Které reklamy vás obtěžují nejvíce

Počet tzv. odmítačů reklamy se stále zvyšuje. Jakou reklamou se odmítači cítí nejvíce přesyceni? Kde by naopak lidé uvítali více reklamy?

Až 26 % spotřebitelů by přivítalo více ochutnávek v místech prodeje

Počet tzv. ad avoiders (odmítačů reklamy) se stále zvyšuje. Ve Velké Británii dosahuje už 37 %. Vyhnout se jim lze efektivním nasazením prostředků reklamy do médií nebo jiných forem komunikace, které korespondují s velikostí rozpočtu a berou v potaz nasycenost jednotlivých kanálů komunikace.

Při umísťování propagace na svůj výrobek by měl brát malý a střední podnikatel v potaz nejen výši rozpočtu, který jej limituje, ale také výzkumy, které mu sdělí, jaké reklamě je spotřebitel nejvíce nakloněn.

K zásadním omylům patří vrhnout malý rozpočet (do 10 mil. Kč) do hlavního vysílacího času (prime time) komerční televize. Nízký počet opakovaných nasazení způsobí, že sdělovaná informace bude zcela převálcována velkými hráči, kteří si mohou dovolit desítky i stovky opakování svého spotu, zatímco ochutnávka nebo prezentace v hypermarketu by zasáhla daleko víc potenciálních zákazníků.

Podívejme se na výsledky výzkumu ČMS (České marketingové společnosti) a výzkumné agentury Factum Invenio z ledna 2007, jehož se zúčastnilo 1 014 osob ve věku nad 15 let.

popisekŠÉFE: NAUČ SE VTIPKOVAT,
na pracoviště humor patří

Kde je odmítačů nejvíc

Nasycenost televizní reklamou se v průběhu 90. let 20. století stabilizovala na úrovni okolo 80 %. Že reklamy je příliš zejména na TV Nova, je přesvědčeno 79 % respondentů, na Primě reklama vadí 72 %. Pro 68 % české veřejnosti je také příliš letáků v poštovních schránkách a pro 53 % je příliš reklamy v časopisech (zatímco před dvěma lety sdílelo tento názor pouze 47 %).

O 5 % stoupl počet nasyceností reklamou (tj. na 38 %) u novin. Kde by zákazník naopak uvítal reklamy více? Rozhodně by snesl více pozvánek do spotřebitelských soutěží a loterií, ne však o více než 8 %, více reklamy by přijal i na billboardech a plakátech (až o 5 %). Žádný prostor pro navýšení reklamy však nevidí v TV Nova a jen velmi malý 2% prostor je pro navýšení reklamy v ostatních terestrických televizích.

Dynamicky narůstá také pocit přesycenosti reklamou na internetu. Spamy v e-mailech vadí 52 % respondentů, bannery však vnímá jako nadbytečné pouze 42 % dotázaných, jeví se proto jako relativně perspektivní na rozdíl od reklam, které na internetu překrývají původní obsah stránek, jimiž je přesyceno 53 % respondentů.

Jděte do ochutnávek a POS
Nejlépe na své zboží malý a střední podnikatel upozorní prostřednictvím tzv. podlinkové reklamy, tj. média nevyužívající (BTL) reklamy. Až 26 % spotřebitelů by přivítalo více ochutnávek a prezentací v místech prodeje, obchodech a provozovnách služeb, přesyceno takovou nabídkou se cítí jen 13 % z nich.

Až 11 % by přivítalo více reklamy na obrazovkách v místech prodeje a 9 % by uvítalo další formy podpory v místech prodeje. Také v dopravních prostředcích by spotřebitel snesl o 7 % reklamy více a jen 24 % má pocit, že jí tam je příliš mnoho.

Poměrně nízká je přesycenost reklamou na nosičích SMS, MMS, reklamou přiloženou k fakturám a výpisům z účtů, reklamou na lavičkách a na stěnách veřejných záchodků a umýváren (pouze 13–16 %). Je tomu tak i vzhledem k pozdějšímu nástupu těchto médií na trh. Příznivější cena BTL reklamy je spojena i s větším přínosem (efektivitou) pro malého a středního podnikatele.

Reklama je nutná, bez ní se o novém zboží a jeho benefitech téměř nikdo nedoví. A i když nákup podle ní spotřebitel většinou nepřizná, nic není tak horké ani definitivní.
Podíl lidí, kteří přiznají, že za poslední tři měsíce nakoupili podle reklamy, se dlouhodobě pohybuje mezi 30 až 40 %.

Vliv reklamy na své nákupní chování připouštějí výrazně častěji ženy (37 %) a lidé do 29 let (40 %). Reálně se však předpokládá, že reklama ovlivňuje větší procento lidí, než kolik je ochotno si to přiznat. Proto, podnikatelé, jděte do reklamy! 

www.lobby.cz

Autor:
  • Nejčtenější

Podnikání střídaly chyby i ztráty. V Babicích dnes mají úspěšné České tropy

23. března 2024

Podnikatelský příběh Pavlíny Molkové začal před více než třicet lety ve Švýcarsku. „Všimli jsme si...

Vyzkoušeli jsme v testu Partners Banku. Obstála skoro na jedničku

21. března 2024

Na bankovním trhu začala v březnu fungovat nová ryze česká Partners Banka. Na startu oznámila, že...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...

Pravidla pro předčasné splacení hypotéky se mění. K lepšímu, či horšímu?

22. března 2024

Stěhování, rozvod, vážná nemoc nebo jen možnost ušetřit na splátkách, to jsou důvody, proč se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...

Nákup stavebního pozemku na úvěr a bez zástavy? Pomůže stavební spořitelna

28. března 2024

Pořízení stavebního pozemku je dobrá investice. Ať už jako startovací pozice pro děti, pro uchování...

Vyjednávací síla mladých na trhu práce roste, říká personální expertka

27. března 2024

Premium Vyhlídky absolventů jsou nadějné, říká v rozhovoru personální odbornice Jaroslava Rezlerová. Komu...

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...