Visa, karta - Visa, karta - ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Kde získáte až 50% slevu při platbě kartou

  • 53
Čísla hovoří jasně – máme zájem o debetní i kreditní karty. Počet kreditních karet dosáhl v loňském roce bezmála 2,5 milionu, přičemž toto číslo by se mělo do konce roku 2009 zdvojnásobit (celkový počet platebních karet v ČR je v současnosti 8,9 mil.). Jakou roli při tom hrají co-brandy?

Co však klienta, příp. dlužníka nakonec dovede k tomu, aby si zvolil právě kartu jako hlavní platební prostředek? Bylo identifikováno 6 základních faktorů, které volbu klienta bezprostředně ovlivňují.

Mezi nimi najdete atraktivní design, stejně tak i různé přidané hodnoty, doplňkové služby, či co-brandové programy (tzn. spojení banky s partnerem z komerční sféry, přičemž spotřebitel získává bonusy spojené s používáním karty).
Navíc roste množství realizovaných plateb u obchodníků na úkor počtu výběrů hotovosti z bankomatů. Nastolený trend se co-brandovými programy banky snaží ještě více podpořit.

Bonus program České spořitelny
Jeden z nejrozsáhlejších co-brandových programů u nás má v současnosti Česká spořitelna (dále jen ČS). Držitelé platebních karet ČS, kteří platí platebními kartami získávají za každých 20 utracených korun jeden bonusový bod. Nasbírané body pak mohou využít buď k úhradě ročního poplatku za platební kartu nebo si zkrátka vyberou z široké škály zboží a služeb z katalogu.

Karty zařazené ještě navíc do programu Partner (s příslušným označením) zároveň opravňují svého držitele k čerpání obchodních slev od 3 do 12 % u různých obchodních partnerů ČS. Mezi obchodními partnery jsou firmy jako CK Čedok, Asko nábytek, Humanic, eProton, Fann parfumerie, Fokus optik, Klenoty Aurum, Olympus, OP Prostějov, Palace Cinemas, Sportisimo a Ticketpro.

popisekDAŇOVÉ FORMULÁŘE ONLINE: STAHUJTE ZDE
Opět vám pomáháme s daněmi

Obdobné programy najdete i u konkurence
Systém zvýhodnění plateb kreditními kartami nabízí BAWAG Bank, a to věrnostními kartami Sphere card. Tento program dává klientovi právo využívat všech výhod, jež poskytují obchodní partneři banky, např. Kenvelo, Barum, Avis, Arcada , Orea Hotels aj. Celkem se jedná přibližně o 5000 obchodních míst v České i Slovenské republice, přičemž nabízené obchodní slevy se pohybují v rozpětí 5 - 50 %.

Zkrátka nepřijdou ani klienti Raiffeisenbank, jelikož kreditní karty VISA Classic této banky jsou do slevového programu Sphere zařazeny rovněž.

Obdobou již uvedených slevových programů je i program Benefit. Klienti Citibank, kteří jsou zároveň členy věrnostního mohou získat kartu Benefit Citi. Pokud se ji  rozhodnou aktivovat pro využití bankovních služeb, slouží jim nejen jako karta kreditní, ale i jako karta spořící. Jejím používáním získáváte Benefit body, konkrétně 2 Benefit body za každých 100 korun zaplacených kartou platební kartou Benefit Citi.

Konkrétní karta s konkrétním obchodním partnerem
Trochu jiný přístup k poskytování rozličných benefitů tvoří nabídka HVB Bank, ČSOB. Také Citibank však některé kreditní karty spojuje přímo s konkrétními obchodními partnery, stejně jako např. HVB Bank Kreditní karta Visa Generali, Visa Winterthur, Visa iDnes, Visa Škoda, Visa/ČSA. Program Renome HVB Bank nabízí i slevy a další výhody, tentokrát však  ve spojení s větším počtem obchodních značek zároveň: Baťa, Blažek, Droxi, Fokus optik, Klenoty Aurum a Reserved.

Citibank má ve svém arzenálu podobné zbraně, a to Citibank Eurotel kreditní kartu, kreditní kartu Citi ČSA a Shell MasterCard. ČSOB spojila výhody tentokrát debetní elektronické čipové platební karty s výhodami plynoucími z členství v klubu deníku Metro.

Jak je vidět, paleta nabízených co-branded karet je velmi široká. Výhody, které plynou z používání platebních karet obecně, především však karet kreditních, jsou poměrně zajímavé – slevy dosahují 5 i více procent a zasahují téměř do každé části našeho každodenního života. Budete-li osloveni ve své bance s nabídkou, zda chcete co-branded kartu zvažte, nakolik se vám nabízené výhody vyplatí, a porovnejte je s cenou karty, která je zpravidla vyšší než u karet bez co-brandu.