Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kavánek: Sázíme na poradenství

aktualizováno 
Zeptali jsme se za vás ředitele ČSOB, jak vidí pozici banky na českém trhu. Bojí se ČSOB problémů s neplatiči? Jaký význam má pro banku přímé bankovnictví? Jaké jsou výsledky Klíčového plánu ČSOB? To vše se dozvíte zde.

Kdybyste měl několika málo větami přesvědčit klienta, aby uložil peníze právě ve Vaší bance, co byste mu řekl?

Potřebu klientů spravovat své finance vyhodnocujeme podle individuálních plánů, jsme jim nápomocni poradenstvím zdarma, přinášíme jim zhodnocování peněz s využitím všech výhod - daňových i výhod státních příspěvků. Pod evropským deštníkem našeho vlastníka - belgické KBC - se opíráme o svou tradici, kapitálovou stabilitu, svůj zkušený tým a samozřejmě o širokou dostupnost našich služeb - dostupnost poboček i dostupnost virtuální, elektronickou.

Jak se podle vás bude dál vyvíjet objem poskytovaných úvěrů, například v porovnání se západní Evropou? Je už podle vás trh nasycen?

Zadlužení domácností dále poroste, trh není ještě zdaleka nasycen. Budoucnost spatřujeme mj. i v kreditních kartách, kde je domácí trh stále hodně nerozvinutý.

Neobáváte se problémů s neplatiči? Například rozmachu hypoték napomáhají nízké úrokové sazby - neobáváte se, že se za pár let mohou stát úvěry pro řadu klientů nesplatitelné?

Nesdílím obavy centrální banky. Dobré metody hodnocení úvěruschopnosti („credit scoring“), obezřetné řízení rizik a dostatečné rezervy nám umožňují vyhnout se těmto rizikům.

Jaké výsledky přinesla kampaň na Klíčový plán?

Hodnotím je příznivě. Poradenství ve sféře osobních financí - jako bezplatnou službu ČSOB - přijali klienti velmi dobře a ve většině případů přijali i naše rady, jak lépe s úsporami a příjmy zacházet a optimálně je zhodnocovat. Došlo k výrazným nárůstům prodejů zajištěných fondů, nárůstu prodejů penzijního připojištění, zvýšil se zájem o životní pojištění atd.

Vaši klienti zatím poměrně málo využívají služeb přímého bankovnictví. Chcete to v nejbližší době změnit? Jak?

Porovnat součet klientů ČSOB a Poštovní spořitelny se souhrnným počtem uživatelů e-bankingu je zavádějící. E-banking totiž není, aspoň prozatím, nezbytně tím, co od banky očekává většinový  klient Poštovní spořitelny. Ten je zvyklý chodit na poštu pro bankovní službu.  Proto jsme na trhu se dvěma obchodními značkami, se dvěma obchodními strategiemi. Pokud jde o ČSOB, přinejmenším každý druhý klient ČSOB aktivně využívá elektronické kanály. Navíc v poslední době zaznamenáváme ještě i výrazný nárůst operací prováděných prostřednictvím přímých nástrojů.

Jaké jsou vaše dosavadní zkušenosti s čipovými kartami? Chystáte pro klienty nějaký druh věrnostních programů, které tato karta "umí“?

Velmi dobré, osvědčuje se jejich vysoká spolehlivost. Klienti sami někdy žádají výměnu karty za čipovou. Současně se výrazně zvýšil počet míst přijímajících čipové karty (cca 2/3 všech míst v ČR akceptujících platební karty ), takže zmizely počáteční rozpaky klientů, že bezpečnost čipu není většinou využívána. Loajalitní programy chystáme, objeví se ve zhruba ročním horizontu.

Zpět na akuální téma: Banka roku 2003 - ZDE.

 



Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Povinné ručení pro cyklisty neexistuje, škody vyřeší jiné pojistky

Když způsobí nehodu na silnici řidič auta, uhradí škody pojišťovna z jeho povinného ručení. Na cyklisty se ale nic takového nevztahuje. Přitom jsou cyklisté...  celý článek

Ilustrační snímek
V Česku už se dá pojistit pro případ teroristického útoku

Teroristických útoků v Evropě a dovolenkových destinacích, při kterých zahynuli nebo byli zraněni lidé, se v posledních letech událo několik. Donedávna se na...  celý článek

Ilustrační snímek
Rádce: Pojistěte si auto jen na dovolenou. Jak na to a za kolik

Přijde vám havarijní pojištění zbytečně drahé? Možná je. Ale chystáte-li se na cestu do zahraničí, může se hodit. Navíc vůz si můžete pojistit třeba jen na pár...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

Sobotka: Minimální mzda bude od ledna 12.200 korun. Co na to ekonomové a firmy?
Sobotka: Minimální mzda bude od ledna 12.200 korun. Co na to ekonomové a firmy?

Minimální mzda v Česku se od ledna zvýší o 1200 korun na 12.200 korun, tedy o 11 procent. Rozhodl o tom dnes kabinet. N... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.