Carion se nejdříve zabýval pouze skupinovým nákupem automobilů, kdy délka spoření byla 60 měsíců, posléze začal nabízet i skupinový nákup nemovitostí a nákup dalšího zboží. U nemovitostí je délka smluvního období 180 nebo 120 měsíců.
Ve srovnání HP promotion a Carionu hovoří ve prospěch Carionu především informační otevřenost a delší historie firmy. Na internetových stránkách společnosti lze totiž nalézt informace o cenách a podmínkách skupinového nákupu, což byste na stránkách HP promotion hledali marně. Cena za vstup do společnosti se počítá jako procento z hodnoty smlouvy. Členství tak může stát u nižších smluv méně, než jak tomu je u HP promotion, kdy je poplatek fixní pro všechny smlouvy. Celková poplatková struktura je nižší, i když opět poplatky tvoří nezanedbatelnou část splátky.
Carion je také opatrnější v tom, jaké garance dává svým klientům. Na jednu stranu je pro klienta nepříjemné, že maximální doba čekání na přidělení peněz na nemovitost se prodlužuje o dva roky (až na 120 měsíců), na druhou stranu to posiluje stabilitu systému.
Smlouva - realitní systém Stanovy realitního systému 1. Stanovy 2. Stanovy 3. Stanovy 4. Losovací řád 1. Losovací řád 2.
Carion , vzhledem ke své historii (původně vznikl v Maďarsku a rozšířil se po celé střední a východní Evropě) a velikosti, má větší šance na úspěch při hledání nových klientů. V současnosti má s Carionem uzavřenou smlouvu na pořízení nemovitosti okolo tří tisíc občanů či firem, HP promotion má necelých šest set klientů. Ani u Carionu však nejsou odstraněny systémové nedostatky, jaké můžeme nalézt u skupinového nákupu obecně. Drahý systém, chybí zákonné vymezení vztahů a ochrana klientů.
Jakou si myslíte, že má skupinový nákup v České republice budoucnost? Těšíme se na vaše názory.