Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kde vám osobní bankéř (ne)pomůže

Chcete vyřídit určitou záležitost v bance a jdete na pobočku nahodile? Čeká vás nejspíše fronta a poté pracovník, který bude zrovna k dispozici. Banky však nabízejí konkrétnímu zákazníkovi konkrétní kontaktní osobu, se kterou lze v případě potřeby vyřídit záležitost, která vás trápí. Tyto osoby se nazývají osobními či privátními bankéři a jsou v určitých případech schopni přijít až k vám domů. Které banky službu poskytují, komu a v jakém rozsahu?

Osobní bankéř je konkrétní poradce, na kterého se klient vždy obrací se svými žádostmi týkajícími se bankovních produktů, operací či produktů celé finanční skupiny, jejímž je banka členem. Úvěr, investice do podílových fondů, uzavření životního pojištění - to jsou příklady záležitostí, ve kterých rada přijde klientům jistě vhod.

Obecně platí, že s bankéřem lze komunikovat po telefonu, popř. e-mailem či domlouvat s ním schůzky na pobočce. V některých případech lze domluvit i jiná místa k setkání, popřípadě schůzku po pracovní době. Nebývá to ovšem standardem a záleží na dohodě. Nadstandardní služby (návštěva přímo doma apod.) jsou obvykle poskytovány pouze movitějším klientům.

V některých případech může také bankéř kontaktovat klienta sám (např. při schválení úvěru, informování o produktech apod.). Jméno osobního bankéře obdrží klienti obvykle v dopise. Noví klienti se jméno a kontakt dozvědí přímo na pobočce, když přijdou např. založit účet. 

Hledáte informace o platebních kartách? Navštivte naši speciální sekci.

Obecně lze největší české banky rozdělit na dvě skupiny - ty, které službu poskytují všem zákazníkům, a ty, které službu nabízejí omezeně (omezení je obvykle dáno výší depozit uložených v daném finančním ústavu, či užívaným produktem). Mimo stojí pouze Poštovní spořitelna, která osobního bankéře svým klientům (vzhledem k svému zaměření vcelku pochopitelně) nenabízí.

V Komerční bance je každému přidělen osobní bankéř; kontakt s ním záleží na domluvě. Kromě osobního bankéře mají majitelé Expreskonta svého osobního telefonního bankéře. V eBance má každý klient rovněž svého bankéře, kontakty na něj spolu s fotkou jsou vystaveny na stránkách klientova účtu. Pokud klient velmi aktivně využívá služeb a produktů banky, je mu nabídnuta obsluha finančním poradcem pro privátní klientelu. Tento finanční poradce za ním dojde, kamkoliv si klient bude přát, a to i mimo pracovní dobu.

V Citibank mají osobního bankéře všichni klienti kromě těch, kteří využívají pouze kreditní kartu nebo osobní půjčku. Schůzka s bankéřem se obvykle odehrává na pobočce; v určitých případech (složitější problém, nová služba) lze schůzku sjednat i mimo pobočku. Klientům, kteří mají na všech svých účtech v této bance (včetně investičního) více než ekvivalent 50 000 USD, je poskytován servis  CitiGold Wealth Management. Výhody spočívají v individuálním ceníku (většina služeb zdarma, včetně kreditní karty), rozšířené nabídce, slevách a speciálních akcích. Zajišťuje klientovi osobního bankéře s investiční certifikací; navíc osobní bankéř věnující se VIP má menší množství klientů, a tak jim může věnovat více času.

U HVB Bank získává rovněž každý klient (fyzická osoba), který v bance založí osobní účet, zároveň svého bankovního poradce. Ten je po dohodě s klientem k dispozici i mimo otevírací dobu pobočky. Nejvýznamnější privátní klienti navíc mohou využít specializované finanční a majetkové poradenství privátních bankéřů. Privátní bankéř je  připraven po celých 24 hod. denně  obsloužit VIP klienty. HVB nestanovuje přesné hranice pro čerpání služby private banking - jedná se o individuální posouzení.

Chcete porovnat spotřebitelské úvěry? Jaké jsou nabídky jednotlivých bank zjistíte v této sekci.

V ČSOB  může klient o osobního bankéře sám požádat (je obecně dostupný všem retailovým klientům), nebo mu jej banka aktivně nabídne v případě, že průměrný měsíční kreditní obrat na jeho účtech je vyšší než 25 000 Kč, nebo průměrný objem vkladů (včetně investic ve fondech) vyšší než 1 mil. Kč. Pokud má však klient finanční aktiva vyšší než 5 milionů, může využít nabídky privátního bankovnictví, které jim poskytne nadstandardní péči v oblasti komerčního a investičního bankovnictví. Osobní bankéř chodí za klienty privátního bankovnictví zcela dle jejich přání, třeba i o víkendu. Obsluha ostatních klientů osobními bankéři probíhá pouze na pobočkách. Klientům s osobním bankéřem jsou primárně nabízeny produktové balíčky vyšších typů, které obsahují více služeb a produktů.

Raiffeisenbank osobního bankéře standardně nenabízí. Lze však požádat o sdělení jména osoby, která spravuje vaše finance. Jinak je na každé pobočce jeden personální bankéř. Pokud však klient dosáhne určitých objemů (pohybu na účtu), je mu služba nabídnuta aktivně. Mezi VIP se klient dostane automaticky na základě splnění určitých vnitřních podmínek banky (většinou ekonomické kritérium), získá osobního bankéře na pobočce nebo privátního bankéře na centrále dle dohody s klientem, v souvislosti s tímto získá klient řadu výhod, které nejsou standardní pro ostatní klientelu.

