Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konto: co všechno zařídíte přes telefon

aktualizováno 
Aktivní služby telefonního bankovnictví umožňují klientovi banky ovládat své konto, disponovat s jeho zůstatkem, případně různě upravovat jeho parametry. Naproti tomu pasivní služby mají pouze informativní charakter a majitel účtu jejich prostřednictvím zjistí pouze informace typu zůstatek či historie transakcí.
Telefon, komunikace

Telefon, komunikace | foto: Profimedia.cz

Výhradně pasivní služby telefonního bankovnictví nabízí dnes z první desítky bank již pouze Volksbank a Poštovní spořitelna. Obě banky své služby o aktivní transakce určitě rozšíří, nicméně zatím se mohou těšit pouze klienti Poštovní spořitelny. Aktivní přístup k ovládání svého účtu by měli získat v několika nejbližších měsících. Provoz by
měl být spuštěn podle vyjádření Poštovní spořitelny již na začátku příštího roku.

Příkaz k úhradě: nejčastější

Nejčastěji využívanou operací elektronického bankovnictví je jednorázový příkaz k úhradě (v tuzemsku i do zahraničí) spolu s ověřením aktuálního stavu účtu a jeho historií. Tyto transakce banky poskytují standardně, stejně jako správu trvalých příkazů, inkas a plateb SIPO a také termínovaných (čin spořících) účtů.

Příkaz do zahraničí telefonicky nezadáte v Komerční bance, v GE Money Bank neupravíte navíc ani trvalé příkazy, inkasa či platbu SIPO. Na rozdíl od Komerční banky však GE Money Bank funguje pouze jako telefonní bankovnictví s automatickou
hlasovou službou.

Dalšími operacemi, které umožňuje telefonní bankovnictví, jsou operace s termínovanými účty, nicméně ne všechny banky nabízejí jejich správu úplnou. Některé banky mají možnost termínovaný účet pouze zřídit (Komerční banka), jiné naopak vkladový účet dovolují klientovi jen zrušit (ČSOB).

Požádejte klidně o úvěr

V ostatních službách se nabídky jednotlivých bank poměrně značně liší. Klienti Citibank mohou požádat třeba o úvěr. Rozšiřuje se i skupina bank, v nichž už můžete
přes telefonní bankovnictví investovat do fondů, spravovat a nahlížet na ostatní své účty a smlouvy v rámci banky (již zmíněné spořící či dále úvěrové produkty).

Platí to i pro produkty poskytované v rámci jedné finanční skupiny (penzijní připojištění, stavební spoření, pojištění). Lze i dobít kredit předplacených karet, případně zažádat o další produkty (platební karty, kontokorent).

 

Banka Chybí ze standardních operací* Další možnosti
Citibank 0 pojištění ke kreditní kartě, odprodej investic, podání žádosti o úvěr, nahlížení na úvěrový účet i na zůstatek kreditní karty
ČSOB 0** nahlížení na úvěrový účet i na zůstatek kreditní karty, dobíjení kreditu karet Twist, DobijGo a Vodafone
Česká spořitelna 0 obsluha majetkových účtů (investice do fondů), správa produktů ČS pojišťovny, stavební spořitelny a penzijního fondu, servis k platebním kartám, odeslání platby s výplatou v hotovosti, dobíjení kreditu karet Twist, DobijGo a Vodafone
eBanka 0 investice do fondů, žádost o platební kartu, správa produktů stavební spořitelny, penzijního fondu, pojišťovny ČP, podání žádosti o úvěr a zjištění zůstatku úvěrového účtu
GE Money Bank zahraniční platby, TP, SIPO infolimit - zjištění nároku na úvěr a jeho výše, informace o zůstatku na úvěrovém účtu
HVB Bank 0 operace s termínovanými vklady, objednání valut a výplaty vyšších částek v hotovosti, informace k hypotečnímu úvěru
Komerční banka zahraniční platby *** sjednání pojištění (vybrané produkty), žádost o platební kartu (debetní i kreditní), zjištění nároku na úvěr, investice do fondů, aktivace internetbankingu, informace o všech typech úvěrů
Raiffeisenbank 0**** investice do fondů, dobíjení kreditu karet DobijGo, informace o zůstatku na účtu kreditní karty
Živnostenská banka 0 operace s termínovanými vklady, investice do fondů, sjednání cestovní pojištění k platební kartě, dobíjení kreditu karet Twist, DobijGo i Vodafone

