Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kde získáte až 50% slevu
při platbě kartou

aktualizováno 
Čísla hovoří jasně – máme zájem o debetní i kreditní karty. Počet kreditních karet dosáhl v loňském roce bezmála 2,5 milionu, přičemž toto číslo by se mělo do konce roku 2009 zdvojnásobit (celkový počet platebních karet v ČR je v současnosti 8,9 mil.). Jakou roli při tom hrají co-brandy?
Visa, karta

Visa, karta - Visa, karta - ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Co však klienta, příp. dlužníka nakonec dovede k tomu, aby si zvolil právě kartu jako hlavní platební prostředek? Bylo identifikováno 6 základních faktorů, které volbu klienta bezprostředně ovlivňují.

Mezi nimi najdete atraktivní design, stejně tak i různé přidané hodnoty, doplňkové služby, či co-brandové programy (tzn. spojení banky s partnerem z komerční sféry, přičemž spotřebitel získává bonusy spojené s používáním karty).
Navíc roste množství realizovaných plateb u obchodníků na úkor počtu výběrů hotovosti z bankomatů. Nastolený trend se co-brandovými programy banky snaží ještě více podpořit.

Bonus program České spořitelny
Jeden z nejrozsáhlejších co-brandových programů u nás má v současnosti Česká spořitelna (dále jen ČS). Držitelé platebních karet ČS, kteří platí platebními kartami získávají za každých 20 utracených korun jeden bonusový bod. Nasbírané body pak mohou využít buď k úhradě ročního poplatku za platební kartu nebo si zkrátka vyberou z široké škály zboží a služeb z katalogu.

Karty zařazené ještě navíc do programu Partner (s příslušným označením) zároveň opravňují svého držitele k čerpání obchodních slev od 3 do 12 % u různých obchodních partnerů ČS. Mezi obchodními partnery jsou firmy jako CK Čedok, Asko nábytek, Humanic, eProton, Fann parfumerie, Fokus optik, Klenoty Aurum, Olympus, OP Prostějov, Palace Cinemas, Sportisimo a Ticketpro.

popisekDAŇOVÉ FORMULÁŘE ONLINE: STAHUJTE ZDE
Opět vám pomáháme s daněmi

Obdobné programy najdete i u konkurence
Systém zvýhodnění plateb kreditními kartami nabízí BAWAG Bank, a to věrnostními kartami Sphere card. Tento program dává klientovi právo využívat všech výhod, jež poskytují obchodní partneři banky, např. Kenvelo, Barum, Avis, Arcada , Orea Hotels aj. Celkem se jedná přibližně o 5000 obchodních míst v České i Slovenské republice, přičemž nabízené obchodní slevy se pohybují v rozpětí 5 - 50 %.

Zkrátka nepřijdou ani klienti Raiffeisenbank, jelikož kreditní karty VISA Classic této banky jsou do slevového programu Sphere zařazeny rovněž.

Obdobou již uvedených slevových programů je i program Benefit. Klienti Citibank, kteří jsou zároveň členy věrnostního mohou získat kartu Benefit Citi. Pokud se ji  rozhodnou aktivovat pro využití bankovních služeb, slouží jim nejen jako karta kreditní, ale i jako karta spořící. Jejím používáním získáváte Benefit body, konkrétně 2 Benefit body za každých 100 korun zaplacených kartou platební kartou Benefit Citi.

Konkrétní karta s konkrétním obchodním partnerem
Trochu jiný přístup k poskytování rozličných benefitů tvoří nabídka HVB Bank, ČSOB. Také Citibank však některé kreditní karty spojuje přímo s konkrétními obchodními partnery, stejně jako např. HVB Bank Kreditní karta Visa Generali, Visa Winterthur, Visa iDnes, Visa Škoda, Visa/ČSA. Program Renome HVB Bank nabízí i slevy a další výhody, tentokrát však  ve spojení s větším počtem obchodních značek zároveň: Baťa, Blažek, Droxi, Fokus optik, Klenoty Aurum a Reserved.

Citibank má ve svém arzenálu podobné zbraně, a to Citibank Eurotel kreditní kartu, kreditní kartu Citi ČSA a Shell MasterCard. ČSOB spojila výhody tentokrát debetní elektronické čipové platební karty s výhodami plynoucími z členství v klubu deníku Metro.

Jak je vidět, paleta nabízených co-branded karet je velmi široká. Výhody, které plynou z používání platebních karet obecně, především však karet kreditních, jsou poměrně zajímavé – slevy dosahují 5 i více procent a zasahují téměř do každé části našeho každodenního života. Budete-li osloveni ve své bance s nabídkou, zda chcete co-branded kartu zvažte, nakolik se vám nabízené výhody vyplatí, a porovnejte je s cenou karty, která je zpravidla vyšší než u karet bez co-brandu. 

Autor:


Jak si vybudovat finanční rezervu

měsíců % měsíců
Vypočítat
Měsíčně spořte
Zjistit přesnější výpočet


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Nový trend: Češi mění zaběhané postoje, kam ukládat peníze

Ukládat peníze na spořicí účet už české střadatele přestává pomalu ale jistě bavit. Úrokové sazby jsou příliš nízké a výnosy mizivé. Proto se Češi začínají...  celý článek

ČSOB včetně Poštovní spořitelny má mobilní peněženku (Na Nákupy), kterou...
Revoluce v placení: Chytrým mobilem platí v obchodech už tisíce Čechů

Placení mobilem se v Česku stává hitem podobně jako placení pípacími kartami. Mobilní peněženku už využívá přes 15 tisíc Čechů a počty uživatelů každým dnem...  celý článek

Ilustrační snímek
Spořicí účty: jak banky nyní zhodnotí vklad ve výši 100 tisíc korun

Pro lidi, kteří si nechtějí připustit žádnou finanční ztrátu, jsou určeny jen opravdu konzervativní finanční produkty. Místo investování budou prostě spořit....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.