Impulsem pro vstup nizozemské pojišťovny AEGON na český trh má být významná podpojištěnost českého obyvatelstva. Sjednávané pojistné částky jsou u nás v průměru nižší než jeden roční příjem. V západní Evropě se průměrná pojistná částka u středních vrstev obyvatelstva rovná minimálně dvěma či čtyřem ročním platům, přičemž obvykle připadají na jednoho aktivního jedince v průměru 2 až 3 smlouvy.
Další důvodem pro příchod nizozemské pojišťovny na náš trh je dle provedeného průzkumu růst příjmů obyvatelstva a rovněž silně rostoucí využití dluhového financování, které klade větší nároky na zabezpečení proti případným rizikům. Posledním a možná hlavním důvodem je uvažované zapojení pojišťoven a penzijních fondů do chystané penzijní reformy.
Silný konkurent pro české pojišťovny?
Každý začínající investor, který se rozhodne zhodnotit své prostředky lepším způsobem, než je nechat prodělat na běžném účtu, musí nejdříve definovat své potřeby..
Holiče hledají v irském Corku za 365 eur hrubého týdně (cca 44 tisíc Kč hrubého měsíčně). Perfektní znalost angličtiny podmínkou.
Pro ty, kteří stále otálejí s koupí digitálního foťáku, protože nedají dopustit na klasické papírové fotografie, je tu dobrá zpráva.
AEGON konkuruje českým pojišťovnám především finanční silou. AEGON Pojišťovna je podle tržní kapitalizace a spravovaného majetku součást jedné z deseti největších pojišťovacích skupin. AEGON N.V. se sídlem v nizozemském Haagu má velké pojišťovny v USA, Kanadě, Holandsku a Velké Británii. Další pojišťovny jsou v Maďarsku, Španělsku a Tchaj-wanu a prostřednictvím partnerů je skupina přítomná také ve Francii a Číně. Pojišťovny se zaměřují především na životní pojištění, důchodové zabezpečení a příbuzné spořící a investiční produkty. Při prodeji těchto produktů jsou využívány veškeré distribuční kanály – vlastní sítě agentů, pojišťovací makléře, ale i přepážky bank.
V České republice bylo dle slov generálního ředitele Borise Čuchrana vytipováno deset makléřských společností, se kterými chce AEGON na českém trhu při prodeji svých produktů spolupracovat. Rovněž je uvažováno o využití prodejních míst některé banky. Společnost AEGON se chce zaměřit jak na individuální zákazníky (v prvních letech především na náročnější zákazníky ve střední a vyšší příjmové kategorii), tak i na firemní klientelu požadující pojistit své zaměstnance. Při prodeji má být uplatňován model finančního plánování, agenti AEGON Pojišťovny by měly být schopni zákazníkům nabídnout i jiné finanční produkty než je životní pojištění (např. penzijní připojištění, hypotéky apod.).
Pojišťovna uplatňuje decentralizovaný model řízení spočívající v řízení lokálních pojišťoven osobami se znalostí místních podmínek. O vybudování sítě kamenných poboček se neuvažuje, nicméně se počítá s vytvořením sedmdesáti klientských míst. Ambiciózním plánem pojišťovny je stát se na našem trhu nejméně pátou nejsilnější pojišťovnou v nové produkci životního pojištění. Do pěti až sedmi let působení na našem trhu je uvažováno s dosažením zisku. S jakými produkty má být tohoto cíle dosaženo?
Základní produkty pojišťovně chybí
Jak výhodné je spořit v pojišťovně? |
Produkt |
Typ pojištění |
Popis |
AEGON Global |
investiční životní pojištění |
volba investiční strategie mezi 3 fondy, výnos není garantován |
AEGON Garant |
variabilní životní pojištění |
garantované zhodnocení rezervy pojištění ve výši 2,4% |
AEGON Juventus |
dětské investiční nebo variabilní pojištění |
volba investiční strategie nebo garantovaného zhodnocení, možnost sjednání sirotčího důchodu |
Zdroj: AEGON Pojišťovna
Prostřednictvím těchto pojištění je možné se zajistit pro případ úmrtí, trvalých následků úrazu, závažných onemocnění a invalidity (pouze však ve formě zproštění od placení pojistného v případě plné invalidity). Novinkou na trhu má být tzv. okamžité investování, která má klientům dát možnost zaplatit pojistné před jeho splatností a tyto peníze budou okamžitě investovány. To však vzhledem k dlouhodobosti smluv životního pojištění nelze považovat za konkurenční výhodu. Ke škodě českých klientů tak AEGON nepřišel na český trh s žádnou výraznější novinkou, jak by se dalo u silného mezinárodního hráče očekávat. Například při investování prostředků klientů v investičním životním pojištění má AEGON spolupracovat s místní Komerční bankou.
Životní pojistka se hodí jen pro někoho. |
Ačkoliv pojišťovna AEGON na český trh nevstupuje s novými či nízkonákladovými produkty, doufejme, že svými standardy kvality a avizovanou transparentností přispěje ke zvýšení kultury prodeje životního pojištění a dostojí tak renomé silné mezinárodní pojišťovny.
Co si myslíte o vstupu AEGON Pojišťovny na český trh? Domníváte se, že jde o silného konkurenta českým pojišťovnám? Děkujeme za názory.