V České spořitelně existuje systém obsluhy klientů  prostřednictvím poradců. Poradce je pro klienta hlavní kontaktní osobou a finančním poradcem. Je klientům nabízen postupně. Většina osobních schůzek v praxi probíhá na pobočce, v některých případech i v místě, které určí klient. VIP klient v České spořitelně má svého poradce. Poradenství a kontakt s ním je více přizpůsoben potřebám těchto klientů.

GE Capital Bank používá systém osobních bankéřů pouze u hypoték. Osobní hypoteční bankéř klienta provází od prvního kontaktu až k vyřízení hypotéky (pomáhá například  i s komunikací s katastrem nemovitostí). Kontakt klienta s osobním hypoteční bankéřem není vázán na obchodní místo; není omezen ani časově (je možné sjednat schůzku i o víkendech domů apod.).

V Živnostenské bance fungují osobní bankéři ve dvou rovinách: v segmentu personálního bankovnictví mají klienti osobní bankéře, pokud je objem spravovaného finančního majetku vyšší než 200 000,- Kč; a dále pak na úrovni privátního bankovnictví, kde je hranice přibližně 3 miliony Kč. Obě hranice fungují jako údaj orientační, banka posuzuje i jiné aspekty, např. příjmy, případně objem poskytnutých úvěrů atd. V personálním bankovnictví probíhá kontakt mezi klientem a jeho osobním bankéřem standardně v obchodním místě banky. V privátním bankovnictví funguje systém telefonického sjednání termínu a následné návštěvy banky. Standardní je telefonický kontakt, ze strany klientů je jeho příčinou především získávání informací. Osobní bankéři klienty kontaktují s nabídkou produktů a služeb. Pokud je nezbytný osobní kontakt, dochází k němu v obchodním místě.

Z výše uvedeného vyplývá, že ve většině případů je osobní poradce zkrátka jeden z pracovníků na pobočce, který vám byl přidělen. Schůzka bude taky ve většině případů zřejmě probíhat v bance. Hlavní výhodou osobního bankéře ale je, že klienta zná a proto může rychleji reagovat na jeho přání. Pokud nemůže vyřídit záležitost hned, je pro klienta kontaktní osobou, která se mu věnuje po dobu, než dojde k vyřešení problému. Jeho služby jsou zdarma. Kromě personalizace komunikace přináší systém rovněž úsporu času – nemusíte čekat na pobočce, než na vás přijde řada a některý z pracovníků na přepážce bude volný. V ideálním případě by vám navíc měl váš bankéř například v případě investování do fondů poradit bez ohledu na příslušnost fondu ke skupině, jejímž je banka členem. Vše samozřejmě závisí na osobě a kvalitě osobního bankéře, roli hraje i vaše finanční situace. Z porovnání bankami uvedených počtů klientů a osobních bankéřů vyplývá, že na jednoho osobního bankéře připadá i osm set klientů.

Máte osobního bankéře? Jak jste spokojeni s jeho službami? Napište nám, těšíme se na vaše názory  a zkušenosti.


 

Autor:
  • Nejčtenější

SVJ si bude brát úvěr na opravu balkonů. Musím platit, i když ho nemám?

25. dubna 2024

Výhodou bytu ve vlastnictví je, že ho můžete kdykoli prodat, pronajmout či rekonstruovat, aniž...

Spoření v eurech se v bankách vylepšilo. Víme, kdo má nejvyšší úrok

24. dubna 2024

Premium Mít doma v šuplíku eura nedává velký smysl. Zvlášť když jde o větší částku. A nedává ani smysl...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Fenomén Koh-i-noor. Žlutá tužka z Budějovic píše svůj příběh už 135 let

20. dubna 2024

Nebýt Elisabeth Hardtmuthové, která už nechtěla prát manželovy košile ušmudlané od uhlu, Koh-i-noor...

Vzdělání nestačí. O profesní kariéře často rozhodují měkké dovednosti

22. dubna 2024

Pracovní trh se dynamicky vyvíjí a neustále přináší nové výzvy. Zaměstnavatelé v dnešní době...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Méně peněz na sport, více volna. Jak firmy upravují nabídku benefitů

19. dubna 2024

Schválení vládního konsolidačního balíčku způsobilo na sklonku loňského roku paniku i v oblasti...

Chtěla ušetřit na elektřině. Za změnu dodavatele měla platit přes 30 tisíc

26. dubna 2024

Ceny energií se u jednotlivých obchodníků liší, mezi nejlevnějšími a nejdražšími produkty mohou být...

Cestovní kanceláře posilují. Proč dává zájezdům přednost stále více lidí?

26. dubna 2024

Premium Cestování do zahraničí loni poprvé překonalo úroveň před pandemií covidu, čísla se tak dostala na...

Češi stále proudí do IT rekvalifikací. Chtějí do stabilního oboru s vysokými platy

25. dubna 2024

Podle dat ČSÚ za 4. čtvrtletí 2023 byla v IT pracovních pozicích jedna z nejvyšších průměrných...

SVJ si bude brát úvěr na opravu balkonů. Musím platit, i když ho nemám?

25. dubna 2024

Výhodou bytu ve vlastnictví je, že ho můžete kdykoli prodat, pronajmout či rekonstruovat, aniž...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...