Kdo má slevu a kdo naopak připlácí?

Kdo může získat slevu na cestovním pojištění a kde všude je možné jej uzavřít? Jaké jsou výluky z pojištění? Čtěte.

Kde je možné se nechat pojistit?

 - v pojišťovně na přepážce
- po telefonu i non-stop
- po internetu (často se slevou)
- doma obchodním zástupcem pojišťovny
- na letišti před odletem

Kdo má obvykle slevu?

- děti, studenti
- rodiny
- klienti některých zdravotních pojišťoven
- skupiny nad 15 účastníků
- účastníci studijních pobytů 
- majitelé některých klientských karet

Kdo připlácí?

- starší lidé (obvykle nad 70 let), u nichž je riziko onemocnění nebo úrazu vyšší
- lidé, kteří cestují mimo Evropu

Chcete se dozvědět více o cestovním pojištění? Klikněte ZDE.

- vyznavači riskantních sportů, například raftingu, seskoků padákem, letů na rogalu, potápění, horolezectví, vysokohorské turistiky, jezdectví na koni, cyklokrosu, bungee-jumpingu

Pozor na výluky z pojištění

Je to neskonale nudné, ale vyplatí se velice pozorně si přečíst takzvané pojistné podmínky. I když jsou psány velmi drobným písmem, měl by jim zájemce věnovat dostatečnou pozornost. Obsahují totiž výluky z pojištění, které mohou být značné a u jednotlivých pojišťoven se výrazně lišící. Téměř vždy jsou z pojištění vyloučeny náhrady za ztráty hotových peněz, letenek a platebních karet, velmi často také optických přístrojů a šperků. Věci odcizené z kufru auta, jež bylo necháno bez dozoru v nočních hodinách, pojišťovna s největší pravděpodobností neproplatí.

Hledáte bližší informace o cestovním pojištění? Další tipy a triky najdete ZDE.

Různě se pojišťovny dívají na sportovní aktivity klientů - v rámci standardního pojištění odmítají vyplácet náhradu například za úrazy při potápění s dýchacími přístroji, při vysokohorské turistice či jízdě na koni. Rozdílně reagují na konkrétní zdravotní nesnáz pojištěného. Téměř vždy odmítají proplatit (pokud nejde o předčasný porod) náklady na porod, u zubů hradí jen základní ošetření bolesti, mnohdy se zdráhají zaplatit také zahraniční léčení chronicky nemocných. Klient by neměl počítat ani s náhradou za zhotovení rozbitých brýlí či kontaktních čoček.

Aby se předešlo pozdějšímu zklamání, měl by si klient před uzavřením pojistky dobře rozmyslet, jakou variantu pojistky zvolí, aby odpovídala plánovaným aktivitám (běžná turistika, služební cesta, sportovní, případně rizikové aktivity). Pozor na problémy s onemocněními či úrazy, které nastaly již před vycestováním, na takové případy se pojištění nevztahuje. Z pojištění nelze například hradit ani neakutní výkony, jako je třeba lázeňská léčba, ani předem plánované lékařské zákroky.