Je Carion stejný strašák?

  • 35
Carion Bohemia a.s. je další společností, která v České republice nabízí skupinový nákup. Je průkopníkem tohoto systému v České republice, kde působí již od roku 1996. Ostatně i společníci HP promotion jsou jejími bývalými spolupracovníky, kteří si založili vlastní společnost fungující na stejném principu.

Carion se nejdříve zabýval pouze skupinovým nákupem automobilů, kdy délka spoření byla 60 měsíců, posléze začal nabízet i skupinový nákup nemovitostí a nákup dalšího zboží. U nemovitostí je délka smluvního období 180 nebo 120 měsíců.

 

Ve srovnání HP promotion a Carionu hovoří ve prospěch Carionu především informační otevřenost a delší historie firmy. Na internetových stránkách společnosti lze totiž nalézt informace o cenách a podmínkách skupinového nákupu, což byste na stránkách HP promotion hledali marně. Cena za vstup do společnosti se počítá jako procento z hodnoty smlouvy. Členství tak může stát u nižších smluv méně, než jak tomu je u HP promotion, kdy je poplatek fixní pro všechny smlouvy. Celková poplatková struktura je nižší, i když opět poplatky tvoří nezanedbatelnou část splátky.

 

Carion je také opatrnější v tom, jaké garance dává svým klientům. Na jednu stranu je pro klienta nepříjemné, že maximální doba čekání na přidělení peněz na nemovitost se prodlužuje o dva roky (až na 120 měsíců), na druhou stranu to posiluje stabilitu systému.

 

Smlouva - realitní systém

 Členství   

Stanovy realitního systému 1.

Stanovy 2.

Stanovy 3.

Stanovy 4.

Losovací řád 1.

Losovací řád 2.

Carion , vzhledem ke své historii (původně vznikl v Maďarsku a rozšířil se po celé střední a východní Evropě) a velikosti, má větší šance na úspěch při hledání nových klientů. V současnosti má s Carionem uzavřenou smlouvu na pořízení nemovitosti okolo tří tisíc občanů či firem, HP promotion má necelých šest set klientů. Ani u Carionu však nejsou odstraněny systémové nedostatky, jaké můžeme nalézt u skupinového nákupu obecně. Drahý systém, chybí zákonné vymezení vztahů a ochrana klientů.

Jakou si myslíte, že má skupinový nákup v České republice budoucnost? Těšíme se na vaše názory.