Mnoho lidí má zkušenosti s tím, že poslalo peníze na jiný účet.

Mnoho lidí má zkušenosti s tím, že poslalo peníze na jiný účet. | foto: Profimedia.cz

Komfortní vyúčtování zjednodušuje a urychluje placení účtů

  • 23
Komfortní vyúčtování má usnadnit placení účtů přes internetové bankovnictví. Zatím ho ale můžete využít pro platbu jen u čtyř společností a jen pokud jste klienty ČSOB nebo Poštovní spořitelny.

Komfortní vyúčtování je k dispozici už dva roky. Zatím o něj však není velký zájem. Službu si můžete objednat například u vydavatelství MAFRA, společnosti UPC, ČSOB Pojišťovna a Telefónica O2. Máte-li tedy například operátora Vodafone a svůj účet u České spořitelny, Komfortní vyúčtování využít nemůžete.

Komfortní vyúčtování je v podstatě způsob doručování a platby elektronických faktur. "V praxi to vypadá tak, že vám přijde například příkaz k platbě pojistného přímo do internetového bankovnictví. Vyúčtování si přímo v počítači prohlédnete a platbu jen potvrdíte," popisuje Petr Jaroš z Poštovní spořitelny.

Předložené vyúčtování lze po kontrole hned zaplatit - žádné přepisování čísel, platební příkaz se vyplní automaticky. "Uživatelé se tedy nemusí obávat žádných překlepů a chyb ve vyplňování údajů, které by mohly peníze poslat jinam, než chtějí," popisuje Jan Zdeněk, manažer pro obchodní příležitosti ČSOB a Poštovní spořitelny.

Původním autorem služby Komfortní vyúčtování je skupina ČSOB. Myšlenka elektronického doručování platebních dokladů a jejich úhrady je však daleko obecnější a není tudíž vázána jen na jednu banku. ČSOB ji nabídla volně k použití jako standardizované řešení.

Komfortní vyúčtování můžete využít také u České spořitelny. "Dlouhodobými výstavci e-faktur jsou Pojišťovna ČS, pojišťovna Kooperativa a energetické společností ČEZ, E.ON a RWE. Přijetí e-faktury je zcela zdarma a cena za úhradu elektronické faktury je stejná jako za realizaci jakéhokoliv standardního jednorázového platebního příkazu ve službě SERVIS 24 Internetbanking. Na každou nově příchozí e-fakturu jsou klienti upozorněni podle své volby buď formou SMS zprávy nebo e-mailem," doplňuje Klára Pačesová z České spořitelny.

Tento způsob elektronických plateb má pomoci snížit počet špatně zadaných platebních příkazů. Nedávný průzkum agentury Stem/Mark ukázal, že čtvrtina Čechů zapomíná platit své účty včas. Desetina dotazovaných také někdy poslala peníze omylem na nesprávný účet.

Větší problémy s placením účtů mají podle aktuálního průzkumu muži, než ženy, ti jsou v tomto ohledu pečlivější. Nečastější příčinou špatně zadané platby je nesoustředěnost. Více než deset procent Čechů má zkušenost, že peníze omylem odeslali na jiný bankovní účet. V 53 procentech byla částka do 500 korun a částku vyšší než dva tisíce korun v minulosti poslalo na jiný účet 18 procent lidí.