Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kde hledat dostupný luxus

aktualizováno 
Hmoždíř z bílého mramoru z Carrary téměř za sedm tisíc, boty Dolce Gabbana za třicet tisíc, kabelka Louis Vuitton za padesát tisíc a rohové sofa Noha bezmála za dvě stě tisíc korun. A pokračujme: pero Mont Blanc v ceně sto třicet tisíc, automobil Mercedes Maybach za patnáct milionů korun...

Symboly luxusu už nejsou nedostupné, lze je koupit v tuzemských obchodech, kousek za hranicemi některé třeba po internetu. Limitem jsou pouze peníze.

Luxusní zboží je něco, co většinou k životu nepotřebujeme. „Zlatá propiska, kterou jsem dostal jako dárek, píše určitě stejně jako obyčejná za tři koruny,“ říká textař Michal Horáček. Poté, co prodal podíl v sázkové kanceláři Fortuna za sumu odhadovanou na stamiliony korun, užívá si podle svých slov především luxusu volného času.

Po luxusu však občas zatouží i lidé, na jejichž výplatní pásce je zcela průměrná částka. I oni mají šanci na něj dosáhnout. Se svým příjmem si sice nebudou s velkou pravděpodobností moci dopřát roční dovolenou v africkém buši za několik milionů korun, ale luxusní kus nábytku, šaty známého módního tvůrce nebo večeře ve vyhlášené restauraci pro ně nedostupné být nemusí.

NENECHTE SI UJÍT
dom
Aby stavební spoření vyneslo co nejvíce
Je stavební spoření stále ještě nejvýnosnějším spořicím produktem na trhu, nebo už je výhodnější zhodnocovat úspory jinak?
důchodce, důchod - (c) profimedia.cz/corbis
Zaměstnavatel mi střádá na penzi
Odmítá vám zaměstnavatel zvýšit plat? Je to pro něj příliš nákladné? Můžete si V PRÁCI PŘILEPŠIT a on současně ušetřit. Jak?
Tiskárna - (c) profimedia.cz/Alamy
Barevné tiskárny: inkoust, či laser?
Barevnou inkoustovou tiskárnu má doma skoro každý, jejich laserové kolegyně si ještě cestu do domácností nenašly.Proč?

I luxus se totiž vyprodává. Anebo se v některé zemi nabízí za méně peněz než jinde. Možností, jak koupit drahé zboží levněji, je také internet.

Pravidelné výprodeje

Slevy mají obvykle svá pevná pravidla. Většina známých značek pořádá výprodeje dvakrát do roka, v lednu a v červenci. V tuzemsku se původní ceny sbližují zpravidla o 20 až 40 procent. Za hranicemi jsou zvyklí zlevnit třeba i o 70 procent. To se pak objevují v médiích fotografie davu, který dlouho před otevírací dobou obléhá prodejny, jež vyhlásily slevy. Typickým příkladem je právě britský luxusní obchodní dům Harrods.

Rozhoduje obchodní strategie

Zpravidla platí, že zboží je levnější v zemi původu. Například luxusní oblečení italských či francouzských návrhářů nebo nábytek tamních designérů lze sehnat v přepočtu i o tisíce, dokonce o desetitisíce levněji. A to jak zboží z nové kolekce, tak ve výprodeji – právě díky tomu, že slevy bývají větší než v Česku. Je známo, že třeba džíny Levis se v USA nabízejí zhruba čtyřikrát levněji než v českých prodejnách.

Jak probíhá vymáhání dluhu? Co čeká dlužníky, kteří nemohou splácet? Čtěte ZDE.

O konečné ceně však rozhoduje konkrétní strategie obchodní sítě nebo jednotlivého prodejce. Eva Vejválková, která na českém trhu nabízí značky několika zahraničních firem, však odmítá tvrzení, že by zdejší butiky s tímto zbožím byly dražší než jinde v Evropě. „Pokud jde o přímá zastoupení nebo franchisingové prodejny (postoupení práv prodeje jedné firmy druhé firmě – pozn. red.), jsou ceny stejné jako jinde. Stanovuje je nebo hlídá mateřská společnost. Kdybychom byli dražší, cizinci, kteří tvoří velkou část klientely, by u nás nenakupovali,“ tvrdí. Dodává však, že nehovoří za obchody, které nepatří „pod křídla“ zahraničních mateřských společností. Tam prý mohou být ceny opravdu jiné.

V Harrods o něco levnější

Luxus lze nakupovat levněji i po internetu. Například parfémy v průměru o 10 až 30 procent. Ale i mezi virtuálními obchody existují rozdíly. Například na adrese www.shopping.com v sekci parfémy je u jednotlivého zboží i několik cen – porovnání různých prodejen. Třeba vůni Dolce Gabbana lze koupit v přepočtu od 1500 do 2000 korun.

Zásadou při nákupu luxusu je neostýchat se: i v butiku, jako jsou Versace, Hermes a jim podobné, se totiž může skrývat maličkost dostupná i chudší peněžence. V restauraci s výjimečnou atmosférou a jídly okolo 500 korun se jich najde několik za dvě stovky... Jen vzít za kliku. Vždyť v britském stánku luxusního nakupování, v obchodním domě Harrods, se najde vedle pánského obleku v přepočtu za 100 000 korun nebo čokoládového vejce za 450 korun i panenka Baby Annabell – a za méně peněz než ve zdejších hypermarketech. Čeští rodiče ji před Vánocemi nakupovali za 1800 až 2000 korun, v Londýně ji nabízejí asi za 1600 korun.

Luxusní zboží si jednou za život nebo čas od času může dovolit většina lidí. Ale luxusní životní styl je už jen otázkou majetných. Více čtěte v aktuálním tématu ZDE.

Zatoužíte někdy po skutečném luxusu, nebo si myslíte, že takto drahé věci jsou pro váš život zbytečné? Napište nám, těšíme se na vaše názory a zkušenosti.


Autor:


Hypotéční kalkulačka

let %
Vypočítat
Měsíční splátka Zjistit přesnější výpočet


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Moderní doba přináší past „zlatých pout“. Zbavit se jich není snadné

Pracujete na místě, které je finančně velmi výhodné, vaše práce vás však již příliš nebaví nebo vám dokonce začíná vadit, ale přesto nechcete místo opustit?...  celý článek

Ilustrační snímek
Štědré státní benefity nečerpá naplno zatím moc lidí, ztrácejí tisíce

Penzijní připojištění, doplňkové penzijní spoření a životní pojištění podporuje stát různými výhodami. Které to jsou a jak vydělat co nejvíce, vysvětluje Lukáš...  celý článek

Ilustrační snímek
Průzkum zjišťoval, proč Češi skrývají peníze před partnery

Svoboda a finanční nezávislost, nákupy nebo třeba výdaje navíc za milenku či milence. Co vede 40 procent Čechů k tomu, že si tajně spoří?  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.