Když je manažer zaneprázdněný

Při své práci potkávám téměř výhradně zaneprázdněné manažery. Do zaměstnání přijíždějí první a odjíždějí obvykle mezi posledními. S sebou domů si často vezou nějaký ten šanon a už pravidelně notebook, aby ještě večer doma dokončili to, co nestihli v práci. Samozřejmě, že pracují i o víkendu.

Od člověka v manažerské pozici se přece očekává, že bude práci věnovat minimálně deset, spíše však dvanáct hodin denně. Oni sami se dokonce chlubí tím, že pracují 60-80 hodin týdně! Prostě to považují za běžné. To, že je něco běžné, však ještě neznamená, že je to správné. Opak je pravdou.

Člověk, který stále nestíhá, je permanentně ve stresu. Jako takový nemá trpělivost věnovat se podřízeným, naslouchat jim, natož s nimi řešit nějaké problémy. Zaneprázdněný manažer dělá často i důležité věci na poslední chvíli. Je nevrlý, unavený. A unavený člověk dělá chyby. Navíc časem se zaměstnanci svému šéfovi přizpůsobují a v mnohém jej kopírují. Také oni začínají nestíhat. Jak je to možné? Nevyřešené a neprodiskutované problémy se kupí na sebe. A protože se odloží řešení jednoho problému, vznikne ještě větší problém při řešení záležitosti navazující na ten předešlý. A tak pořád dokola, až se z toho obcházení slepých, nedořešených uliček všem točí hlava.

Lhát v životopise se nevyplácí.
Více ZDE.

Pracovat se zaneprázdněným člověkem je opravdu obtížné. Potřebujete se poradit, sháníte informace nebo si chcete jednoduše popovídat. Máte smůlu! Váš šéf sedí na poradě. Až porada skončí, začíná mu další a potom potřebuje připravit důležitou prezentaci na zítřek. Jestli jste také takový, zastavte se na chvíli a srovnejte si priority. Zdaleka ne všechno je v dnešní době nutné dělat. Když si srovnáte priority, zjistíte, že propletenec problémů není tak složitý a že některé úkoly lze rozložit i na jiná bedra. Případně taky zjistíte, že to vlastně ani dělat nemusíte.