Kontaktní adresu využívají firmy pro zvýšení kreditu v obchodním světě.

Kontaktní adresu využívají firmy pro zvýšení kreditu v obchodním světě. | foto: Profimedia.cz

Lukrativní adresu v centru Prahy pořídíte za 3 000 korun měsíčně

  • 13
S dobrou adresou podnikatel získává především dobrou značku, a to jak před svými klienty, tak i před obchodními partnery. V mnoha případech jde proto o investici do vlastního jména. Kontaktní adresu si podnikatel kupuje nejčastěji proto, aby plnila marketingové účely, jelikož ji využívá například na prezentačních materiálech.

Pokud se firma rozhodne koupit si obchodní adresu, neboli sídlo, pak následuje zápis kontaktní adresy do obchodního rejstříku. Společnost nemusí v místě svého pronajatého sídla držet žádné zaměstnance. Provozovatel byznys centra jí přeposílá korespondenci, zajišťuje kontakt s veřejností a na požádání jí zorganizuje v některé ze zasedacích místností i obchodní schůzku.

Na určitém telefonním čísle společnosti asistentka byznys centra jménem firmy vyřizuje telefonáty, přebírá vzkazy, vede evidenci došlé pošty, v případě potřeby zajišťuje základní elektronickou komunikaci na daném e-mailovém účtu apod.

"Našim klientům dáváme k dispozici také tzv. webovou asistentku, elektronický systém, který mohou využívat pro přebírání vzkazů a k dohledání informací z vedených evidencí, aniž by museli byznys centrum fyzicky navštívit," říká Adam Zvada, ředitel společnosti Office House.

Cena lukrativní adresy v Praze a v brně:

Cena adresy v centru hlavního města se pohybuje kolem 3 000 korun měsíčně, na Praze 10 už je to částka třetinová. Ceny v krajských městech se liší podle atraktivity lokality i podle  momentální poptávky.

V Brně lze pořídit kontaktní adresu za částku kolem 1 000 korun měsíčně, v Pardubicích i za polovic, v Ostravě se cena pohybuje někde mezi těmito hodnotami. Konečná výše měsíčních poplatků se odvíjí od doprovodných služeb, které podnikatel využívá.

Klientům jsou také přímo v místě adresy k dispozici pro jednání zasedací místnosti i se službami recepce. Jednací a školicí místnosti v byznys centrech disponují technickou i personální podporou, zajišťují nájemcům při organizaci schůzky potřebné zázemí - od připojení na internet přes pronájem videokonferenční techniky až po cateringové služby. 

Lukrativní adresa zvyšuje zakázky
Sídlo si v byznys centrech pořizují různé typy firem z různých oborů, ať už jde o advokátní kanceláře, reklamní společnosti nebo finanční skupiny. Častými klienty jsou i zahraniční společnosti, které se na českém trhu teprve usidlují.

Právě těchto klientů bude podle něho mělo v následujících letech přibývat na úkor těch, kteří si kupují v centrech měst obchodní adresu, tedy sídlo.

Klientelu tvoří také firmy z regionů, kterým prostory v hlavním městě zvyšují možnosti při získávání zakázek, či nově vznikající, které potřebují dostát zákonným požadavkům na sídlo firmy, kterým zatím samy nedisponují.

"U běžných konvenčních kancelářských pronájmů se podnikatel zavazuje využívat prostor po fixní dobu, nejčastěji na pět let. V případě předčasné výpovědi buď musí hledat dalšího nájemce, který jeho závazek vůči pronajímateli převezme, nebo mu nezbývá než částku za nájem doplatit do konce platnosti smlouvy," vysvětluje Adam Zvada.

V případě koupě sídla podnikatel skládá vratnou zálohu. Z té pak hradí průběžně čerpané služby. Podnikatel může kdykoliv od smlouvy odstoupit a zbytek vratné zálohy dostane zpět na svůj účet. Toho využívají především začínající firmy, které nájmem sídla řeší dočasný stav, kdy ještě nedisponují vlastními prostory.