 Pozn.: *) zůstatek účtu, jednorázový příkaz k úhradě (v ČR i do zahraničí), trvalý příkaz k úhradě, inkaso, SIPO, operace s term.vklady; **) pouze výpověď spořícího účtu; ***) pouze založení termínovaného účtu; ****) jen správa termínovaných vkladů; zdroj: banky

Co se bude dít nového

Mnoho převratných změn se v oblasti telefonního bankovnictví za poslední rok neudálo. Některé však stojí za povšimnutí, jiné ještě čekají na své uvedení. Co se tedy za poslední rok stalo a co nás čeká?

Čekání se prodlužuje

Poštovní spořitelna a Volksbank v loňském roce slibovaly, že letos spustí telefonní bankovnictví v novém, a tentokrát již s aktivními službami pro uživatele. Doteď však
nabízejí pouze pasivní služby v podobě zjišťování zůstatku na účtu a historie transakcí. Změn by se klienti podle informací zmíněných bank v tomto ohledu měli dočkat až na konci letošního roku.

Dobrou zprávou je, že řadu bank s aktivním telefonním bankovnictvím by počátkem roku příštího měla rozšířit BAWAG bank, která nyní klientům nabízí infolinku o aktuální nabídce produktů a služeb.

Něco už se změnilo

Česká spořitelna představila novinky v Servisu 24 v závěru června letošního roku. Úpravy byly provedeny u informačních SMS zpráv. Živnobanka přidala možnost zasílání informací na e-mail či esemeskou, Citibank rozšířila nabídku produktů prodávaných přes telebanking, Raiffeisenbank zavedla zjednodušené formuláře plateb a možnost zadávat expresní platební příkazy.

GE Money Bank přidala Infolimit pro kreditní kartu a pro navýšení Expres půjčky, ČSOB rozšířila délku historie účtu na 90 dnů, zavedla ve spolupráci s Vodafonem
takzvané M-Platby a správu platebních karet a Komerční banka obohatila svou Expresní linku o možnost nakupovat cenné papíry.

Pohnuly se i ceny

Vstřícný krok úpravou svého sazebníku učinily HVB Bank a Komerční banka v loňském roce. HVB Bank zrušila jednorázový poplatek 100 korun za opětovné vygenerování
PIN k telebance. Komerční banka upravila ceny inkas a trvalých příkazů, jejichž obsluha je nyní buď zdarma, nebo levnější.

Videohovory s bankou

Velkou a přímo revoluční novinku přinesla na přelomu prázdnin ČSOB – videobankéře. Služba fungujena bázi videohovorů, kdy u jednoho počítače s webovou kamerou sedí klient a u druhého bankéř.

V současnosti (v pilotním programu) budou videobankéři komunikovat s klienty především o hypotékách a také o možnosti investic, do budoucna banka počítá s možným rozšířením o další produkty podle zájmu klientů.

Autor:


Jak si vybudovat finanční rezervu

měsíců % měsíců
Vypočítat
Měsíčně spořte
Zjistit přesnější výpočet


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Proč platit za něco, co je absurdní. Boj s poplatky v Česku pokračuje

Na poplatcích vydělávají banky nemalé peníze, ty největší miliardy korun ročně. Již řadu let ale dávají Češi najevo, že některé poplatky jsou absurdní a je...  celý článek

Ilustrační snímek
Milion uložený na rok: někde vydělá 396 korun, jinde až 9 386 korun

Mít peníze „nasyslené“ v bance není aktuálně žádné velké terno. Ale co třeba se 150 tisíci či s milionem, o kterých víte, že je budete za rok potřebovat?  celý článek

Ilustrační snímek
Spořicí účty: jak banky nyní zhodnotí vklad ve výši 100 tisíc korun

Pro lidi, kteří si nechtějí připustit žádnou finanční ztrátu, jsou určeny jen opravdu konzervativní finanční produkty. Místo investování budou prostě spořit....  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

V září se 60 miliard korun octne „na ulici“
V září se 60 miliard korun octne „na ulici“

České ministerstvo financí včera oznámilo, že v září neprodá žádné nové pokladniční poukázky a jen 16 miliard korun dlu... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.