Kavánek: Sázíme na poradenství

Zeptali jsme se za vás ředitele ČSOB, jak vidí pozici banky na českém trhu. Bojí se ČSOB problémů s neplatiči? Jaký význam má pro banku přímé bankovnictví? Jaké jsou výsledky Klíčového plánu ČSOB? To vše se dozvíte zde.

Kdybyste měl několika málo větami přesvědčit klienta, aby uložil peníze právě ve Vaší bance, co byste mu řekl?

Potřebu klientů spravovat své finance vyhodnocujeme podle individuálních plánů, jsme jim nápomocni poradenstvím zdarma, přinášíme jim zhodnocování peněz s využitím všech výhod - daňových i výhod státních příspěvků. Pod evropským deštníkem našeho vlastníka - belgické KBC - se opíráme o svou tradici, kapitálovou stabilitu, svůj zkušený tým a samozřejmě o širokou dostupnost našich služeb - dostupnost poboček i dostupnost virtuální, elektronickou.

Jak se podle vás bude dál vyvíjet objem poskytovaných úvěrů, například v porovnání se západní Evropou? Je už podle vás trh nasycen?

Zadlužení domácností dále poroste, trh není ještě zdaleka nasycen. Budoucnost spatřujeme mj. i v kreditních kartách, kde je domácí trh stále hodně nerozvinutý.

Neobáváte se problémů s neplatiči? Například rozmachu hypoték napomáhají nízké úrokové sazby - neobáváte se, že se za pár let mohou stát úvěry pro řadu klientů nesplatitelné?

Nesdílím obavy centrální banky. Dobré metody hodnocení úvěruschopnosti („credit scoring“), obezřetné řízení rizik a dostatečné rezervy nám umožňují vyhnout se těmto rizikům.

Jaké výsledky přinesla kampaň na Klíčový plán?

Hodnotím je příznivě. Poradenství ve sféře osobních financí - jako bezplatnou službu ČSOB - přijali klienti velmi dobře a ve většině případů přijali i naše rady, jak lépe s úsporami a příjmy zacházet a optimálně je zhodnocovat. Došlo k výrazným nárůstům prodejů zajištěných fondů, nárůstu prodejů penzijního připojištění, zvýšil se zájem o životní pojištění atd.

Vaši klienti zatím poměrně málo využívají služeb přímého bankovnictví. Chcete to v nejbližší době změnit? Jak?

Porovnat součet klientů ČSOB a Poštovní spořitelny se souhrnným počtem uživatelů e-bankingu je zavádějící. E-banking totiž není, aspoň prozatím, nezbytně tím, co od banky očekává většinový  klient Poštovní spořitelny. Ten je zvyklý chodit na poštu pro bankovní službu.  Proto jsme na trhu se dvěma obchodními značkami, se dvěma obchodními strategiemi. Pokud jde o ČSOB, přinejmenším každý druhý klient ČSOB aktivně využívá elektronické kanály. Navíc v poslední době zaznamenáváme ještě i výrazný nárůst operací prováděných prostřednictvím přímých nástrojů.

Jaké jsou vaše dosavadní zkušenosti s čipovými kartami? Chystáte pro klienty nějaký druh věrnostních programů, které tato karta "umí“?

Velmi dobré, osvědčuje se jejich vysoká spolehlivost. Klienti sami někdy žádají výměnu karty za čipovou. Současně se výrazně zvýšil počet míst přijímajících čipové karty (cca 2/3 všech míst v ČR akceptujících platební karty ), takže zmizely počáteční rozpaky klientů, že bezpečnost čipu není většinou využívána. Loajalitní programy chystáme, objeví se ve zhruba ročním horizontu.

Zpět na akuální téma: Banka roku 2003 - ZDE.