Komerční banka - Komerční banka

Komerční banka - Komerční banka | foto: MF DNES

Komerční banka strhla klientům peníze dvakrát

  • 64
Mnohé klienty Komerční banky dnes ráno velice nemile překvapila informace o stavu na jejich účtu. Banka jim totiž zaúčtovala páteční výběry z bankomatu ne jednou, ale hned dvakrát.

Na dotazy klientů banka sděluje, že se jedná o globální problém, který se řeší a finanční prostředky poškozeným budou v nejbližší době vráceny.

Podle slov Romany Ondrůškové z tiskového oddělení Komerční banky se pravděpodobně jedná o chybu v systému a oddělení IT pracuje na jejím odstranění. Zatím však příčina chyby není 100% známa a není možné ani stanovit přesný čas jejího odstranění. Banka bližší podrobnosti zveřejní v tiskovém prohlášení. 

Žádný ojedinělý případ
Letos v červenci se podobná událost stala v ČSOB, kdy banka dvakrát zaúčtovala veškeré transakce, tedy nejen výběry z bankomatu. Trvalo pak několik dní, než vše uvedla do pořádku. Jednalo se tehdy rovněž o chybu IT.  

Tiskové prohlášení

Komerční banka (KB) ve svém tiskovém prohlášení potvrdila duplicitní účtování transakcí realizovaných v její bankomatové síti ve dnech 17. - 20.11.

K problému došlo v důsledku závady v IT systému, který již byl bankou odstraněn. Všem dotčeným klientům bude v průběhu nočního zpracování chybně zaúčtovaná položka vrácena zpět na jejich účet.

Co klienti KB uvidí na výpisu z účtu?
Klienti KB na výpisu z účtu nenajdou opravu v podobě storna, ale najdou na něm další položku, resp. položky. Tentokrát však budou zaúčtované na opačné (kreditní) straně.

popisekPOSLALI JSTE PENÍZE ŠPATNĚ?
Připravte si nervy