Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Které škody pojišťovna neuhradí

aktualizováno 
Ne všechny škody, se kterými se na silnicích setkáte, jsou hrazeny pojišťovnou. V některých případech pojišťovna škodu uhradí, ale následně požaduje po pojištěném úhradu vyplacených peněz. Jaké jsou tyto případy? A jak vůbec informují pojišťovny? Jak dopadl test pojišťoven zaměřený na kvalitu informací poskytovaných po telefonu?

Přímo v zákoně o povinném ručení jsou vyjmenovány škody, které pojišťovna hradit nebude, protože by mohly být případně zneužity k pojistnému podvodu. Jde především o škodu:

  • kterou utrpěl řidič vozidla, jehož provozem byla škoda způsobena;
  • za kterou pojištěný odpovídá svému manželu nebo osobám, které s ním žijí ve společné domácnosti;
  • na vozidle, jehož provozem byla škoda způsobena;
  • vzniklou manipulací s nákladem stojícího vozidla;
  • způsobenou při účasti na motoristických závodech a soutěžích.

Zákon dále uvádí škody, ze kterých má pojišťovna právo požadovat na pojištěné osobě úhradu vyplaceného plnění. To znamená, že pojišťovna škodu poškozené osobě uhradí, ale následně bude tuto částku požadovat zpět po pojištěném, který například: 

  • způsobil škodu úmyslně;
  • způsobil škodu vozidlem, které užil neoprávněně;
  • nesplnil povinnost ohlásit dopravní nehodu, což ztížilo pojišťovně vyšetřování pojistné události;
  • provozoval vozidlo, které svou konstrukcí a technickým stavem neodpovídá požadavkům bezpečnosti silničního provozu;
  • řídil vozidlo bez řidičského oprávnění;
  • řídil vozidlo pod vlivem alkoholu nebo omamné látky.   

Informace pojišťoven po telefonu nemusí být přesné

Mnoho zajímavých informací a rad k povinnému ručení naleznete také ve speciální příloze ruceni.idnes.cz

Nechcete ztrácet čas běháním po pojišťovnách, abyste získali informace o povinném ručení, a rozhodnete se je zjistit po telefonu? Pak se vám může stát, že se dovoláte až na několikerý pokus a ne vždy budou odpovědi zaměstnanců pojišťoven přesné, jak ukázal test jejich telefonní dosažitelnosti a kvality služeb nabízených po telefonu provedený společností Positive.

 

Zatímco v případě Pojišťovny České spořitelny, Kooperativy a Allianz pojišťovny se může klient spolehnout na kvalitní informace a příjemné chování pracovníků, u IPB a Zürich pojišťovny to tak vždycky není.

 

„Rezervy mají obecně pojišťovny v přístupu k zákazníkovi, odpovědi bývají mnohdy strohé, postoj pracovníků neutrální a rezervovaný. Málokdo se umí rozloučit standardním západoevropským stylem, tedy s přáním hezkého dne a poděkováním za zavolání,“ říká Romana Juhová z Positive.

  

Zpět na AKTUÁLNÍ TÉMA - Povinné ručení 2003: Připravte si peníze!

 

Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Konec studií: jak na sociální a zdravotní pojištění v pěti situacích

Od kdy platí absolventi středních a vysokých škol odvody na sociální a zdravotní pojištění? A jak je tomu s odvody, když se po škole někdo rozhodne podnikat či...  celý článek

Ilustrační snímek
Léčíte se? Komplikace na dovolené vám pojištění nezaplatí

Dovolená je zaplacená, rodina se těší, ale kromě balení a zařizování provozu opuštěné domácnosti je třeba dodělat spoustu věcí v práci. Dovolenou si člověk...  celý článek

Ilustrační snímek
Rádce: Pojistěte si auto jen na dovolenou. Jak na to a za kolik

Přijde vám havarijní pojištění zbytečně drahé? Možná je. Ale chystáte-li se na cestu do zahraničí, může se hodit. Navíc vůz si můžete pojistit třeba jen na pár...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.