Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Klasická pošta vám při hledání práce spíše uškodí. Raději využijte e-mail

aktualizováno 
Nejlepším způsobem, jak reagovat na inzerát s nabídkou práce, je e-mail. Zvládnete v kratším čase a za stejné peníze odpovědět více firmám. Navíc prokážete, že si s počítačem rozumíte.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Není to tak dávno, asi deset let, co se odpovídalo na inzeráty poštou nebo telefonicky. Nyní však naprostá většina lidí posílá své životopisy a motivační dopisy e-mailem. Ovšem i přesto, že jde o tak závažnou věc, jako je hledání práce, lidé se na internetu chovají méně odpovědně, než kdyby mezi sebou komunikovali klasickou poštou. A problém je na obou stranách - jak na straně firem, tak i u těch, kdo práci hledají.

Internet umožňuje velmi rychle reagovat na inzeráty

Rozeslání jednoho či pěti e-mailů vyjde na stejné peníze, takže lidé méně zvažují a posílají své životopisy a motivační dopisy mnohem více personalistům, než by to dělali při poštovní korespondenci.

Personalisté jsou tak mnohem vytíženější a nezvládají nápor zájemců. Tedy stejně jako se rozšířilo hledání práce přes internet, rozmohl se nešvar, že firmy neodpovídají na vaše zaslané životopisy nebo rozesílají automatickou odpověď či nereagují vůbec.

Doporučuje se proto, abyste nikdy nezapomněli k odesílané zprávě zadat v okénku "možnosti" funkci - Požadovat oznámení o doručení. Tím budete mít jistotu, že váš dopis firma či personalista přijali.

odborníci radí

Rozesílejte životopisy na více firem a na odpověď čekejte zhruba dva týdny.

Další problém je, že kvůli e-mailové komunikaci se také nemusíte dozvědět, že jste neuspěli. Odborníci doporučují rozesílat životopisy na více firem a na odpověď čekat zhruba dva týdny. Pokud se vám do dvou týdnů nikdo neozve, šance, že má o vás firma zájem, začíná být mizivá. Po měsíci bez reakce už ani nečekejte, že z firmy vůbec dostanete nějakou odpověď.

Stejně se internetu nakonec nevyhnete

Je tedy lepší reagovat na inzeráty obyčejnou poštou? Nikoliv. Dnes už jsou e-mailové odpovědi na inzerát samozřejmostí. Pokud si firma v inzerátu vysloveně nevyžádá zaslání životopisu poštou, reagujte přes e-mail.

Může se hodit

Velký přehled volných pracovních míst s možností vkládat inzeráty na www.jobdnes.cz

"Dáváte tím najevo určitou počítačovou gramotnost. Ukazujete, že umíte s počítačem aspoň trochu pracovat. Když odpovíte poštou, budou to už dnes zaměstnavatelé považovat za znamení, že s počítačem nepracujete," vysvětluje Marek Matějka, autor knihy Vše o přijímacím pohovoru (Grada, 2007).

Nejlepší způsob, jak reagovat na inzerát, podle něj zůstává e-mail. Na druhém místě je dopis, pak následuje poslání životopisu faxem a na posledním místě je osobní doručení. "

Pokud životopis donesete osobně, dáváte tím najevo, že vám na té práci velmi záleží, a zaměstnavatel toho může zneužít třeba tím, že vám pak nabídne výrazně nižší plat, než byste mohli mít," doporučuje.



Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Co pomáhá hasit zbytečné střety osobností na pracovišti

Kolize různých povah na pracovišti nejsou nic výjimečného. Každopádně pro ty, kteří se do střetů dostávají, ani pro jejich okolí to není nic příjemného. Proč...  celý článek

Martin Václavík
Před pěti lety se pustil do podnikání. Dnes dělá milionový byznys

Martin Václavík vystudoval geoinženýrství, ale podniká ve zcela odlišném oboru. Navrhuje a vyrábí dřevěné hodinky, brýle a další módní doplňky. Vypracoval se z...  celý článek

Simone Giovannozzi
Netradiční zaměstnání: Se psy hledá lanýže a slušně vydělává

Říkají mu Simone Tartufi, tedy Simone Lanýž. To proto, že se živí prodejem aromatických hub. Dodává lanýže do špičkových italských, francouzských, německých...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.