty.

Klientům za vedení účtu platíme od počátku září. Prodeje nových eKont se od té doby zdvojnásobily.

Uvažujete o zavedení bankomatů, do kterých je možné vložit hotovost?

Ne, o tuto věc má v ČR zájem tak málo lidí, že se nevyplatí.

Uvedl jste, že budete přísnější na žadatele o úvěry. Čím naopak klienty přilákáte?

Už nyní mají lidé možnost zažádat si o úvěr přes internet a to ještě dále zjednodušíme. Další podstatnou hodnotou je kvalitní poradenství.

Chystáte nějaké novinky?

Budeme dále rozšiřovat pobočkovou síť. Pobočky budeme navíc postupně přestavovat do nového designu, který bude klientsky velmi přívětivý. V produktové oblasti bude nejbližší novinkou věrnostní program ke kreditním kartám a eKonto i pro podnikatele.

Je něco, s čím ve své bance zatím nejste spokojen?

Vždy se dá pro klienty udělat víc, vždy můžete pro své lidi udělat ještě zajímavější práci a vždy je možné udělat tyhle věci s nižšími náklady. Až budu spokojený, tak budu mrtvý!