Správní právo

| foto: Profimedia.cz

Klienti dali spořitelnu k soudu kvůli poplatkům

  • 21
Česká spořitelna čelí dvěma žalobám svých klientů kvůli poplatkům za vedení a zrušení účtu. Vzorové žaloby podali na základě spolupráce se Sdružením obrany spotřebitelů (SOS) klienti banky v pátek 29. září.

Informovala o tom mluvčí SOS Petra Vaňková. Česká spořitelna je po ČSOB druhou bankou, na kterou kvůli poplatkům SOS podalo žalobu.

SOS chce, aby klienti ČS dostali zpátky peníze za vedení nebo zrušení účtu, který není, či nebyl veden jako součást produktových balíčků nabízených spořitelnou. SOS podle dřívějšího vyjádření odhaduje průměrné plnění ČS ve prospěch žalujícího klienta zhruba na 1500 korun bez započtení úroku z prodlení.

„Poplatek za vedení účtu SOS považuje stále za duplicitní ve vztahu k ostatním platbám souvisícím s běžným účtem. Oproti tomu poplatek za zrušení účtu byl podle našeho názoru jednoznačně sankční povahy a omezoval možnost volného přechodu klienta k jiné bance,“ uvedla Vaňková. I když podle ní Česká spořitelna poplatek za zrušení účtu ze svého sazebníku odstranila, tak do té doby zaplacené poplatky svým klientům nekompenzovala. Banka přestala vybírat poplatek za zrušení účtu v srpnu loňského roku.

„V minulosti SOS poukazovalo na poplatek za zrušení a vedení účtu - poplatek za zrušení účtu naše banka neúčtuje, poplatek za vedení účtu je zcela legitimní. Se zájmem vyčkáme rozhodnutí soudu a věříme, že se debata o bankovních poplatcích objektivně uzavře,“ reagovala na žalobu Helena Matuszná z tiskového oddělení banky. Česká spořitelna se podle ní o žalobě dozvěděla z tisku, a proto neví, co je jejím přesným obsahem.

Podle informací z poloviny června se kvůli připravované žalobě na Českou spořitelnu registrovalo u SOS přibližně tisíc lidí.

popisekCO NEJMÉNĚ ZA BANKOVNÍ SLUŽBY:
ušetřete stovky korun