Kdo je ... Key Account Manager

- V obchodním světě se pod názvem této profese rozumí vedoucí pracovník v oblasti prodeje. Jeho hlavním úkolem je péče o významné zákazníky firmy. Ekonomicky vyjádřeno podíl key account managera na obratu firmy se pohybuje od třiceti do osmdesáti procent. Optimální kandidát by měl mít dobré přesvědčovací schopnosti a dlouholetou zkušenost v oblasti prodeje a dobře se orientovat v systému distribuce. Obchoduje se často s mezinárodními firmami - proto je potřeba, aby Key Account Manager výborně ovládal alespoň jeden cizí jazyk, nejčastěji angličtinu.
 Nezbytností je také práce na počítači. Pokud všechny tyto předpoklady uchazeč o tuto práci má, může se těšit na dobrý plat i další výhody. Mezi ty patří třeba služební automobil nebo pravidelná školení. A jaké jsou perspektivy tohoto povolání? »Prestiž této profese stoupá, prosperující podniky dále rozšiřují počet Key Account Managerů - tam, kde dřív tuto práci zastávali dva až tři lidé, jsou dnes celá oddělení,« upřesňuje ředitelka personální agentury Mercury group Alice Hamidová.